$type=slider$cate=5$meta=0$cate=4$show=home$rm=0

ULAŞ, ULAŞā€™TIRā€¦[*]

SÄ°BEL ƖZBUDUN-TEMEL DEMÄ°RER ā€œyani yaşıyor olmak yaşamakla bağdaşmaz bazen.ā€[1] ā€œAşkolsun sana Ƨocuk, aşkolsun!ā€ tĆ¼mcesini bize...


SİBEL ƖZBUDUN-TEMEL DEMİRER

ā€œyani yaşıyor olmak
yaşamakla bağdaşmaz bazen.ā€[1]

ā€œAşkolsun sana Ƨocuk, aşkolsun!ā€ tĆ¼mcesini bize bir kez daha terennĆ¼m ettiren Ulaş Bayraktaroğluā€™nun dĆ¼ÅŸtĆ¼ÄŸĆ¼ haberini alınca, yĆ¼reğim(iz)e saplanan acının tarifi kabil değil.
Yakıp kavurdu yĆ¼reğimi(zi) bir kez daha bu acı; BehƧet Aysanā€™Ä±n ā€˜Bir Eflatun ƖlĆ¼mā€™Ć¼ndeki, ā€œaynı gƶkyĆ¼zĆ¼ aynı keder,ā€ dizelerini anımsatarakā€¦
* * * * *
Murathan Munganā€™Ä±n, ā€œBazı insanlar meşe ağacı gibidirler; eğilip bĆ¼kĆ¼lmezler, sadece kırılırlar,ā€ betimlemesindekilerdendi O...
Ekrem Demirciā€™nin Onu, ā€œbir devrim hamalıā€ olarak niteleyip; ā€œUlaş Bayraktaroğlu, hiƧbir sıfata, hiƧbir makama hiƧbir unvana metelik kadar değer vermezdi yoldaşlar. Sƶylemek borcumdur; ā€˜Ben dĆ¼nyanın en iyi hamalıyım, en ağır yĆ¼kĆ¼ taşırımā€™ derdi ve dediği gibi yapardı,ā€[2] diye eklemesi boşuna değildi elbet.
ā€œGerilla, iÅŸĆ§i sınıfına ve halklara organik olarak bağlı olan ƶncĆ¼ devrimci kuvvettir, ƶzgĆ¼rlĆ¼k gĆ¼cĆ¼dĆ¼r,ā€[3] diyen Ulaş Bayraktaroğlu, sosyalist insanın ne olduğuna ƶrnekti.
Taksim Gezi Parkı direnişinin unutulmayanlarındandıā€¦
O, Taksimā€™de plastik mermi yağmuruna maruz kalan SDP barikatlarında en ƶndekilerdendi.
31 Mayıs ve 1 Haziran 2013ā€™de SDP barikatlarına saldıran TOMAā€™nın, atılan gaz fişeklerinin, plastik mermilerin, ses bombalarının haddi hesabı yok. Onlarca insan yaralandı. Kiminin kolu kırıldı, kiminin başı yarıldı, kiminin ayağı Ƨatladı ve biri de gƶzĆ¼nĆ¼ kaybetti. Ulaş Bayraktaroğlu bu direniş sĆ¼resince, en ƶnde o barikatları savunuyordu...
ā€œGeziā€™nin Direngen MolotofƧusuā€ ve geri vitessiz, ā€œEylemse eylemā€ diyeniydi.
Rakkaā€™da dĆ¼ÅŸtĆ¼; 11 Mayıs 2017ā€™de kaybettik Onu.
* * * * *
Sosyalist bir ailede doğup-bĆ¼yĆ¼yen Bayraktaroğlu, yaşamı boyunca hep haksızlıklara karşı direndi. DĆ¼ÅŸĆ¼ndĆ¼ÄŸĆ¼ gibi yaşayan ve nerede olursa olsun, sokak barikatında, bir iÅŸĆ§i grevinde ya da savaş cephesinde hep ƶnde oldu.
1995 yılında Birleşik Sosyalist Partisiā€™ne Ć¼ye olan 19 yaşındaki Ulaş Bayraktaroğlu, tek başına Bağdat Caddesi Ƈiftehavuzlarā€™da bulunan bir bankayı soyar. Kısa bir sĆ¼re sonra polisle girilen Ƨatışmada yaralı olarak yakalanır. Cezaevinde adlilerle kalan Bayraktaroğlu, sosyalizmden ƶdĆ¼n vermez. Zindanda da ƶrgĆ¼tleme Ƨalışmalarını sĆ¼rdĆ¼rĆ¼r. 22 Aralık 2000ā€™de Ƨıkartılan af yasasıyla serbest kalır ve ƶrgĆ¼tleme Ƨalışmalarını bıraktığı yerden sĆ¼rdĆ¼rĆ¼r.
Sosyalist Demokrasi Partisi (SDP) Merkez YĆ¼rĆ¼tme Kurulu Ć¼yesi olan Ulaş Bayraktaroğlu, 24 EylĆ¼l 2010ā€™da ā€œDevrimci KarargĆ¢h ƖrgĆ¼tĆ¼ā€ ile irtibatı olduğu gerekƧesiyle 8 kişiyle beraber tutuklanır. 11 aylık tutukluluğu sırasında cezaevinde partili yoldaşı Ekin ile evlenen Bayraktaroğlu, ilk duruşmada tahliye edilmesinin ardından bir kez daha Ƨalışmalara katılır.
8 Mart 2013ā€™de bir kız Ƨocuğu, DĆ¼nya Kurtuluş dĆ¼nyaya gelir.
15 Haziran 2013ā€™te Taksim Gezi Parkı direnişi sırasında tutuklanan Bayraktaroğlu, 25 Mart 2014ā€™te tahliye edildikten sonra Rojavaā€™da IŞİDā€™e karşı yĆ¼rĆ¼tĆ¼len mĆ¼cadeleye katılır.
* * * * *
TĆ¼rkiye KomĆ¼nist Partisiā€™nin son Genel Sekreteri (Haydar Kutlu) Nabi Yağcıā€™nın ā€œBugĆ¼nĆ¼n değiştirici gĆ¼cĆ¼ hangi sınıf?ā€ sorusuna, ā€œBen diyorum ki, bĆ¼tĆ¼n sınıflar. Tek bir sınıf tarif edemezsiniz. Kim değişimi istiyorsa, onlar değiştirici gĆ¼Ć§tĆ¼r. TĆ¼rkiyeā€™ye dƶnersekā€¦ BugĆ¼n AKP değişim istiyor. Evet, değiştirici gĆ¼Ć§tĆ¼r işte,ā€[4] yanıtını verip; ā€œBize en yakın parti ANAP,ā€[5] dediği tabloda; vazgeƧişin dƶrt yanı sardığı ā€œYetmez Ama Evetā€ Ć§Ä±ÄŸÄ±rtkanlıkları eşliğinde veya bir sƶyleşisinde oyunu 11 kez AKPā€™ye verdiğini aƧıklayıp,[6] ā€œAKP ve BDP varken sol partiye ihtiyaƧ yoktur.ā€[7] ā€œAKP yaptıkları ve yapamadıkları ile samimiyet testinden geƧmiş durumda ve aƧıkƧa sƶylemek gerekirse KĆ¼rt meselesinin ƧƶzĆ¼mĆ¼ aƧısından tek anlamlı siyasĆ® aktƶr konumunda. KĆ¼rtlerin ƶzgĆ¼rlĆ¼k ve eşitlik hakları, en azından bir on yıl daha, BDPā€™nin olmadığı bir dĆ¼nyada ƧƶzĆ¼lebilir, ama AKPā€™nin olmadığı bir dĆ¼nyada ƧƶzĆ¼lemez,ā€[8] diyen Etyen MahƧupyanā€™ların ya da ā€œBir tarafı, herhangi bir tarafı tuttuğumuz anda, totaliter olup Ƨıkıyoruz,ā€[9] yollu GĆ¼ndĆ¼z Vassaf vari ucuzlukların[10] orta yerinde Theodor Adornoā€™nun, ā€œGƶzĆ¼mĆ¼zdeki kıymık en iyi bĆ¼yĆ¼teƧtir,ā€ sƶzĆ¼nĆ¼n kanıtıydı Ulaş Bayraktaroğluā€¦
ā€œNasılā€ mı?
ā€œTranquillo quilibet gubernatorā€ken;[11] O fırtınalar ortasında yaşadıklarıyla, hepimizin ā€œgƶzĆ¼ndeki kıymık bĆ¼yĆ¼teƧiā€ydi.
Tabiri caiz ise mayasında devrimcilik vardı. DTCFā€™deki parlak antropoloji Ć¶ÄŸrenciliğini gƶzĆ¼ kırpmadan arkada bıraktı. Parlak bir akademik kariyeri itiverdi elinin tersiyle.
GƶzĆ¼ kara bir dava insanıydı hiƧ abartısız. Korkusuzdu.
Sınıf kinini sĆ¼rekli diri tutardı. ƖrgĆ¼tlĆ¼ devrimciydi hep.
BilinƧli/ inanƧlı bir sosyalistti. Kendisine ā€œsosyalistā€ diyenlere benzemesi, farklıydı. Sonuna kadar bağlıydı davasına. Ɩnceki Ulaşā€™Ä± hatırlatırdı. Daha kĆ¼Ć§Ć¼k yaştan itibaren kafaya koymuştu: Davası ve halkı iƧin canını vermeye hazırdı.
Annesi Melike Ƈakırer, ā€œKendi yapamayacağı hiƧbir şeye insanları yƶnlendirmezdiā€ derdi.[12] GerƧekten de kendi yapmayacağı hiƧ bir şeyi yoldaşlarından istemezdi. Fiili ƶnderdi; Antoine de Saint-ExupĆ©ryā€™nin, ā€œĆ–nder dediğin, sorumluluğu Ć¼stlenmeyi bilir. ā€˜Askerlerim yenildi,ā€™ demez. ā€˜Ben yenildim,ā€™ der,ā€ betimlemesindeki Ć¼zere.
O bilinen, malum ā€œÅŸeflerā€in aksine, her zaman en ƶndeydi. Bedel ƶdemekten korkmaz, Ƨekinmezdi.
Ankara Cebeciā€™de Ä°ÅŸĆ§i Partiā€™lilerce kafasının arkasından satırla ƶlĆ¼mĆ¼ne yaralanmıştı bir kez...
Hayatının yarısını hapishanelerde geƧirmişti.
Romantikti. Değerleri iƧin yaşadı. Hoşsohbet bir insandı.
* * * * *
ā€œUlaş ƶlmediā€ā€¦ Bu bir ajitasyon değil; gerƧekā€¦
ā€œNasılā€ mı?
Epikurosā€™un, ā€œYıkımların en Ć¼rkĆ¼ncĆ¼ olanı ƶlĆ¼m, aslında bizi hiƧ ilgilendirmez; Ć§Ć¼nkĆ¼ biz varken o yoktur, o varken biz artık yokuzdurā€; William Shakespeareā€™in, ā€œKorkaklar bin kez ƶlĆ¼r ƶlĆ¼nceye kadar; cesurlarsa ƶlĆ¼mĆ¼ yalnızca bir kez tadar,ā€ sƶzlerindeki ƶlĆ¼m, yaşamla fiziki bağın sonlandırılmasıdır.
Yani ƶlĆ¼m fiziki varlığın yokluğudur, başka bir şey değilā€¦
Ama unutulmasın: ƖlĆ¼me yenilmeyen tek şey aşk ile başkaldırıdırā€¦ Bu nedenle ƶlmedi Kerem ile Aslı ya da SpartakĆ¼s ve Pir Sultan Abdalā€¦
Aslı sorulursa ā€œĆ¶lĆ¼mā€ denen şey, Necati Cumalıā€™nın, ā€œSadece seni dĆ¼ÅŸĆ¼ndĆ¼ÄŸĆ¼m geceler,/ Neden ƶlĆ¼mĆ¼ hiƧ dĆ¼ÅŸĆ¼nmedim,ā€ dizelerindeki teslim alınamayan sonsuzluk (aşk ve başkaldırı) karşısında Ƨaresizdir.
O hĆ¢lde altını Ƨizerek anımsatalım: Canlı maddenin Ć¶lĆ¼mĆ¼ hiƧbir zaman yokluk değildir; yeni doğumları iƧkindir; bilinƧlilik, ƶlĆ¼msĆ¼zlĆ¼ÄŸĆ¼ doğurur.
ƖlĆ¼msĆ¼zlĆ¼k, zaman iƧinde her yerde bulunabilen zaman ƶtesi olabilmektir. Ya da hep 18 yaşında olmaktır.
ƖlĆ¼msĆ¼zlĆ¼k, ahlĆ¢k felsefesi aƧısından bir ā€œpostulatā€ olarak mĆ¼mkĆ¼nken; genelde bir tĆ¼r fedakĆ¢rlık sembolĆ¼dĆ¼r. FedakĆ¢rlık-gƶze almak, ƶlĆ¼msĆ¼zlĆ¼k iƧin ā€œolmazsa olmazā€dır.
ƖlĆ¼msĆ¼zlĆ¼k bir bakıma sonsuzluktur. Tarihlerden silinmemektir. ƖlĆ¼msĆ¼zlĆ¼ÄŸĆ¼n tek yolu hep Ƨocuk olabilmek ve kalabilmektir.
* * * * *
Ulaş, Ulaşā€™tıā€¦
Adnan YĆ¼celā€™in, ā€œEy gƶzleri şiir yazan Ƨocuklar/ DĆ¼nya nasıl da yenik ve yaralı/ Bir tek/ Sizin gĆ¼lĆ¼ÅŸĆ¼nĆ¼z var onu gĆ¼ldĆ¼recek,ā€ dizelerindeki ƶlĆ¼msĆ¼zlerdendiā€¦
Devrim kahramanıydı;[13] hep yaşayacak ve yaşatacaktır sonsuza değin; ā€œhele ulaşa ulaşa/ ulaş benzerdi gĆ¼neşe,ā€[14] ezgisi eşliğindeā€¦

2 Haziran 2017 11:03:46, Ä°stanbul.

N O T L A R
[*]  Umut Gazetesi, Haziran 2017ā€¦
[1] Edip Cansever.
[2] Ekrem Demirci, ā€œUlaş Bayraktaroğlu: Bir Devrim Hamalıā€, 18 Mayıs 2017ā€¦ http://umutgazetesi2.org/bir-devrim-hamali/
[3] Ulaş Bayraktaroğlu, ā€œGerilla ƖzgĆ¼rlĆ¼k GĆ¼cĆ¼dĆ¼rā€, 22 Mart 2017ā€¦ komungucu.com/2017/03/22/gerilla-ozgurluk-gucudur-ulas-bayraktaroglu/
[4] Referans Gazetesi, 10 Ekim 2005.
[5] Star-1 TV, 9 Kasım 1990, aktaran: Naciye Babalık, TKPā€™nin SƶnĆ¼mlenmesi, s.351-352.
[6] Etyen MahƧupyan, http://t24.com.tr/haber/mahcupyan-ergenekon-kck-ve-cemaat-tartismalari-surecinde-daha-mesafeli-olmaliydim,333770
[7] Etyen MahƧupyan, http://www.zaman.com.tr/etyen-mahcupyan/yeni-sol-akp-ve-bdp_2076083.html
[8] Etyen MahƧupyan, http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazarno=1032
[9] GĆ¼ndĆ¼z Vassaf, Cehenneme ƖvgĆ¼, Ä°letişim Yayınevi, 2012, s.115.
[10] GĆ¼ndĆ¼z Vassaf, kendisi gibi ā€œideolojiler Ć¼stĆ¼ā€ bir gazete olan Radikal Gazetesiā€™ndeki bir yazıda ÅŸĆ¶yle demişti: ā€œHatta, Marxā€™Ä±n ā€˜Emperyalizm, kapitalizmin son aşamasıdırā€™ sƶzlerine kulak verecek olursak yeryĆ¼zĆ¼nde henĆ¼z emperyalizm olmadı bile.ā€ (GĆ¼ndĆ¼z Vassaf, ā€œDemokrasi ve Emperyalizmā€, Radikal, 7 Ağustos 2011ā€¦ http://www.radikal.com.tr/yazarlar/gunduz-vassaf/demokrasi-ve-emperyalizm-1059114/)
GĆ¼ndĆ¼z Vassaf, bu cĆ¼mleyi Marxā€™Ä±n nerede, hangi kitabında yazdığını sƶyleme gereği duymaz. Gerek duymuş olsaydı da zaten bu olanaklı değildir. Ć‡Ć¼nkĆ¼ bƶyle bir cĆ¼mle Marxā€™Ä±n ağzından ya da kaleminden HİƇBÄ°R ZAMAN Ƨıkmamıştır!
[11] ā€œSakin havada herkes dĆ¼menci.ā€
[12] Mehmet Şah OruƧ-Metin Yoksu, ā€œAnne Ƈakırer: Ulaş Hayallerine Kavuştuā€, 16 Mayıs 2017ā€¦ http://direnisteyiz5.org/anne-cakirer-ulas-hayallerine-kavustu/
[13] ā€œDevrim Şehitleriā€ kavramına inanmıyoruz, doğru bulmuyoruz. Şehitlik dini, Ä°slĆ¢mā€™a ait bir kavram değil mi? Devrimci ā€œcennetiā€ olabilir mi? ā€œDevrim şehitleriā€, dinsel vurgulu bir kavramdır. Devrimcilerin işi bu dĆ¼nyayladır ve kendi cennetlerini kendileri yaratacaklardır.
ā€œÅžehadetā€ dinsel bir terimdir. Şehit, ā€œkutsal bir inanƧā€ uğrunda ƶlendir. ā€œÅžehitā€ terimi bu coğrafyada ā€œÄ°slĆ¢mi Cihadā€ uğruna ƶlenleri nitelemekte kullanılır. ā€œÅžehadetā€ iƧin MĆ¼slĆ¼manca yaşamak ve MĆ¼slĆ¼manca ƶlmek gerekir.
Devrim şehidi neyin nesi? Felsefi postulasını madde ve materyal Ć¼zerine kuran bir dĆ¼nyevi dĆ¼ÅŸĆ¼nce sistemine nasıl olur da şehid tanımını sokarsınız?
Mistisizm ile maddecilik yan yana olamaz. O hĆ¢lde ā€œDevrim Kahramanlarıā€ demek gerek. Ć‡Ć¼nkĆ¼ ā€œdevrimā€ ile ā€œÅŸehitā€ oksimorondur.
Onlar devrimin kahramanları, ƶlĆ¼msĆ¼zleridir tıpkı; Onā€™lar, 17ā€™ler, 12ā€™ler, Paramaz, Mustafa Suphi, Ethem Nejat Ä°brahim Kaypakkaya, Mahir Ƈayan, Ulaş BardakƧı, HĆ¼seyin Cevahir, Deniz Gezmiş, HĆ¼seyin Ä°nan, Yusuf Aslan, Sinan Cemgil, Cihan Alptekin, Ɩmer Ayna, Mazlum Doğan gibiā€¦
ā€œĆ–lĆ¼m nereden ve nasıl gelirse gelsin; savaş sloganlarımız kulaktan kulağa yayılacaksa ve silahlarımız elden ele geƧecekse ve başkaları mitralyƶz sesleri, savaş ve zafer naralarıyla cenazelerimize ağıt yakacaksa, ƶlĆ¼m hoş geldin, safa geldin,ā€ kararlılığıyla canlarını yaşam ve yaşatmak iƧin feda etmiş kişilerdir.
İƧeriğinde ā€œdaha gĆ¼zel yarınlar iƧinā€ mottosu olan Onlar, davaları uğruna dĆ¼ÅŸen kahramanlardır, ÅŸehit olarak nitelenmemelidirler.
[14] SevinƧ Eratalay, ā€œHele Ulaşa Ulaşaā€


Yorum Ekle

BLOGGER

|/fa-clock-o/ Başlıklar$type=list-tab$c=5$date=1$au=0$page=1$sn=1

/fa-star-o/ Ɩne Cıkanlar$type=list-tab

/fa-comments/ Yorumlar$type=list-tab$com=0$c=5$src=recent-comments$pages=1

/fa-history/ Arşivden $type=list-tab$source=random-posts$author=0$c=5

/fa-users/ TAKIP ET

Ad

ā€œHOŞGƖRƜDEN EŞİTLİĞE: TƜRKLERLE ERMENÄ°LER ARASINDAKÄ° GƜƇ Ä°LİŞKÄ°LERÄ°NÄ° BÄ°R SÄ°VÄ°L HAKLAR MODELÄ° ARACILIĞIYLA DEĞİŞTÄ°RMEK,1,ā€œKOBANƊā€™NÄ°N ā€˜BÄ°Zā€™Ä°MLE NE ALƂKƂSI VAR?,1,ā€œNEFRET SUƇLARIā€ VE ā€œZEHÄ°RLÄ° KANā€ ƜZERÄ°NE,1,1 MAYIS 2015ā€™DE Ä°STÄ°KAMET(Ä°MÄ°Z) -2014ā€™TE OLDUĞU GÄ°BÄ°!- TAKSÄ°M,1,1 MAYIS 2016 DERS(LER)Ä°,1,1 MAYISā€™A GÄ°DERKEN: AKP KADINLAR İƇİN NE YAPTI,1,1 mayis,14,100. YAŞINDA EKÄ°M DEVRÄ°MÄ°ā€™NÄ°N ANIMSATTIKLARI,1,100ā€™E 1 KALA ERMENÄ° GERƇEĞİNÄ°N TOPOĞRAFYASI,1,12 eylul,4,12 EYLƜL 2010 SONRASI,1,12 EYLƜL KÄ°ME KARŞIYDI?,1,12 EYLƜL YARGILANDIā€¦ MI?,1,12 EYLƜLā€™Ćœ YARGILAMAK...,1,1915- HRANT VE ADALET,1,1968ā€™Ä°N 50. YILINDA SARI YELEKLÄ°LER,1,2013,1,2014,1,2014 İƇİN 2013ā€™ĆœN 1 MAYIS DERSLERÄ°,1,2015,1,2015 1 MAYISā€™INDAN 2016ā€™YA YÄ°NE YENÄ°DEN ISRARLA TAKSÄ°M,1,2016,1,2018,1,2019: YERKƜREDE VE COĞRAFYAMIZDA Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI(MIZ),1,23 NÄ°SAN BÄ°TTÄ° ā€˜KUTLU DOĞUMā€™ VERELÄ°M,1,24 HAZÄ°RAN SEƇİM(LER)Ä° VE TAVIR(IMIZ),1,7 HAZÄ°RAN 2015 SEƇİMLERÄ°ā€™NE DAÄ°R -GEREKƇELÄ°- TAVRIMIZ,1,7 HAZÄ°RANā€™DAN 1 KASIMā€™A HDP NOTLARI,1,8 mart,3,A-UTOPYAā€™YA UNUTULMAZ BÄ°R YOLCULUK,1,ABD EMPERYALÄ°ZMÄ° VE VENEZƜELLA 2019,1,AƇIK SƖZLƜ OLMAK Ä°YÄ°DÄ°R (7 HAZÄ°RAN SONRASINA DAÄ°R DEĞERLENDÄ°RME),1,ADALET: ANTROPOLOJÄ°K BÄ°R BAKIŞ,1,afis,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YEā€™N)Ä°N ƖTESÄ°DÄ°R,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE),1,AKADEMÄ°NÄ°N ƖZGƜRLƜĞƜ İƇİN,1,akademisyen,2,AKADEMÄ°SYEN SORUMLULUĞU,1,AKLIMIZDA TAŞIYORUZ SÄ°ZLERÄ°,1,akp,36,AKP Ä°KTÄ°DARI VE GƜNDELÄ°K HAYATIN Ä°SLƂMÄ°LEŞTÄ°RÄ°LMESÄ°,1,AKP Ä°SLƂM FAŞİZM ve KADINLAR,1,akp.kriz,1,AKPā€™NÄ°N ā€˜KƜLTƜR POLÄ°TÄ°KALARIā€™?,1,AKPā€™NÄ°N ā€œDERÄ°N DEVLETā€Ä°,1,AKPā€™NÄ°N ā€œKINDER KUCHE KIRCHEā€SÄ°,1,AKPā€™NÄ°N ā€œMUHAFAZAKƂRā€LIĞI NEYE DENK DĆœÅžER,1,AKPā€™NÄ°N ā€œORGANÄ°K AYDINLARIā€ VE HAZÄ°RAN KALKIŞMASI,1,AKPā€™NÄ°N BAŞKANā€LIĞI,1,AKPā€™NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ° MÄ° DEDÄ°NÄ°Z,1,AKPā€™NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°: MÄ°LLÄ°YETƇİ MANEVÄ°YATƇI VE PÄ°YASACI,1,AKPā€™NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°YLE Ä°MTÄ°HANI,1,AKPā€™NÄ°N KADINLARA KARŞI SAVAŞI: MADAM GÄ°BÄ° ƖLMEK,1,AKPā€™NÄ°N MUHAFAZAKƂRLIĞI Ä°SLƂMCILIĞI NEOLÄ°BERALÄ°ZMÄ° VE KADINLAR,1,aktuel,4,aktĆ¼el,3,ALEVƎLÄ°K VE SINIF MƜCADELESÄ°: KƜLTƜR VE EKONOMÄ° POLÄ°TÄ°K,1,aleviler,1,amerika,3,ANADOLUā€™NUN ā€œYA BASTAā€SI,1,antropoloji,10,ANTROPOLOJÄ°: NASIL VE NİƇİN,1,arkeoloji,1,ARSIV,1,ATAERKÄ°ā€ ƜZERÄ°NE,1,ATAERKÄ°L PAZARLIK BOZULDU,1,AVMā€™LER,1,AVRUPA BÄ°RLİĞİ: ƇOKKƜLTƜRCƜLƜĞƜN ā€œKRÄ°ZÄ°ā€,1,aydinlar,9,aydinlar devrimciler,29,AYŞE ƖĞRETMEN ā€œDAVAā€SININ ANIMSATTIĞI,1,Barış Bildirimi metni,1,baris,9,basin,3,BAŞKALDIRIDIR MÄ°ZAH YA DA HİƇ!,1,BE ZÄ°MAN JƎYAN NA BE,1,BEJDARā€™IN TUTSAK ALINAMAYAN ŞİİRLERÄ°,1,BEKLE BÄ°ZÄ° -YENÄ°DEN- TAKSÄ°M,1,BELLEKLE GELECEĞİN KARŞILAŞMASI,1,bilim,3,BÄ°R ā€œELEŞTÄ°RÄ°ā€YE KISA KENAR NOTLARI,1,BÄ°R ā€œÄ°MKƂNSIZ AŞKā€ HÄ°KƂYESÄ°: ā€œAKADEMÄ° VE ƖZGƜRLƜK,1,BÄ°R ā€œPRAKSÄ°S ANTROPOLOJÄ°SÄ°ā€ İƇİN,1,BÄ°R AYDIN(LIK) HƂLÄ° FÄ°KRET BAŞKAYA,1,BÄ°R DAHA ASLA DÄ°YEBÄ°LMEK İƇİN: GƖZALTINDA KAYIPLAR,1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR (YENÄ°DEN-)ƜRETME ARACI OLARAK MOBBÄ°NG[*],1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR ARACI OLARAK KORKU,1,BÄ°R KEZ DAHA ā€œTERƖRā€ MƜ,1,BÄ°R KÄ°MLÄ°K SÄ°YASETÄ° OLARAK MÄ°LLÄ°YETƇİLÄ°K VE IRKƇILIK,1,BÄ°R MÄ°LAT: REFERANDUM VE SONRASI,1,BÄ°YOLOJÄ° KADER MÄ°? ya da ā€œFITRATā€A DAÄ°R,1,BÄ°ZÄ°M DELÄ°LERÄ°MÄ°Z,1,BM DB VE IMFā€™NIN DILINDE KADIN YOKSULLUĞU,1,bƶlge,3,BU 12 EYLƜL REJÄ°MÄ°ā€¦ BURADAN ƇIKIŞ YOK,1,BU NE ŞİDDET BU CELƂL? (YA DA ā€œGULYABANÄ°ā€ KÄ°M),1,BUGƜN ADNAN YƜCEL KONUŞACAĞIZ,1,CELLATLARIN DƖKTƜKLERÄ° KAN,1,cevre,15,CHARLIE HEBDOā€™YA SALDIRI TEā€™VÄ°LLERÄ° VE TAVRIMIZ,1,chd,1,cinayetler,13,CUJUS REGIO EJUS RELIGIO,1,CUMHURBAŞKANLIĞI SÄ°STEMÄ° VEYA BU KADAR YETKÄ°YÄ° BABANIZA VERÄ°R MÄ°YDÄ°NÄ°Z,1,Ƈile'nin Antropolojisi: Bir Anı Bir Gƶzlem ve Bir Tahlil Girişimi,1,ƇOCUKLAR ƖLMESÄ°N DEMEK TERƖR SUƇU MU,1,ƇOCUKLARININ ETÄ°YLE BESLENEN ƜLKE,1,ƇƖZƜMƜN SOSYO-EKONOMÄ°K YANI,1,DAĞLAR ERÄ°RSE ā€“ ZEVEBƂN,1,DAÄ°MA YAŞAYACAKTIR Ä°SMÄ°YLE MƜSEMMA YAŞAR KEMAL,1,DARBE GÄ°RİŞİMÄ° VE SONRASI,1,dava,13,davalar,1,DELÄ° DUMRULā€™UN ā€œKENTSEL DƖNĆœÅžĆœMā€Ćœ ya da YOLSUZLUK RANTIN Ä°KÄ°Z KARDEŞİDÄ°R,1,DEMÄ°RÄ°N TUNCUNA Ä°NSANIN...,1,demokrasi,4,DEMOKRATÄ°KLEŞ-ME PAKETÄ°,1,dersim,2,devlet,12,DEVLETÄ°N ERKEKLERÄ° YA DA KADINA ŞİDDET NASIL ƖNLENMEZ,1,DEVLETÄ°N KƜRTAJI: ROBOSKƎ,1,DEVLETLƛLAR,1,devrim,10,DİĞERLERÄ° VE KENT HAKLARIā€¦[*],1,dinler,7,DÄ°NLER Ä°SLƂM VE KADIN BEDENÄ°,1,dinleti,1,DÄ°RENEN DAMAR[*] ƇƜRƜMEYEN,1,direnis,3,dunya,6,dĆ¼nya,60,dĆ¼sĆ¼nce ƶzgĆ¼rlĆ¼gĆ¼,2,EGEMENLERÄ°N ā€œPYRRHUS ZAFERÄ°ā€: F-TÄ°PÄ°,1,egitim,12,EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° SOSYALÄ°ZM KADINLARIN KURTULUŞU,1,ekoloji,10,ekonomi,7,elestiri,1,ELEŞTÄ°RÄ° HAYATTIR; YAŞATIR,1,emek,17,emekciler,3,EMEKƇİLER İŞSÄ°ZLER YOKSULLAR NEREDE,1,emperyalizm,9,EMPERYALÄ°ZM- T. ā€œCā€ VE AFRÄ°N,1,enternasyonalizm,1,ENTERNASYONALÄ°ZM ƜZERÄ°NE NOTLAR,1,ERCAN BÄ°NAYā€™DAN (BAFRA T TÄ°PÄ°) MEKTUP VAR: ABDULLAH KALAYā€™A ƖZGƜRLƜK,1,ermeniler,4,ESKÄ°(MEYEN)/ YENÄ° TƜRKÄ°YEā€DE BARIŞ (MI),1,etnoloji,2,EVET ƇIKSA DA ā€œHAYIRā€,1,EVLAT YOLDAŞ,1,fasizm,7,FAŞİZM VE KADINLAR,1,felsefe,2,feminist,1,FÄ°DEL İƇİN SANCAĞI YARIYA Ä°NDÄ°RMEYÄ°N DAHA DA YƜKSELTÄ°N,1,FRIEDRICH ENGELS VE AÄ°LENÄ°N,1,genclik,2,GERƇEKTEN DE NEDÄ°R TERƖR,1,GƖBEKLÄ°TEPE BÄ°ZE NEYÄ° ANLATIYOR,1,gĆ¼ncel,8,gĆ¼ndem,11,GƜNDEMā€™E DƜNE VE BUGƜNE DAÄ°R,1,HAFIZASINI YÄ°TÄ°RMEYEN ā€œDERSÄ°Mā€™E AĞIT,1,hakkinda,1,HƂL ƜLKEYÄ° KUTUPLAŞTIRIYOR,1,HƂL VE GÄ°DİŞ(Ä°MÄ°Z),1,HANGÄ°MÄ°Z ƖZGƜRƜZ KÄ°,1,hareketler,2,Hasta Tutsak Abdullah Kalay 2. Heyet Raporuna Rağmen Tahliye Edilmiyor!ā€ā€,1,HAVADIR SUDUR ATEŞTÄ°R YANÄ° HAYATTIR GRUP YORUM,1,HER GƜN DƖRT Ä°ÅžĆ‡Ä° BEŞ KADIN,1,HER KƖYDE BÄ°R ā€œKƖPEKā€ VARDIR,1,HİƇLEŞTÄ°RÄ°LME KAYGISINDAN ƖFKEYE SARI YELEKLÄ°LER,1,HRANT,1,hrant dink,4,hrant dink'in katline 2015 perspektifinden bakmak,1,hukuk adalet,34,IŞILTILI VE ā€œTEHLÄ°KELÄ°ā€ BÄ°R KADIN: SUAT DERVİŞ,1,IŞİD VE Ä°SLƂMCI ā€œFEMÄ°NÄ°STLERā€,1,ibrahim kaypakkaya,1,Ä°FADE ƖZGƜR(LƜĞƜ) MƜ,1,Ä°FADE ƖZGƜRLƜĞƜ VAZGEƇİLEMEZ ƖNCELÄ°KLÄ° DEĞERDÄ°R,1,iktidar,10,iletisim,2,inanc,7,insan haklari,1,isci-sendika,11,islam,14,islam.ortadogu,1,Ä°SLƂMCI-MUHAFAZAKƂRIN ZÄ°HÄ°N HARÄ°TASINDA BÄ°R GEZÄ°NTÄ°: ā€œNASIL BÄ°R KADIN(LIK),1,Ä°STANBUL SEƇİMÄ° - BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,isyan,15,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI 2017 1 MAYIS(ā€™IMIZ) VE KATLÄ°AMIN 40. YILINDA TAKSÄ°M,1,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFININ KADINLAŞMASI,1,Ä°TÄ°RAZ VE ELEŞTÄ°RÄ° ā€œHAZIROLā€DA DURMAZ,1,Ä°YÄ° KÄ° YAŞADILAR Ä°YÄ° KÄ° YAZDILAR,1,KADIN(LAR) VE DEVRÄ°M(LER),1,KADINLAR KAPÄ°TALÄ°ZM FAŞİZM VE AKP,1,KADINLAR GERƇEKTEN DE ā€œSINIFLAR-ƜSTƜā€ MƜ,1,KADINLAR İƇİN OLABÄ°LECEK EN KƖTƜ ALAŞIMIN ORTASINDAYIZ,1,KADINLARA KENTLERE GECELERE DAÄ°R,1,KADINLARIN KURTULUŞU: MARKSÄ°ZMā€™SÄ°Z OLUR MU,1,kadin,63,kadinlar,11,KALBÄ°M(Ä°Z) CÄ°ZREā€™DEDÄ°R,1,kapitalizm,24,KAPÄ°TALÄ°ZM KƜLTƜR DÄ°RENİŞ,1,KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N KENDÄ°NÄ° Ä°MHASI: NEOLÄ°BERALÄ°ZM,1,kart,1,katlamlar,1,katliamlar,7,KELLE FIYATINA HƜRRIYET ESIRLIK BEDAVA,1,KENTÄ° (YOKSULLARINDAN) TEMÄ°ZLEMEK,1,KEŞFEDÄ°LMEMİŞ GELECEĞİN BİƇİMLENMESÄ° İƇİNDÄ° SAMÄ°R AMÄ°N,1,kitap,35,KOBANƊ BÄ°ZÄ°MDÄ°R BÄ°Z KOBANƊā€™YÄ°Z,1,KOLEKTÄ°F BÄ°R DEVLET CÄ°NAYETÄ°: HRANT DÄ°NK,1,komĆ¼nizm,6,kriz,54,KRÄ°Z SAVAŞ VE Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI ƜZERÄ°NE GƖRĆœÅžLER,1,KRÄ°ZDEN Ä°NSAN MANZARALARI[*],1,KƜLTƜR ā€œYERLÄ° VE MÄ°LLÄ°ā€ MÄ°DÄ°R?YA DA NEDÄ°R,1,kĆ¼ltĆ¼r sanat,30,KƜRESEL KƜLTƜRā€ MƜ,1,kĆ¼rt sorunu,1,laiklik,1,LAÄ°KLÄ°K MÄ° HANGÄ°SÄ°,1,latin amerika,12,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ - 1/ BREZÄ°LYA ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ-2/ PARAGUAY: ā€œTEKNÄ°K DARBE,1,LATÄ°N AMERÄ°KAā€™DA BARIŞ SƜREƇLERÄ°,1,LATÄ°N AMERÄ°KAā€™DAN ā€œBARIŞ SƜREƇLERÄ°ā€: EL SALVADOR ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KAā€™NIN DESAPARECIDOā€™LARI,1,leninizm,4,LƜZUMā€ ƜZERE: BÄ°R KEZ DAHA Ä°STANBUL SEƇİMÄ°,1,MAĞLUP MU DENÄ°R ŞİMDÄ° ONLARA?,1,MARKSÄ°ST-LENÄ°NÄ°ST ROMAN YAZARI : VEDAT TƜRKALÄ°,1,marksizm,6,MARKSÄ°ZM + V. Ä°. LENÄ°N = EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° (NOTLARI),1,MARKSÄ°ZM AÄ°LE AŞK CÄ°NSELLÄ°K ƜZERÄ°NE SƖYLEŞİ,1,MARKSÄ°ZM VE KADIN ƜZERÄ°NE,1,Marksizm ve Kadın: Emek Aşk Aile,3,MARKSÄ°ZM VE KADINLARIN KURTULUŞU,1,MARXā€™IN DĆœÅžĆœNCE DƜNYASINA BÄ°R SEYAHAT: ETNOLOJÄ° DEFTERLERÄ°,1,MARXā€™TAN ƖĞRENEN BÄ°R ƇUKUROVALI: OKTAY ETÄ°MAN,1,MASKELÄ° FAŞİZM: ā€œPOPƜLÄ°ST AŞIRI SAĞ,1,medya,1,MEVTAYI Ä°YÄ° BÄ°LMEZDÄ°K,1,milliyetci,2,mizah,2,MURATā€™IN DĆœÅžĆœ LAMBORGHÄ°NÄ°LER VE DƜNYAYI DEĞİŞTÄ°REBÄ°LMEK,1,mĆ¼cadele,15,MƜCADELE BOYU BÄ°R YAŞAM: SCHAFIK JORGE HANDAL,1,MƜCADELEYE DEVAMā€[1] ā€œBU DAHA BAŞLANGIƇ,1,NE OLDU O ā€œÄ°MTÄ°YAZSIZ SINIFSIZ KAYNAŞMIŞ KÄ°TLEā€YE,1,NEO-FAŞİZM(LER) ā€œFEMÄ°NÄ°STā€ MÄ°,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YEā€™DE MUHAFAZAKƂRLAŞMA/ DĆœÅžKƜNLEŞME DÄ°YALEKTİĞİ,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YEā€™NÄ°N ā€œEN ALTTAKÄ°LERā€Ä°: Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI KƜRTLEŞİRKEN,1,neoliberal,12,newroz,1,NÄ°CE ONYILLARA ā€˜YENÄ°KAPIā€™LI YOLDAŞLAR,1,O GƜN BU ƜLKEDE. O GƜN O ALANDA,1,OĞLUM(UZ) ƖLƜMSƜZDƜR,1,ohal,4,OKTAY AĞABEY(Ä°MÄ°Z,1,ONLAR ƇALIP ƇIRPTIKƇA BÄ°Z YOKSULLAŞIYORUZ,1,ORƇUN,1,ortadogu,10,ORTADOĞUā€™DA BÄ°R KARABASAN: IŞİD,1,OSMANLIā€™YI ā€œÄ°HYAā€ ETMEK: AKPā€™NÄ°N TƖRENLERÄ°,1,OTUZƜƇ KOR DĆœÅžTƜ YƜREĞİMÄ°ZEā€¦,1,ƖFKELENÄ°NCE ƇOK GƜZEL OLUYORSUN TƜRKÄ°YE,1,ƖFORÄ°NÄ°N ORTASINDA,1,ƖĞRETTÄ°KLERÄ° HATIRLATTIKLARIYLA GREÄ°F DÄ°RENİŞİ,1,ƖLƜMSƜZ ABÄ°(MÄ°Z) OKTAY ETÄ°MAN,1,ƖRGƜTLƜ MƜCADELE ETİĞİ VE SOSYALÄ°ST DEMOKRAS,1,ƶteki,29,ƖZEL MƜLKÄ°YETÄ°N DEVLETÄ°N KƖKENÄ° ƜZERÄ°NE,1,ƖZERKLÄ°KƇİ ANAYASA SONRASINDA BOLÄ°VYA DERSLERÄ°,1,ƖZGECANā€™IN KATLÄ°NÄ°N AKPā€™YLE NE Ä°LGÄ°SÄ° VAR,1,ƶzgeƧmis,1,ƶzgĆ¼rlĆ¼k,5,panel,3,PARANOYA VE MEGALOMANÄ°NÄ°N (ā€œYENÄ°ā€) REJÄ°MÄ°,1,PARÄ°S KATLÄ°AMI ā€œBARIŞ SƜRECÄ°ā€ VE HESAPLAŞMA,1,politika,13,POPƜLER KƜLTƜRE ELEŞTÄ°REL BAKIŞLAR - KISA BÄ°R TARÄ°HƇE,1,postmodernizm,1,protesto,2,RECEPā€™Ä°N TƜRKƜ(/ŞİİR)LERÄ°,1,referandum,3,rejim,1,roboski,1,ROBOSKÄ°ā€™NÄ°N KANAYAN KARANFÄ°LÄ°,1,rƶportaj,12,SAHÄ° ā€œVESAYET (REJÄ°MÄ°)ā€ KALKTI MI,1,SAHÄ°CÄ° OLMAK,1,savas,4,savas-baris,1,SAVAŞ ŞIDDET ƜZERINE EKONOMI-POLITIK VE ANTROPOLOJIK NOTLAR,1,SAYGI VE HAYRANLIKLA ƇHD GENEL KURULUā€™NA,1,secim,18,secimler,4,seƧim,5,SEƇİMLERÄ°N SONRASINDA,1,seminer,1,sempozyum,1,SEN ƇƜRƜMENÄ°N RESMÄ°NÄ° ƇİZEBÄ°LÄ°R MÄ°SÄ°N ABÄ°DÄ°N?YA DA MEMLEKETTEN EĞİTÄ°M MANZARALARI,1,SEN MÄ°SÄ°N ā€œBARIŞā€ DÄ°YEN,1,sibel ƶzbudun,1,sinifsal bakis,11,SÄ°VAS KATLÄ°AMI O GƜN ORADA BÄ°TMEDÄ°,1,siyonizm,4,SÄ°YONÄ°ZM ANTÄ°-SEMÄ°TÄ°ZM VE BÄ°R ā€œMUGALATAā€ ƜZERÄ°NE,1,SOMA ā€œSONā€ OLSUN; AMA DEĞİL,1,sosyal bilimler,4,SOSYAL BÄ°LÄ°MLER: BÄ°R ŞEY YAPMALI,1,sosyalizm,13,SOYKIRIM ƜZERÄ°NE RESMƎ SƖYLEMLER ya da T.C. SOYKIRIMI NEDEN TANIMALIDIR,1,SOYKIRIMA TANIKLIK(LAR),1,soykirim,2,sƶylesi,1,sƶyleşi,2,SƖYLEŞİ: OKURYAZARLIK ƜZERÄ°NE,1,suriye,2,SURUƇā€™UN İŞARET ETTİĞİ,1,SUSMA SUSTUKƇA SIRA SANA MUTLAKA GELECEK,1,SUSMA! SUSTUKƇA SIRA SANA GELECEK,1,SUYUN DELÄ° DUMRULLARI: ƖZELLEŞTÄ°RMELER,1,SƜREKLÄ°LEŞTÄ°RÄ°LEN OHAL VE,1,ŞİDDET MÄ° MEŞRUÄ°YET YÄ°TÄ°MÄ° MÄ°,1,ŞİDDET NEDEN KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N ā€œOLMAZSA OLMAZIā€DIR,1,taksim,3,tanitim,13,TANTALOSā€™U YARATMAK,1,tarih,17,tck,2,tck301,1,temel demirer,17,tercĆ¼me,2,terƶr,1,TIMEO HOMINEM UNIUS LIBRI/ TEK KÄ°TAPLI Ä°NSANDAN KORKARIM,1,TOTALÄ°TARYANÄ°ZMÄ° SOKAKTA ALT EDEBÄ°LMEK,1,TOTALÄ°TERLEŞMEYE Ä°HVANā€™LAŞMAYA KARŞI,1,TƖREN ULUS-DEVLET Ä°KTÄ°DAR[*],1,Turkey a Beauty When Angry,1,tĆ¼ketim,1,TĆ¼rk Akademiası: GerƧekten kadınlar iƧin Bir Cennet mi,1,TƜRK HALKI BARIÅžĆ‡I MI,1,TƜRK(Ä°YE) Ä°SLƂMIā€™NDA KADIN OLMAK,1,tĆ¼rkiye,82,ULAŞ ULAŞā€™TIR,1,UNUTMAYACAĞIZ UNUTTURMAYACAĞIZ: ŞAHÄ°T OL ANKARA GARI,1,UNUTULMAMASI GEREKENLER,1,Ć¼niversite,6,ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° ƖLDƜRMENÄ°N SEKÄ°Z YOLU (YA DA ƜNÄ°VERSÄ°TE PÄ°YASAYA NASIL ENTEGRE OLUR,1,VAHŞETÄ°N ALTERNATÄ°FÄ° VAR ELBETTE,1,VAR OLANDAN KOPMAK İƇİN YEREL SEƇİM VE SORU(N)LARI,1,VENEZƜELLA VE EMPERYALÄ°ZM KONUSU,1,VESAYET REJÄ°MÄ°ā€ ƖLDƜ YAŞASIN ā€œÄ°LERÄ° DEMOKRASÄ°,1,video,26,VURUN ā€œĆ–TEKÄ°ā€NE,1,YA SEV YA TERKET: BÄ°R BÄ°AT ARACI OLARAK MOBBÄ°NG,1,YA SOSYALÄ°ZM YA BARBARLIK,1,YANIT: OLAN VE GELEN[*],1,YARGI BAĞIMSIZLIĞIā€ MI DEDÄ°NÄ°Z,1,yasam,20,YENÄ° TOPLUMSAL HAREKETLER NE KADAR ā€œYENÄ°ā€,1,yeni yil,2,YENÄ° YƖK YASA TASLAĞI ƜZERÄ°NE: PÄ°YASA ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° YUTARKEN,1,YENÄ°DEN HAYKIRABÄ°LMEK: ā€œYERÄ°MÄ°Z MUTFAK DEĞİL DƜNYA,1,YERELÄ° BÄ°RLÄ°KTE YƖNETMEK - NASIL BÄ°R DƜNYA Ä°STÄ°YORSAK ƖYLE BÄ°R YEREL YƖNETÄ°M,1,YILDIZLARIN GƜNCESÄ°NÄ° TUTAN ADAM: CENGÄ°Z GƜNDOĞDU,1,yƶk,3,yƶnetim,1,YƜREĞİMÄ°ZDE,1,ZAPATÄ°STALARIN 33. YILI: BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,ZEYTÄ°NLİĞİ ZÄ°NDAN YAPAN SÄ°STEMATÄ°K ZULME DÄ°RENENLER,1,ZÄ°NDAN(LAR)IN TƜRKƇESÄ°,1,ZORUNLU BÄ°R AƇIKLAMA (II)ā€¦ VE BÄ°R EKLEME,1,
ltr
item
sibelšŸ‚ƶzbudun: ULAŞ, ULAŞā€™TIRā€¦[*]
ULAŞ, ULAŞā€™TIRā€¦[*]
sibelšŸ‚ƶzbudun
https://sibelozbudun.blogspot.com/2017/06/ulas-ulastir.html
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/2017/06/ulas-ulastir.html
true
1739006321341950428
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Diger daha fazla Yanıtla Cancel reply Sil Ana Sayfa Sayfa Posta Hepsini Gƶr BUNA BENZER Etiket Arsiv Ara BĆ¼tĆ¼n Yayinlar Ä°steğiniz gƶnderi bulunamadı Ana Sayfaya Dƶn Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Paz Pts Sal Car Per Cum Cmt January February March April May June July August September October November December Oca Sub Mar Nis May Haz Tem Agu Eyl Eki Kas Ara simdi 1 dakika ƶnce $$1$$ minutes ago 1 saat ƶnce $$1$$ hours ago dĆ¼n $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy