$type=slider$cate=5$meta=0$cate=4$show=home$rm=0

KADÄ°R CANGIZBAY’IN ARDINDAN[*]

  SÄ°BEL ƖZBUDUN-TEMEL DEMÄ°RER   “GerƧek değer; gelmesi boşluk dolduran değil gitmesi boşluk yaratan.” [1]   “Eğer tanrı varsa ve aklı da var...



 

SİBEL ƖZBUDUN-TEMEL DEMİRER

 

“GerƧek değer;

gelmesi boşluk dolduran değil

gitmesi boşluk yaratan.”[1]

 

“Eğer tanrı varsa ve aklı da varsa benim canımı almaz,” diyen Prof. Dr. Kadir Cangızbay’ı, 76 yaşında kaybettik...

Onun şahsında, coğrafyamız neyi kaybettiğinin farkında mı? 

Buna dair bir şey sƶyleyebilmemiz mĆ¼mkĆ¼n değil belki; ama Onu -“farklılıklarımız” ile- seven biz, “Anan ƶle ƶlĆ¼m” demeden edemiyoruz… 

* * * * *

Ɯniversite’deki ilk dersinde Ć¶ÄŸrencilerine, “DĆ¼nyada kaƧ milyar insan yaşıyor? Siz onlar arasında en şanlısı azınlıksınız! Ć‡Ć¼nkĆ¼ siz benden dersler alacaksınız” vurgusu ile not alan Ć¶ÄŸrencilere hitaben “Not yazdıran hoca hoca değildir, not alan talebe ise talebedir ama adam değildir” diyecek kadar kural tanımazlığıyla mĆ¼semmaydı…

“Rakı iƧmeyin, Ć¼zĆ¼m yiyin diyen kişiye tekerleği de yasaklamaları lazım. Madem her şey doğal olacak,” vurgusundaki Ć¼zere dobra ve kafasına eseni yapandı.

Kolay mı? 

O nev’i şahsına mĆ¼nhasırdı; “Ƨelişki”leri de Onun mĆ¼temmim cĆ¼zĆ¼ sanki. Ancak bunda şaşırtıcı bir şey de yoktu; malum Ć¼zere “En bilge insan, iƧinde Ƨelişkileri bol olan.”dı,[2] “Ƨelişkileri olmayan bir dĆ¼ÅŸĆ¼nĆ¼r duyguları olmayan bir aşığa benzer”di.[3]

* * * * *

 “EntelektĆ¼ellik bilgi gerektirir; ama bu yetmez dedik; zira bu işin bir de ahlĆ¢ki bir boyutu vardır ki, bu boyut iƧin gerekli olan iradedir ve işin iƧine irade giriyorsa/ iş iradeyi de gerektiriyorsa, burada bir eylem var demektir. EntelektĆ¼el tavır aynı zamanda bir eylemdir. Eylem niteliği taşımıyorsa ne denli bilgiyle temellendirilmiş/ donanmış/ sĆ¼slenmiş olursa olsun, tavır entelektĆ¼el değildir ve adama, işte o zaman ‘entel’ denir,” notunu dĆ¼ÅŸtĆ¼ÄŸĆ¼ meselede aydın olmanın hakkını verendi.

‘BirgĆ¼n’deki yazısında, “TĆ¼rkiye, insanın yaşadığını sanmak iƧin beyinsiz; yaşayabilmek iƧin de ahlĆ¢ksız olmak zorunda olduğu bir Ć¼lke hĆ¢line getirilmiştir”…

“TĆ¼rkiye artık ‘cumhuriyet’ değil; yani artık ‘halkın olan’, ‘halkın olan şey’, yabancı dildeki karşılığıyla ‘res(şey)-publica (kamusal, halka ait)’ değil”…[4]

“TBMM Başkanları var; 2015’ten sonra birkaƧ sene Meclis’i de yƶnetti. Bu adam hem başkanlık zamanında, hem de bu yakınlarda mealen şunu sƶyledi: ‘Anayasamız biraz dindar olmalı.’ Sen kimsin be adam; ya da senin gibilere ‘adam’ denilebilir mi ki: Benim ve de herkesin dinine, inancına ya da inanƧsızlığına karışma hadsizliğini nereden buluyorsun?”[5] 

“Millet olarak mı kalacağız, yoksa ‘dar-Ć¼l harp’ unsurlarına mı dƶnĆ¼ÅŸeceğiz?”[6]

“Beş yĆ¼zyıllık bir gecikmeyle, biz de Engisiyon’u yaşamaktayızdır artık,” diyecek kadar cĆ¼retkĆ¢r ve gƶzĆ¼nĆ¼ budaktan esirgemeyen aydındı.

* * * * *

Aydın ne bir allame-i cihan, ne de okuyup yazmış bir malumatfuruştur. O, “Beni sokmayan yılan bin yaşasın”; “Her koyun kendi bacağından asılır” demeyen muhalif bir duruştur;  Jean-Paul Sartre’ın, “Aydın, Ć¼zerine vazife olmayan şeyleri iş edinendir,” ifadesindeki Ć¼zere…

Aydın Dreyfus Davası’nda ‘Ä°tham Ediyorum’ diye haykıran Ɖmile Zola’dır ƶrneğin; ama asla -iktidarın diliyle konuşan- Alev Alatlı değildir!

Aydın olmanın ilk adımı onun akıl sahibi bir varlık olmasıdır. Akıl bilgi Ć¼retmeye yarar. Ä°kinci adım, akıl sahibi kişinin bilgi Ć¼retmesidir. Bilgi realiteyi anlamak ve aƧıklamak iƧin gerekli olan bir araƧtır. Realiteyi bilince Ƨıkran varlık ona karşı sorumludur aynı zamanda. Bilmek sorumlu olmayı gerektirir, sorumluluk da yanlış giden bir şeylere “Hayır” deyip, mĆ¼dahale etmektir…

“Bilen” ama mĆ¼dahale etmeyen, karşı Ƨıkmayandan aydın ol(a)maz. Ć‡Ć¼nkĆ¼ aydının bilinƧli eylemi ahlĆ¢kı/ vicdanıdır.

* * * * *

Ankara ƖzgĆ¼r Ɯniversite’deki ortak mesaimiz Onun nasıl bir aydın olduğunu bize ve herkese Ć¶ÄŸreten pratiğiyle Louis Althusser’in, “DĆ¼ÅŸĆ¼nmek yalnızca aydınlara, Ć¼niversite gibi kurumlara bırakılamayacak kadar ciddi bir meseledir,”[7] saptamasını ya da Paul ValĆ©ry’nin, “DĆ¼ÅŸĆ¼nĆ¼r; yeniden dĆ¼ÅŸĆ¼nen ve şimdiye kadar Ć¼zerinde dĆ¼ÅŸĆ¼nĆ¼lmĆ¼ÅŸ şeylerin asla yeterince dĆ¼ÅŸĆ¼nĆ¼lmemiş olduğu kanısına varan kimsedir,” sƶzlerini hatırlatmıştı hepimize…

“Nasıl” mı?

12 EylĆ¼l 1980 Darbesi’ni ve YƖK’Ć¼ protesto iƧin uzun yıllar doƧentlik ve profesƶrlĆ¼k unvanı almayı reddetmişti ƶrneğin…

Anarko-sosyalist sosyologumuz “aykırı” idi; etkilendiği dĆ¼ÅŸĆ¼nĆ¼rler arasında Cemil MeriƧ, Saint Simon, Auguste Comte,  Georges Gurvitch, Karl Marx, Friedrich Engels, Pierre-Joseph Proudhon, Mihail Bakunin ve Lev TroƧki gibi dĆ¼ÅŸĆ¼n ve siyaset insanları vardı.

Coğrafyamızda ƶzyƶnetim ile anarko-komĆ¼nizmi ilk ele alanlardandı[8] ve Onun iƧin “teori tecessĆ¼s ile kurulur”du.

Mete Kaan Kaynar’ın, “Kadir Cangızbay’ı bir cĆ¼mle ile tanımlamam gerekseydi onu ‘akademinin Can YĆ¼cel’i’ diye tanımlardım,”[9] betimlediği Hocayı anlamak, “Anarşi ve ƖzgĆ¼rlĆ¼k” ekseninde mĆ¼mkĆ¼nken; “YĆ¼zĆ¼nden eksik etmediği muzip Ƨocuk tebessĆ¼mĆ¼ ve elbette insanın bir anda yĆ¼reğini ısıtıveren samimiyetiyle Cangızbay, TĆ¼rkiye Ć¼niversitelerinin gƶrĆ¼p gƶreceği en sui generis, en mĆ¼stesna, en renkli, en muzip ve hiƧ tartışmasız en entelektĆ¼el simalarından birisi”ydi.[10]

O, kĆ¼frĆ¼ asla esirgemeyendi; Fransa’ya hiƧ gitmemiş Fransa hayranıydı; “Karl Marx’ı, Friedrich Engels’i yerden yere vurmakta beis gƶrmezdi”![11]

Hitler’e duyduğu nefretten ƶtĆ¼rĆ¼ Almanca Ć¶ÄŸrenmeyi ret ettiği sƶylenen O;  okula gidip gelirken eski bir bisiklet kullanan Citroen hayranıydı.

Akademi’deki, paslı bisikletine binen anarşistti. Sigara elinde derse girer, Ƨakmak kullanmadan sigarayı sigarayla yakarak, ders bitene kadar yaklaşık iki paket bitirirdi. 

Lafı esirgemeden, dƶndĆ¼rĆ¼p dolaştırmadan, dobra dobra sƶylerdi; liberal -mĆ¼sveddesi!- Atilla Yayla ile atışmalarıyla maruftu.

Aklından geƧeni en aƧık şekilde sƶyleyenlerdendi; “Ne yapacağımızı bilmesek bile, ne yapmayacağımızı biliyoruz,” Onun sƶzĆ¼ydĆ¼.

Putperest karşısında putkırandı; kendine has olgulara yĆ¼zeysel bakmayıp, altındaki anlamları, dĆ¼ÅŸĆ¼nceyi arardı.

“Yenilmek haksız olmak anlamına gelmez”; “Fanatiklik, bizatihi bir suƧ; hem de bir insanlık suƧudur,” diyen Onun aƧısından “Cesaret, korkmamak değil; korkmayı gƶze alabilmek”ti.

Farklıydı, sigara iƧişiyle, motorlu bisikletiyle ve kimsenin gerƧek anlamda konuşmayıp sadece konuşuyormuş gibi yaptığı utanƧ dolu akademi tablosunda O, bir mucizeydi.

Emekli olmamış, emekli “edilmişti”! Emekli Ć¶ÄŸretim Ć¼yesi olarak ders vermeye devam etmek istemesine karşın kamu yƶnetimi talebine sırt dƶnmĆ¼ÅŸtĆ¼. 

* * * * *

Metin Altıok’un, “Gƶzlerim Ƨok zamandır yalnızlığın tekinsiz tĆ¼neği” dizelerindeki Ć¼zere onurlu/ ƶrnek hayatını noktalayan Onun ardından Hocamıza en Ƨok yakışan, BehƧet Aysan’ın, “gidiyorum/ bu şehri, bu yağmuru, bu dĆ¼ÅŸleri,/ bu aşkı, bu kavgayı, bu kederi/ size bırakarak”; Ahmet Telli’nin, “yasak bir kavgada olunmalı/ yoksa ne değeri kalır ƶmrĆ¼n” dizeleridir…

 

26 Temmuz 2023, 15:26:43, Ƈeşme KƶyĆ¼.

 

N O T L A R

[*] Avrupa Demokrat, Temmuz 2023…

[1] Ɩzdemir Asaf.

[2] Friedrich Nietzsche, Hayat Dediğin Nedir ki?, Ƨev: Erkan Aslan, Zeplin Kitap, 2015..

[3] SĆøren Kierkegaard, Kendinizi Sevmeyi Unutmayın, Aforizmalar, Ƨev: Emre Murat Bozer, Aylak Adam Yay., 2016, s.23.

[4] Kadir Cangızbay, “TĆ¼rkiye Artık ‘Cumhuriyet’ Değil, 8 Mayıs 2022… https://tele1.com.tr/turkiye-artik-cumhuriyet-degil-617309/

[5] Kadir Cangızbay, “Laiklik DĆ¼ÅŸmanlığı Ä°nsan DĆ¼ÅŸmanlığıdır”, 30 Kasım 2021… https://tele1.com.tr/laiklik-dusmanligi-insan-dusmanligidir-517098/

[6] Kadir Cangızbay, “Millet mi Kalacağız, Yoksa Ɯmmet’e mi DƶnĆ¼ÅŸeceğiz?”, 4 Temmuz 2022… https://tele1.com.tr/millet-mi-kalacagiz-yoksa-ummete-mi-donusecegiz-655271/

[7] Louis Althusser, Filozof Olmayanlar İƧin Felsefeye Giriş, Ƨev: Ä°smet Birkan, Can Yay., 2016.

[8] Kadir Cangızbay, Sosyalizm ve Ɩzyƶnetim Sosyalist Realiteden Reel Sosyalizme, Ɯtopya Yay., 2003. 

[9] Mete Kaan Kaynar, “Kadir Cangızbay’a Veda Ederken…”, 23 Temmuz 2023… https://www.gazeteduvar.com.tr/kadir-cangizbaya-veda-ederken-makale-1629444

[10] Mete Kaan Kaynar, “Kadir Cangızbay’ı Tanımlamak: Haecceitas, Sinizm, Ä°roni ve Anarşi Kavramları Ɯzerine”, 24 Temmuz 2023… https://birikimdergisi.com/guncel/11459/kadir-cangizbayi-tanimlamak-haecceitas-sinizm-ironi-ve-anarsi-kavramlari-uzerine

[11] “Georges Gurvitch. Rus Yahudisi, ama Bolşeviklerle iyi geƧinemiyor, ƶzgĆ¼rlĆ¼kĆ§Ć¼ sosyalizmden yana. Bakıyor Bolşeviklerin iktidardan dĆ¼ÅŸeceği yok, Proudhon’un ƶzgĆ¼rlĆ¼kĆ§Ć¼lĆ¼ÄŸĆ¼ beni vatanımdan etti, bari onun vatanı yeni yurdum olsun diyerek Fransa’ya gidiyor ƶzellikle. Bƶyle gĆ¼zel bir adam. Onun sƶylediği ÅŸĆ¶yle bir şey var: Marksizmin yĆ¼celtilecek bir tarafı yok, Marx’ın asıl ƶnemi şuradadır ki, ‘gerƧekƧi hĆ¼manisttir’...” (M. Bahadırhan DinƧaslan, “Kadir Cangızbay Sƶyleşisi”, Tan Yeri Dergisi, EylĆ¼l 2014... https://www.tamgaturk.com/kadir-cangizbay-soylesisi/63926/)


Yorum Ekle

BLOGGER

|/fa-clock-o/ Başlıklar$type=list-tab$c=5$date=1$au=0$page=1$sn=1

/fa-star-o/ Ɩne Cıkanlar$type=list-tab

/fa-comments/ Yorumlar$type=list-tab$com=0$c=5$src=recent-comments$pages=1

/fa-history/ Arşivden $type=list-tab$source=random-posts$author=0$c=5

/fa-users/ TAKIP ET

Ad

“HOŞGƖRƜDEN EŞİTLİĞE: TƜRKLERLE ERMENÄ°LER ARASINDAKÄ° GƜƇ Ä°LİŞKÄ°LERÄ°NÄ° BÄ°R SÄ°VÄ°L HAKLAR MODELÄ° ARACILIĞIYLA DEĞİŞTÄ°RMEK,1,“KOBANƊ’NÄ°N ‘BÄ°Z’Ä°MLE NE ALƂKƂSI VAR?,1,“NEFRET SUƇLARI” VE “ZEHÄ°RLÄ° KAN” ƜZERÄ°NE,1,1 MAYIS 2015’DE Ä°STÄ°KAMET(Ä°MÄ°Z) -2014’TE OLDUĞU GÄ°BÄ°!- TAKSÄ°M,1,1 MAYIS 2016 DERS(LER)Ä°,1,1 MAYIS’A GÄ°DERKEN: AKP KADINLAR İƇİN NE YAPTI,1,1 mayis,14,100. YAŞINDA EKÄ°M DEVRÄ°MÄ°’NÄ°N ANIMSATTIKLARI,1,100’E 1 KALA ERMENÄ° GERƇEĞİNÄ°N TOPOĞRAFYASI,1,12 eylul,4,12 EYLƜL 2010 SONRASI,1,12 EYLƜL KÄ°ME KARŞIYDI?,1,12 EYLƜL YARGILANDI… MI?,1,12 EYLƜL’Ɯ YARGILAMAK...,1,1915- HRANT VE ADALET,1,1968’Ä°N 50. YILINDA SARI YELEKLÄ°LER,1,2013,1,2014,1,2014 İƇİN 2013’ƜN 1 MAYIS DERSLERÄ°,1,2015,1,2015 1 MAYIS’INDAN 2016’YA YÄ°NE YENÄ°DEN ISRARLA TAKSÄ°M,1,2016,1,2018,1,2019: YERKƜREDE VE COĞRAFYAMIZDA Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI(MIZ),1,23 NÄ°SAN BÄ°TTÄ° ‘KUTLU DOĞUM’ VERELÄ°M,1,24 HAZÄ°RAN SEƇİM(LER)Ä° VE TAVIR(IMIZ),1,7 HAZÄ°RAN 2015 SEƇİMLERÄ°’NE DAÄ°R -GEREKƇELÄ°- TAVRIMIZ,1,7 HAZÄ°RAN’DAN 1 KASIM’A HDP NOTLARI,1,8 mart,3,A-UTOPYA’YA UNUTULMAZ BÄ°R YOLCULUK,1,ABD EMPERYALÄ°ZMÄ° VE VENEZƜELLA 2019,1,AƇIK SƖZLƜ OLMAK Ä°YÄ°DÄ°R (7 HAZÄ°RAN SONRASINA DAÄ°R DEĞERLENDÄ°RME),1,ADALET: ANTROPOLOJÄ°K BÄ°R BAKIŞ,1,afis,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE’N)Ä°N ƖTESÄ°DÄ°R,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE),1,AKADEMÄ°NÄ°N ƖZGƜRLƜĞƜ İƇİN,1,akademisyen,2,AKADEMÄ°SYEN SORUMLULUĞU,1,AKLIMIZDA TAŞIYORUZ SÄ°ZLERÄ°,1,akp,36,AKP Ä°KTÄ°DARI VE GƜNDELÄ°K HAYATIN Ä°SLƂMÄ°LEŞTÄ°RÄ°LMESÄ°,1,AKP Ä°SLƂM FAŞİZM ve KADINLAR,1,akp.kriz,1,AKP’NÄ°N ‘KƜLTƜR POLÄ°TÄ°KALARI’?,1,AKP’NÄ°N “DERÄ°N DEVLET”Ä°,1,AKP’NÄ°N “KINDER KUCHE KIRCHE”SÄ°,1,AKP’NÄ°N “MUHAFAZAKƂR”LIĞI NEYE DENK DĆœÅžER,1,AKP’NÄ°N “ORGANÄ°K AYDINLARI” VE HAZÄ°RAN KALKIŞMASI,1,AKP’NÄ°N BAŞKAN”LIĞI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ° MÄ° DEDÄ°NÄ°Z,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°: MÄ°LLÄ°YETƇİ MANEVÄ°YATƇI VE PÄ°YASACI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°YLE Ä°MTÄ°HANI,1,AKP’NÄ°N KADINLARA KARŞI SAVAŞI: MADAM GÄ°BÄ° ƖLMEK,1,AKP’NÄ°N MUHAFAZAKƂRLIĞI Ä°SLƂMCILIĞI NEOLÄ°BERALÄ°ZMÄ° VE KADINLAR,1,aktuel,4,aktĆ¼el,2,ALEVƎLÄ°K VE SINIF MƜCADELESÄ°: KƜLTƜR VE EKONOMÄ° POLÄ°TÄ°K,1,aleviler,1,amerika,1,ANADOLU’NUN “YA BASTA”SI,1,antropoloji,10,ANTROPOLOJÄ°: NASIL VE NİƇİN,1,arkeoloji,1,ARSIV,1,ATAERKÄ°” ƜZERÄ°NE,1,ATAERKÄ°L PAZARLIK BOZULDU,1,AVM’LER,1,AVRUPA BÄ°RLİĞİ: ƇOKKƜLTƜRCƜLƜĞƜN “KRÄ°ZÄ°”,1,aydinlar,9,aydinlar devrimciler,27,AYŞE ƖĞRETMEN “DAVA”SININ ANIMSATTIĞI,1,Barış Bildirimi metni,1,baris,7,basin,3,BAŞKALDIRIDIR MÄ°ZAH YA DA HİƇ!,1,BE ZÄ°MAN JƎYAN NA BE,1,BEJDAR’IN TUTSAK ALINAMAYAN ŞİİRLERÄ°,1,BEKLE BÄ°ZÄ° -YENÄ°DEN- TAKSÄ°M,1,BELLEKLE GELECEĞİN KARŞILAŞMASI,1,bilim,3,BÄ°R “ELEŞTÄ°RÄ°”YE KISA KENAR NOTLARI,1,BÄ°R “Ä°MKƂNSIZ AŞK” HÄ°KƂYESÄ°: “AKADEMÄ° VE ƖZGƜRLƜK,1,BÄ°R “PRAKSÄ°S ANTROPOLOJÄ°SÄ°” İƇİN,1,BÄ°R AYDIN(LIK) HƂLÄ° FÄ°KRET BAŞKAYA,1,BÄ°R DAHA ASLA DÄ°YEBÄ°LMEK İƇİN: GƖZALTINDA KAYIPLAR,1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR (YENÄ°DEN-)ƜRETME ARACI OLARAK MOBBÄ°NG[*],1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR ARACI OLARAK KORKU,1,BÄ°R KEZ DAHA “TERƖR” MƜ,1,BÄ°R KÄ°MLÄ°K SÄ°YASETÄ° OLARAK MÄ°LLÄ°YETƇİLÄ°K VE IRKƇILIK,1,BÄ°R MÄ°LAT: REFERANDUM VE SONRASI,1,BÄ°YOLOJÄ° KADER MÄ°? ya da “FITRAT”A DAÄ°R,1,BÄ°ZÄ°M DELÄ°LERÄ°MÄ°Z,1,BM DB VE IMF’NIN DILINDE KADIN YOKSULLUĞU,1,bƶlge,3,BU 12 EYLƜL REJÄ°MÄ°… BURADAN ƇIKIŞ YOK,1,BU NE ŞİDDET BU CELƂL? (YA DA “GULYABANÄ°” KÄ°M),1,BUGƜN ADNAN YƜCEL KONUŞACAĞIZ,1,CELLATLARIN DƖKTƜKLERÄ° KAN,1,cevre,12,CHARLIE HEBDO’YA SALDIRI TE’VÄ°LLERÄ° VE TAVRIMIZ,1,chd,1,cinayetler,12,CUJUS REGIO EJUS RELIGIO,1,CUMHURBAŞKANLIĞI SÄ°STEMÄ° VEYA BU KADAR YETKÄ°YÄ° BABANIZA VERÄ°R MÄ°YDÄ°NÄ°Z,1,Ƈile'nin Antropolojisi: Bir Anı Bir Gƶzlem ve Bir Tahlil Girişimi,1,ƇOCUKLAR ƖLMESÄ°N DEMEK TERƖR SUƇU MU,1,ƇOCUKLARININ ETÄ°YLE BESLENEN ƜLKE,1,ƇƖZƜMƜN SOSYO-EKONOMÄ°K YANI,1,DAĞLAR ERÄ°RSE – ZEVEBƂN,1,DAÄ°MA YAŞAYACAKTIR Ä°SMÄ°YLE MƜSEMMA YAŞAR KEMAL,1,DARBE GÄ°RİŞİMÄ° VE SONRASI,1,dava,13,davalar,1,DELÄ° DUMRUL’UN “KENTSEL DƖNĆœÅžĆœM”Ɯ ya da YOLSUZLUK RANTIN Ä°KÄ°Z KARDEŞİDÄ°R,1,DEMÄ°RÄ°N TUNCUNA Ä°NSANIN...,1,demokrasi,1,DEMOKRATÄ°KLEŞ-ME PAKETÄ°,1,dersim,2,devlet,12,DEVLETÄ°N ERKEKLERÄ° YA DA KADINA ŞİDDET NASIL ƖNLENMEZ,1,DEVLETÄ°N KƜRTAJI: ROBOSKƎ,1,DEVLETLƛLAR,1,devrim,8,DİĞERLERÄ° VE KENT HAKLARI…[*],1,dinler,7,DÄ°NLER Ä°SLƂM VE KADIN BEDENÄ°,1,dinleti,1,DÄ°RENEN DAMAR[*] ƇƜRƜMEYEN,1,direnis,3,dunya,5,dĆ¼nya,53,dĆ¼sĆ¼nce ƶzgĆ¼rlĆ¼gĆ¼,2,EGEMENLERÄ°N “PYRRHUS ZAFERÄ°”: F-TÄ°PÄ°,1,egitim,12,EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° SOSYALÄ°ZM KADINLARIN KURTULUŞU,1,ekoloji,10,ekonomi,7,elestiri,1,ELEŞTÄ°RÄ° HAYATTIR; YAŞATIR,1,emek,15,emekciler,3,EMEKƇİLER İŞSÄ°ZLER YOKSULLAR NEREDE,1,emperyalizm,7,EMPERYALÄ°ZM- T. “C” VE AFRÄ°N,1,enternasyonalizm,1,ENTERNASYONALÄ°ZM ƜZERÄ°NE NOTLAR,1,ERCAN BÄ°NAY’DAN (BAFRA T TÄ°PÄ°) MEKTUP VAR: ABDULLAH KALAY’A ƖZGƜRLƜK,1,ermeniler,4,ESKÄ°(MEYEN)/ YENÄ° TƜRKÄ°YE”DE BARIŞ (MI),1,etnoloji,2,EVET ƇIKSA DA “HAYIR”,1,EVLAT YOLDAŞ,1,fasizm,6,FAŞİZM VE KADINLAR,1,felsefe,1,feminist,1,FÄ°DEL İƇİN SANCAĞI YARIYA Ä°NDÄ°RMEYÄ°N DAHA DA YƜKSELTÄ°N,1,FRIEDRICH ENGELS VE AÄ°LENÄ°N,1,genclik,2,GERƇEKTEN DE NEDÄ°R TERƖR,1,GƖBEKLÄ°TEPE BÄ°ZE NEYÄ° ANLATIYOR,1,gĆ¼ncel,3,gĆ¼ndem,11,GƜNDEM’E DƜNE VE BUGƜNE DAÄ°R,1,HAFIZASINI YÄ°TÄ°RMEYEN “DERSÄ°M’E AĞIT,1,hakkinda,1,HƂL ƜLKEYÄ° KUTUPLAŞTIRIYOR,1,HƂL VE GÄ°DİŞ(Ä°MÄ°Z),1,HANGÄ°MÄ°Z ƖZGƜRƜZ KÄ°,1,hareketler,1,Hasta Tutsak Abdullah Kalay 2. Heyet Raporuna Rağmen Tahliye Edilmiyor!‏‏,1,HAVADIR SUDUR ATEŞTÄ°R YANÄ° HAYATTIR GRUP YORUM,1,HER GƜN DƖRT Ä°ÅžĆ‡Ä° BEŞ KADIN,1,HER KƖYDE BÄ°R “KƖPEK” VARDIR,1,HİƇLEŞTÄ°RÄ°LME KAYGISINDAN ƖFKEYE SARI YELEKLÄ°LER,1,HRANT,1,hrant dink,4,hrant dink'in katline 2015 perspektifinden bakmak,1,hukuk adalet,31,IŞILTILI VE “TEHLÄ°KELÄ°” BÄ°R KADIN: SUAT DERVİŞ,1,IŞİD VE Ä°SLƂMCI “FEMÄ°NÄ°STLER”,1,ibrahim kaypakkaya,1,Ä°FADE ƖZGƜR(LƜĞƜ) MƜ,1,Ä°FADE ƖZGƜRLƜĞƜ VAZGEƇİLEMEZ ƖNCELÄ°KLÄ° DEĞERDÄ°R,1,iktidar,10,iletisim,2,inanc,7,insan haklari,1,isci-sendika,11,islam,14,islam.ortadogu,1,Ä°SLƂMCI-MUHAFAZAKƂRIN ZÄ°HÄ°N HARÄ°TASINDA BÄ°R GEZÄ°NTÄ°: “NASIL BÄ°R KADIN(LIK),1,Ä°STANBUL SEƇİMÄ° - BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,isyan,15,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI 2017 1 MAYIS(’IMIZ) VE KATLÄ°AMIN 40. YILINDA TAKSÄ°M,1,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFININ KADINLAŞMASI,1,Ä°TÄ°RAZ VE ELEŞTÄ°RÄ° “HAZIROL”DA DURMAZ,1,Ä°YÄ° KÄ° YAŞADILAR Ä°YÄ° KÄ° YAZDILAR,1,KADIN(LAR) VE DEVRÄ°M(LER),1,KADINLAR KAPÄ°TALÄ°ZM FAŞİZM VE AKP,1,KADINLAR GERƇEKTEN DE “SINIFLAR-ƜSTƜ” MƜ,1,KADINLAR İƇİN OLABÄ°LECEK EN KƖTƜ ALAŞIMIN ORTASINDAYIZ,1,KADINLARA KENTLERE GECELERE DAÄ°R,1,KADINLARIN KURTULUŞU: MARKSÄ°ZM’SÄ°Z OLUR MU,1,kadin,55,kadinlar,11,KALBÄ°M(Ä°Z) CÄ°ZRE’DEDÄ°R,1,kapitalizm,19,KAPÄ°TALÄ°ZM KƜLTƜR DÄ°RENİŞ,1,KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N KENDÄ°NÄ° Ä°MHASI: NEOLÄ°BERALÄ°ZM,1,kart,1,katlamlar,1,katliamlar,7,KELLE FIYATINA HƜRRIYET ESIRLIK BEDAVA,1,KENTÄ° (YOKSULLARINDAN) TEMÄ°ZLEMEK,1,KEŞFEDÄ°LMEMİŞ GELECEĞİN BİƇİMLENMESÄ° İƇİNDÄ° SAMÄ°R AMÄ°N,1,kitap,35,KOBANƊ BÄ°ZÄ°MDÄ°R BÄ°Z KOBANƊ’YÄ°Z,1,KOLEKTÄ°F BÄ°R DEVLET CÄ°NAYETÄ°: HRANT DÄ°NK,1,komĆ¼nizm,4,kriz,49,KRÄ°Z SAVAŞ VE Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI ƜZERÄ°NE GƖRĆœÅžLER,1,KRÄ°ZDEN Ä°NSAN MANZARALARI[*],1,KƜLTƜR “YERLÄ° VE MÄ°LLÄ°” MÄ°DÄ°R?YA DA NEDÄ°R,1,kĆ¼ltĆ¼r sanat,29,KƜRESEL KƜLTƜR” MƜ,1,kĆ¼rt sorunu,1,laiklik,1,LAÄ°KLÄ°K MÄ° HANGÄ°SÄ°,1,latin amerika,11,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ - 1/ BREZÄ°LYA ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ-2/ PARAGUAY: “TEKNÄ°K DARBE,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DA BARIŞ SƜREƇLERÄ°,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DAN “BARIŞ SƜREƇLERÄ°”: EL SALVADOR ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’NIN DESAPARECIDO’LARI,1,leninizm,2,LƜZUM” ƜZERE: BÄ°R KEZ DAHA Ä°STANBUL SEƇİMÄ°,1,MAĞLUP MU DENÄ°R ŞİMDÄ° ONLARA?,1,MARKSÄ°ST-LENÄ°NÄ°ST ROMAN YAZARI : VEDAT TƜRKALÄ°,1,marksizm,5,MARKSÄ°ZM + V. Ä°. LENÄ°N = EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° (NOTLARI),1,MARKSÄ°ZM AÄ°LE AŞK CÄ°NSELLÄ°K ƜZERÄ°NE SƖYLEŞİ,1,MARKSÄ°ZM VE KADIN ƜZERÄ°NE,1,Marksizm ve Kadın: Emek Aşk Aile,3,MARKSÄ°ZM VE KADINLARIN KURTULUŞU,1,MARX’IN DĆœÅžĆœNCE DƜNYASINA BÄ°R SEYAHAT: ETNOLOJÄ° DEFTERLERÄ°,1,MARX’TAN ƖĞRENEN BÄ°R ƇUKUROVALI: OKTAY ETÄ°MAN,1,MASKELÄ° FAŞİZM: “POPƜLÄ°ST AŞIRI SAĞ,1,medya,1,MEVTAYI Ä°YÄ° BÄ°LMEZDÄ°K,1,milliyetci,2,mizah,2,MURAT’IN DĆœÅžĆœ LAMBORGHÄ°NÄ°LER VE DƜNYAYI DEĞİŞTÄ°REBÄ°LMEK,1,mĆ¼cadele,12,MƜCADELE BOYU BÄ°R YAŞAM: SCHAFIK JORGE HANDAL,1,MƜCADELEYE DEVAM”[1] “BU DAHA BAŞLANGIƇ,1,NE OLDU O “Ä°MTÄ°YAZSIZ SINIFSIZ KAYNAŞMIŞ KÄ°TLE”YE,1,NEO-FAŞİZM(LER) “FEMÄ°NÄ°ST” MÄ°,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’DE MUHAFAZAKƂRLAŞMA/ DĆœÅžKƜNLEŞME DÄ°YALEKTİĞİ,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’NÄ°N “EN ALTTAKÄ°LER”Ä°: Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI KƜRTLEŞİRKEN,1,neoliberal,11,newroz,1,NÄ°CE ONYILLARA ‘YENÄ°KAPI’LI YOLDAŞLAR,1,O GƜN BU ƜLKEDE. O GƜN O ALANDA,1,OĞLUM(UZ) ƖLƜMSƜZDƜR,1,ohal,4,OKTAY AĞABEY(Ä°MÄ°Z,1,ONLAR ƇALIP ƇIRPTIKƇA BÄ°Z YOKSULLAŞIYORUZ,1,ORƇUN,1,ortadogu,8,ORTADOĞU’DA BÄ°R KARABASAN: IŞİD,1,OSMANLI’YI “Ä°HYA” ETMEK: AKP’NÄ°N TƖRENLERÄ°,1,OTUZƜƇ KOR DĆœÅžTƜ YƜREĞİMÄ°ZE…,1,ƖFKELENÄ°NCE ƇOK GƜZEL OLUYORSUN TƜRKÄ°YE,1,ƖFORÄ°NÄ°N ORTASINDA,1,ƖĞRETTÄ°KLERÄ° HATIRLATTIKLARIYLA GREÄ°F DÄ°RENİŞİ,1,ƖLƜMSƜZ ABÄ°(MÄ°Z) OKTAY ETÄ°MAN,1,ƖRGƜTLƜ MƜCADELE ETİĞİ VE SOSYALÄ°ST DEMOKRAS,1,ƶteki,26,ƖZEL MƜLKÄ°YETÄ°N DEVLETÄ°N KƖKENÄ° ƜZERÄ°NE,1,ƖZERKLÄ°KƇİ ANAYASA SONRASINDA BOLÄ°VYA DERSLERÄ°,1,ƖZGECAN’IN KATLÄ°NÄ°N AKP’YLE NE Ä°LGÄ°SÄ° VAR,1,ƶzgeƧmis,1,ƶzgĆ¼rlĆ¼k,2,panel,3,PARANOYA VE MEGALOMANÄ°NÄ°N (“YENÄ°”) REJÄ°MÄ°,1,PARÄ°S KATLÄ°AMI “BARIŞ SƜRECÄ°” VE HESAPLAŞMA,1,politika,11,POPƜLER KƜLTƜRE ELEŞTÄ°REL BAKIŞLAR - KISA BÄ°R TARÄ°HƇE,1,postmodernizm,1,protesto,2,RECEP’Ä°N TƜRKƜ(/ŞİİR)LERÄ°,1,referandum,3,rejim,1,roboski,1,ROBOSKÄ°’NÄ°N KANAYAN KARANFÄ°LÄ°,1,rƶportaj,12,SAHÄ° “VESAYET (REJÄ°MÄ°)” KALKTI MI,1,SAHÄ°CÄ° OLMAK,1,savas,3,savas-baris,1,SAVAŞ ŞIDDET ƜZERINE EKONOMI-POLITIK VE ANTROPOLOJIK NOTLAR,1,SAYGI VE HAYRANLIKLA ƇHD GENEL KURULU’NA,1,secim,17,secimler,4,seƧim,5,SEƇİMLERÄ°N SONRASINDA,1,seminer,1,sempozyum,1,SEN ƇƜRƜMENÄ°N RESMÄ°NÄ° ƇİZEBÄ°LÄ°R MÄ°SÄ°N ABÄ°DÄ°N?YA DA MEMLEKETTEN EĞİTÄ°M MANZARALARI,1,SEN MÄ°SÄ°N “BARIŞ” DÄ°YEN,1,sibel ƶzbudun,1,sinifsal bakis,9,SÄ°VAS KATLÄ°AMI O GƜN ORADA BÄ°TMEDÄ°,1,siyonizm,2,SÄ°YONÄ°ZM ANTÄ°-SEMÄ°TÄ°ZM VE BÄ°R “MUGALATA” ƜZERÄ°NE,1,SOMA “SON” OLSUN; AMA DEĞİL,1,sosyal bilimler,4,SOSYAL BÄ°LÄ°MLER: BÄ°R ŞEY YAPMALI,1,sosyalizm,10,SOYKIRIM ƜZERÄ°NE RESMƎ SƖYLEMLER ya da T.C. SOYKIRIMI NEDEN TANIMALIDIR,1,SOYKIRIMA TANIKLIK(LAR),1,soykirim,2,sƶylesi,1,sƶyleşi,2,SƖYLEŞİ: OKURYAZARLIK ƜZERÄ°NE,1,suriye,2,SURUƇ’UN İŞARET ETTİĞİ,1,SUSMA SUSTUKƇA SIRA SANA MUTLAKA GELECEK,1,SUSMA! SUSTUKƇA SIRA SANA GELECEK,1,SUYUN DELÄ° DUMRULLARI: ƖZELLEŞTÄ°RMELER,1,SƜREKLÄ°LEŞTÄ°RÄ°LEN OHAL VE,1,ŞİDDET MÄ° MEŞRUÄ°YET YÄ°TÄ°MÄ° MÄ°,1,ŞİDDET NEDEN KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N “OLMAZSA OLMAZI”DIR,1,taksim,3,tanitim,11,TANTALOS’U YARATMAK,1,tarih,14,tck,2,tck301,1,temel demirer,17,tercĆ¼me,2,terƶr,1,TIMEO HOMINEM UNIUS LIBRI/ TEK KÄ°TAPLI Ä°NSANDAN KORKARIM,1,TOTALÄ°TARYANÄ°ZMÄ° SOKAKTA ALT EDEBÄ°LMEK,1,TOTALÄ°TERLEŞMEYE Ä°HVAN’LAŞMAYA KARŞI,1,TƖREN ULUS-DEVLET Ä°KTÄ°DAR[*],1,Turkey a Beauty When Angry,1,tĆ¼ketim,1,TĆ¼rk Akademiası: GerƧekten kadınlar iƧin Bir Cennet mi,1,TƜRK HALKI BARIÅžĆ‡I MI,1,TƜRK(Ä°YE) Ä°SLƂMI’NDA KADIN OLMAK,1,tĆ¼rkiye,77,ULAŞ ULAŞ’TIR,1,UNUTMAYACAĞIZ UNUTTURMAYACAĞIZ: ŞAHÄ°T OL ANKARA GARI,1,UNUTULMAMASI GEREKENLER,1,Ć¼niversite,6,ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° ƖLDƜRMENÄ°N SEKÄ°Z YOLU (YA DA ƜNÄ°VERSÄ°TE PÄ°YASAYA NASIL ENTEGRE OLUR,1,VAHŞETÄ°N ALTERNATÄ°FÄ° VAR ELBETTE,1,VAR OLANDAN KOPMAK İƇİN YEREL SEƇİM VE SORU(N)LARI,1,VENEZƜELLA VE EMPERYALÄ°ZM KONUSU,1,VESAYET REJÄ°MÄ°” ƖLDƜ YAŞASIN “Ä°LERÄ° DEMOKRASÄ°,1,video,24,VURUN “ƖTEKÄ°”NE,1,YA SEV YA TERKET: BÄ°R BÄ°AT ARACI OLARAK MOBBÄ°NG,1,YA SOSYALÄ°ZM YA BARBARLIK,1,YANIT: OLAN VE GELEN[*],1,YARGI BAĞIMSIZLIĞI” MI DEDÄ°NÄ°Z,1,yasam,17,YENÄ° TOPLUMSAL HAREKETLER NE KADAR “YENÄ°”,1,yeni yil,2,YENÄ° YƖK YASA TASLAĞI ƜZERÄ°NE: PÄ°YASA ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° YUTARKEN,1,YENÄ°DEN HAYKIRABÄ°LMEK: “YERÄ°MÄ°Z MUTFAK DEĞİL DƜNYA,1,YERELÄ° BÄ°RLÄ°KTE YƖNETMEK - NASIL BÄ°R DƜNYA Ä°STÄ°YORSAK ƖYLE BÄ°R YEREL YƖNETÄ°M,1,YILDIZLARIN GƜNCESÄ°NÄ° TUTAN ADAM: CENGÄ°Z GƜNDOĞDU,1,yƶk,3,yƶnetim,1,YƜREĞİMÄ°ZDE,1,ZAPATÄ°STALARIN 33. YILI: BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,ZEYTÄ°NLİĞİ ZÄ°NDAN YAPAN SÄ°STEMATÄ°K ZULME DÄ°RENENLER,1,ZÄ°NDAN(LAR)IN TƜRKƇESÄ°,1,ZORUNLU BÄ°R AƇIKLAMA (II)… VE BÄ°R EKLEME,1,
ltr
item
sibelšŸ‚ƶzbudun: KADÄ°R CANGIZBAY’IN ARDINDAN[*]
KADÄ°R CANGIZBAY’IN ARDINDAN[*]
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgXR03GZxQd68DMlem-wvO7Sv2zDfitFtg9KarTlkka-L1bYFl_SyjAJs-etc06YsTHmM0mj_m5UWdon8SRjFYxwpxGLfDDodkcHUm6GfZzdU-R2sttZYFaMTpfmv89f1D3yZ8ZfrvFwj6kiDsUnrUdgSVoLcT2mzbdsvIOURoFVruFc2rPe8Y7qmvXJU/w640-h474/LUPL5053.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgXR03GZxQd68DMlem-wvO7Sv2zDfitFtg9KarTlkka-L1bYFl_SyjAJs-etc06YsTHmM0mj_m5UWdon8SRjFYxwpxGLfDDodkcHUm6GfZzdU-R2sttZYFaMTpfmv89f1D3yZ8ZfrvFwj6kiDsUnrUdgSVoLcT2mzbdsvIOURoFVruFc2rPe8Y7qmvXJU/s72-w640-c-h474/LUPL5053.JPG
sibelšŸ‚ƶzbudun
https://sibelozbudun.blogspot.com/2023/07/kadir-cangizbayin-ardindan.html
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/2023/07/kadir-cangizbayin-ardindan.html
true
1739006321341950428
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Diger daha fazla Yanıtla Cancel reply Sil Ana Sayfa Sayfa Posta Hepsini Gƶr BUNA BENZER Etiket Arsiv Ara BĆ¼tĆ¼n Yayinlar Ä°steğiniz gƶnderi bulunamadı Ana Sayfaya Dƶn Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Paz Pts Sal Car Per Cum Cmt January February March April May June July August September October November December Oca Sub Mar Nis May Haz Tem Agu Eyl Eki Kas Ara simdi 1 dakika ƶnce $$1$$ minutes ago 1 saat ƶnce $$1$$ hours ago dĆ¼n $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy