$type=slider$cate=5$meta=0$cate=4$show=home$rm=0

ANADOLU’NUN “YA BASTA!”SI

“Gƶrmek isteyenler iƧin yeterince ışık, istemeyenler iƧin yeterince karanlık vardır.” [2] Sevgili dostlar, ƶncelikle bugĆ¼n burada...


“Gƶrmek isteyenler iƧin
yeterince ışık, istemeyenler iƧin
yeterince karanlık vardır.”[2]

Sevgili dostlar, ƶncelikle bugĆ¼n burada, sizlerle, yani sokaklarda tarih yazanlarla bulunmaktan onur duyduğumu vurgulamama izin verin.
Başlamadan, bir ƶnerim olacak. Bence artık “konferans, panel, sƶyleşi” vb. tek yƶnlĆ¼ aktarım formlarından vazgeƧerek, “forum”lara dƶnmemiz gerekiyor.
İki nedenden dolayı:
Son gĆ¼nlerde yaşadıklarımızı, hiƧbirimiz ne denli deneyimli, bilgili, akĆ®l vb. olursak olalım, ƶngƶremedik, ƶngƶremezdik.
Yaşayarak Ć¶ÄŸrendiğimiz hadiselerden biri. Hayatta oluyor bazen bƶyle şeyler.
Dolayısıyla, bu “şey”i tartışırken ona uygun bir biƧim bulmak durumundayız.
Kendi adıma sƶyleyeyim, ben bu sĆ¼reƧten Ć¶ÄŸreniyorum.
Ve buraya sizlerle gƶzlemlerimi, gƶrĆ¼ÅŸlerimi paylaşmaya ve sizinkileri dinlemeye geldim.
GƶrĆ¼ÅŸleriniz son derece ƶnemli: Ć§Ć¼nkĆ¼ kim ne derse desin, bu sĆ¼recin aktƶrleri sizlersiniz. Yani ƶn saflarda direnenler, dƶvĆ¼ÅŸenler.
Direnirken, dƶvĆ¼ÅŸĆ¼rken kendi ƶykĆ¼nĆ¼zĆ¼, kendi tarihinizi de yazıyorsunuz.
Buna bağlı olarak ikinci neden: Kanımca 29 Mayıs 2013 tarihinde başlayan sĆ¼reƧle birlikte, kuşağınız rĆ¼ÅŸtĆ¼nĆ¼ ispat etti.
Bundan bƶyle kendi Deniz Gezmiş’lerinizi, Mahir Ƈayan’larınızı, Ä°brahim Kaypakkaya’larınızı, Hatice Alankuş’larınızı, yani kendi ƶnderlerinizi yaratacaksınız.
Ve birlikte, kendi yolunuzu Ƨizeceksiniz.
Yolunuzu Ƨizerken, panellerden, konferanslardan vb., yani tek yƶnĆ¼ aktarımlardan Ƨok, kendi gƶrĆ¼ÅŸlerinizi Ƨatıştırdığınız forumlara ihtiyacınız olacak.
Şu hĆ¢lde gelin, bugĆ¼n burada yaptığımız bir forum olsun, tartışa tartışa ilerleyelim.
Madem ki kĆ¼rsĆ¼ bende, o zaman son yaşadıklarımızla ilgili kimi gƶzlem ve saptamalarımı paylaşayım sizlerle.
Ɩncelikle bu hareketin “ne”liği Ć¼zerine.
Bu bir “devrim” değil. Ya da bir “devrim başlangıcı” da değil. Yani kƶklĆ¼ bir iktisadĆ®-siyasal-toplumsal dƶnĆ¼ÅŸĆ¼me yƶnelmeyecek.
Ama “light” liberal-sol medyanın bize yutturmaya Ƨalıştığı gibi, “Y kuşağının isyanı” filan da değil.
Bu bir sosyal patlama: Ya da dilerseniz daha “bizden” bir terim kullanalım: Bir halk ayaklanması.
Son dƶnemde Seattle’dan Wall Street işgaline, Cenova Ä°syanı’ndan Paris ayaklanmalarına, oradan da Arap Baharı’na dek uzanan bir Ƨok ayaklanmayla ƶnemli ortak ƶzellikler taşıyor.
Bu ortak yƶnlerden ilki, hareketin, Ƨok katmanlı, Ƨok-veƧheli oluşu.

Pek Ƨok toplumsal kesimin hoşnutsuzluğunun patladığı bir kesişim momentini yaşıyoruz.
Bu veƧheleri bir bir ayıklamaya kalkışırsak, AKP iktidarının başından bu yana uyguladığı katı neo-liberal politikaları dengelemek iƧin ƶne sĆ¼rdĆ¼ÄŸĆ¼ sosyal ƶnlemlerin iflasından kaynaklanan hoşnutsuzluktan sƶz etmeliyiz, ƶrneğin.
Biliyorsunuz, tĆ¼m yurttaşların ƶzel dahil dilediği hastanede tedavi olabileceği parlak vaadiyle ƶne sĆ¼rĆ¼len SSGS “reform”u, sağlık emekƧilerinin ƶrgĆ¼tlerinin yıllardır uyardığı Ć¼zere, tĆ¼m sağlık hizmetlerinin artan ƶlĆ§Ć¼de paralı hĆ¢le gelmesi, yoksulların erişiminden giderek uzaklaşması sonucunu verdi.
4+4+4 formĆ¼lĆ¼yle ifade edilen “eğitim reformu” daha uygulamaya konulduğu ilk yılda dƶkĆ¼lmeye başladı. Okullaşma oranları dĆ¼ÅŸtĆ¼, okul terk oranları arttı. Veliler Ƨocuklarının yıllardır gittiği okulların Ä°HL’lere dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼rĆ¼ldĆ¼ÄŸĆ¼nĆ¼ gƶrdĆ¼.
Daha da vahimi, AKP’nin neo-liberal iktisadĆ® politikaları, toplumun Ć¼Ć§te birini, yani 23 milyon kĆ¼sur insanı sosyal yardım bağımlısı hĆ¢line getirdi.
Taşeronlaştırma aracılığıyla işsizlik hızla yaygınlaşırken, iktidarın ucuz işgĆ¼cĆ¼ cenneti yaratma yƶnĆ¼ndeki baskısı, Ć¼lkeyi Ƨalışan yoksullar cehennemine Ƨevirdi.
Ä°ktidar partisinin sermaye hareketlerinin ƶnĆ¼nĆ¼ aƧarken, emekƧiler ve kĆ¼Ć§Ć¼k esnaf Ć¼zerinde uyguladığı sıkı basınƧ hoşnutsuzluğun tabana yayılmasının ƶnĆ¼nĆ¼ aƧıyor. AKP’ye bağlanan umutlar bĆ¼yĆ¼k bir hızla ƶfkeli bir dĆ¼ÅŸkırıklığına dƶnĆ¼ÅŸĆ¼yor.
Bu yetmezmiş gibi, AKP iktidarı, ƶzellikle mali baskı ve denetimler aracılığıyla, kĆ¼Ć§Ć¼k ve orta boy sermayeyi, kendi yandaşlarına, Ä°slĆ¢mĆ® kesime kanalize ediyor vargĆ¼cĆ¼yle.
Ƈevrenize bir bakın, kapılarında “devren kiralık”, “satılık” levhaları asılı yĆ¼zlerce boş dĆ¼kkĆ¢n gƶreceksiniz.
Şu hĆ¢lde iktidar partisine yƶnelik patlayıcı biriktiren sĆ¼rece en ƶnemli katkı, pek dile getirilmese de, iktisadĆ® ve sosyal politikaların dar gelirlilerde yarattığı dĆ¼ÅŸkırıklığından geldi.
Bu durumun tamamlayıcı bir boyutunu, AKP’nin yaşam alanlarımızı bir bir sermayeye peşkeş Ƨekmedeki kararlılığı oluşturmakta.
Rant alanını genişletmek Ć¼zere tabiat varlıklarını koruma, Ƨevre değerlendirme ilkeleri, tarihsel varlıklar, iƧme sularının, ormanların korunması gibi her tĆ¼rlĆ¼ yasal dĆ¼zenlemeyi Ƨiğnemekte beis gƶrmĆ¼yor.
“Kentsel dƶnĆ¼ÅŸĆ¼m” adı altında şimdiye dek yĆ¼rĆ¼rlĆ¼ÄŸe konulan uygulamalar, “soylulaştırma” adı altında plebleri kent merkezlerinden sĆ¼rmeye yƶnelik politikaları aĆ§Ä±ÄŸa Ƨıkartıyor.
Ben Ä°stanbul’da yetiştim. MĆ¼tevazı Ć¶ÄŸrenci harƧlığıyla FenerbahƧe’de Ƨay, Ƈamlıca tepesinde sotadan kanyağımızı iƧer, Kalamış’taki balıkƧı kahvelerinde siyaset konuşur, Ortakƶy’deki ucuz meyhanelerde iƧerdik…
BugĆ¼n bu yerlerden hiƧbirine, bırakın Ć¶ÄŸrenci harƧlığıyla, ortalama bir memur maaşıyla birlikte gidebilmenin imkĆ¢nı yok.
Ä°nsanlar, parksızlaştırılan, bahƧesizleştirilen, bol AVM’li, bol rezidanslı kentlerde, tek eğlenceye, evlerinde oturup Tayyip Erdoğan kokusundan penguenler hakkında belgesel yayınlayan TV kanallarını, Ben Bilmem Eşim Bilir’i, Kandil yayınlarını, her an tepelerinde “ahlĆ¢ka aykırılık” ihbarı tehdidinin Demokles kılıcı gibi sallandığı, suya sabuna dokunmayan dizileri izlemeye mahkĆ»m kılınmış durumda.
Ama bu kadar değil. Tayyip Erdoğan, bir sĆ¼redir seƧilmiş başbakan olduğunu unuttu. Nemrut bir ortaokul mĆ¼dĆ¼rĆ¼ kesildi başımıza.
Hani ceberut mĆ¼dĆ¼rler vardır; okul kapısında kız Ć¶ÄŸrencilerin etek boyunu, erkek Ć¶ÄŸrencilerin saƧ uzunluğunu kontrol ederler.
Elinde cetvel, kimin ne giyeceğine, ne yiyip iƧeceğine, kaƧ Ƨocuk doğuracağına, metroda nasıl oturacağına, hangi koşullarda kĆ¼rtaj, hangi koşullarda sezaryen yaptıracağına, hangi dizileri izleyeceğine karar veriyor.
Hepimizi, kendi Ä°slĆ¢mcı dĆ¼nya gƶrĆ¼ÅŸĆ¼ doğrultusunda nizam-intizama Ƨekmeye kararlı…
Ɯstelik ƶzlediği muhafazakĆ¢rlığın Ä°slĆ¢mĆ® referanslarını gizlemeye gerek de duymuyor artık. “Din iyi şeyleri buyurur, bu nedenle onun dediklerini yapmakta bir sakınca yoktur,” derken, toplumsal, kĆ¼ltĆ¼rel yaşamımızı dinsel referanslar doğrultusunda dĆ¼zenlemekte olduğunu gizlemiyor.
Yetiştirmeye heveslendiği “dindar ve kindar nesil”, okullarda biyoloji dersinde yaratılış teorisini, kimyada Allah’ın hikmetlerini, sosyolojide Asr-ı saadet’te Medine’deki yaşamı belliyor artık, Ä°mam-Hatip Ƨıkışlı hocaların elinde.
Ve nihayet, hazretlerin askerĆ® vesayet rejimini yıkıp yerine ikame ettiği “ileri demokrasi”de koyu bir polis devleti altında yaşıyoruz hepimiz.
Yurttaşların yarıdan Ƨoğunun telefonunun dinlendiğinden kuşkulandığı bir polis devleti…
Sabaha karşı apansız evlerin basılıp insanların yakapaƧa gƶzaltına alındığı, neden alındıklarını ise ancak aylar sonra Ƨıkartıldıkları mahkemede Ć¶ÄŸrendikleri Kafka demokrasisi…
ƖzgĆ¼r, parasız, bilimsel eğitim talep eden Ć¶ÄŸrencilerin kafalarının polis copuyla kırıldığı, polis tekmeleriyle dalaklarının yırtıldığı, en kĆ¼Ć§Ć¼k bir gƶsterinin tazyikli suyla pĆ¼skĆ¼rtĆ¼ldĆ¼ÄŸĆ¼ biber gazı rejimi.
Cezaevlerindeki hasta tutsakları ƶlĆ¼me terk eden ceberut bir “ileri demokrasi”.
* * *
TĆ¼m bu etkenler, ve burada sayamadıklarım birikti, birikti…
Ve yaşamakta olduğumuz Anadolu “Ya Basta!”sı olarak patlak verdi işte…
Yani bu isyan, işsizlik ve geleceksizlik kıskacındaki varoş Ƨocuğunu da, okulu bitirdiğinde, iş bulacak kadar şanslıysa eğer, asgarĆ®ye yakın bir Ć¼cretle kƶlece Ƨalıştırılacağının bilincinde, nefesi kesilmiş, yaşam tarzına mĆ¼dahale edilen kolej Ƨocuğunu da, bedeni devletin vesayeti altına alınmaya Ƨalışılan genƧ kadınları da, laik yaşam tarzının elden gitmekte olduğunu hisseden cumhuriyetƧileri de, Ć¼Ć§Ć¼ncĆ¼ boğaz kƶprĆ¼sĆ¼ne katillerinin adı verilen, kapıları Ƨarpı işaretli AlevĆ®leri de, kent yoksulu KĆ¼rtleri de, sansĆ¼r ve piyasalaştırılma kıskacına sıkıştırılan sanatƧıları da, kentlerin ve Ƨevrenin talanına karşı umarsızca direnme Ƨabasındaki Ƨevrecileri de, her itirazlarında kafaları-kolları kırılan Ć¶ÄŸrencileri de şaşırtıcı bir esneklikle kapsadı…
Daha ƶnce yazdım; bir kez daha vurgulayayım. Kimse patlak veren bu spontan ƶfkeye bakıp da darbe, askerĆ® mĆ¼dahale vb. hayali kurmasın.
Bu patlamanın gerisinde, insanlığın en kadĆ®m dĆ¼ÅŸĆ¼, eşitlik, adalet ve ƶzgĆ¼rlĆ¼k isteği var.
Ve isyancılar kimsenin askeri olma niyetinde değiller.
“Peki, bundan sonra ne olur?” mu diyorsunuz?
Bence bunu direnişin gĆ¼cĆ¼ ve aklı tayin edecek.
Afrika’dan dƶnen Tayyip Erdoğan geri adım atmayacağının, taviz vermeyeceğinin sinyallerini verdi. Yani hĆ¼kĆ¼met, bĆ¼yĆ¼k olasılıkla direniÅŸĆ§ileri kesecek bir yanıt vermeyecek - tabii ƶrneğin sĆ¼rpriz bir mahkeme kararıyla Gezi parkındaki topƧu kışlası inşaatı iptal edilmezse.
Yanı sıra, resmĆ® ağızlar, direniş hareketini kriminalize edecek ƶnlemleri telaffuz etmeye başladılar bile.
AKP iktidarı, kırık-dƶkĆ¼k bir “polis bu kadar şiddet kullanmamalıydı” geƧiştirmesinin ardından -sanki polis İƧişleri Bakanlığı’nın emrinde değilmiş gibi- “Ƨevreye duyarlı, demokrasiye saygılı gƶsteriÅŸĆ§i” ile “illegal ƶrgĆ¼tlerin, “TĆ¼rkiye’nin ilerlemesini istemeyen dış mihrakların, provokatƶrlerin, darbe ƶzlemcisi Ergenekoncuların…” ve daha bilmem nelerin manipĆ¼le ettiği şiddet yanlılarını ayırt etmeye koyuldu.
Daha da vahimi, bu hem direnişe sempatiyle bakan halk arasında, hem de bizzat direniÅŸĆ§ilerin kendi aralarında bu ayırım karşılığını bulmaya başladı.
Gezi parkıyla Beşiktaş, Ä°stanbul ile Ankara yetkililerin, ama daha acısı, direniÅŸĆ§ilerin ağzından birbirinden ayırt ediliyor.
Bu sƶylem egemen olursa, bu direniş, kazanımsız bir biƧimde sƶnĆ¼mlenir. “Ä°llegal ƶrgĆ¼t” olarak nitelenen gruplar, yani barikatlarda dƶvĆ¼ÅŸerek bu devlet gĆ¼Ć§lerinin geri adım atmasında ƶnemli katkıları olan devrimciler, sosyalistler tecrit edilerek iktidarın rƶvanş hamlelerine terk edilir.
Ancak bƶyle bir gelişme, direniÅŸĆ§ilerin hiƧbir kesimine “zafer” getirmez. Bƶyle bir durumda, emin olun ki ortalık yatıştıktan bir sĆ¼re sonra Gezi parkına iş makineleri girecektir.
Ve bundan bƶyle her birimiz, halk muhalefeti karşısında muzaffer bir AKP’nin rƶvanşizminin hedefi oluruz.
Şu hĆ¢lde, Gezi parkındakiler kendilerini “sivil direniÅŸĆ§iler” olarak gƶrĆ¼p, barikatlardakilerden ayırt etmemelidirler.
Toplumsal patlamalar koreografileri ƶzenle Ƨizilmiş, herkesin partisyonunu oynadığı “bale gƶsterileri” değildir. Hele ki polislerin gaz bombalarını ateşli silah niyetine kullandıkları saldırganlıkta, kimileri beğenmese de direnƧ şiddete başvurabilir. Bunu emin olun ki gĆ¼venlik gĆ¼Ć§leri, kimi direniÅŸĆ§ilerden daha iyi biliyor.
Direnişin ikinci potansiyel zaafını ise, KĆ¼rtlerle Kemalistler arasında yaşanan gerilim oluşturmakta.
Tekrar ediyorum; bu kolektif “Ya Basta!”da kimse kimseye meydanları kapatma yetkisine haiz değildir.
En kƶtĆ¼ ihtimalle, eylemin dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼rĆ¼cĆ¼lĆ¼ÄŸĆ¼ne, insan denilen varlığın, ƶzellikle de bunun gibi tarihin hızlandığı sĆ¼reƧlerde Ƨok daha hız kazanan Ć¶ÄŸrenme yetisine gĆ¼venmekten başka bir Ƨaremiz yok.
5 Haziran eyleminde KESK, DÄ°SK ve diğer kitle ƶrgĆ¼tleri Ƨok hayırlı bir iş yaptılar: bayraklı, AtatĆ¼rk posterli gƶstericilerle sarı-kırmızı-yeşil poşili KĆ¼rtleri birlikte halaya durdurdular.
Ä°nsanlar korku duvarını aştı, Ć¼zerlerindeki ƶlĆ¼ toprağını silkeledi, gƶrĆ¼lmedik bir poltizasyon yaşıyorlar.
Şu an sokaklarda her kesim ve Ƨevreden direniÅŸĆ§i var. Birbirlerini en iyi yerde, eylemde tanıdılar.
Bu bĆ¼yĆ¼k buluşmayı bir kardeşlik şenliğine dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼rme gƶrevi, sosyalistlere dĆ¼ÅŸĆ¼yor. Eylemden eyleme değil, tĆ¼m gĆ¼n sokaklarda olmalı, her tĆ¼rden direniÅŸĆ§ilerle buluşmalı, konuşmalı, dertlerini dinlemeli, derdimizi anlatmalıyız.
Tekrar ediyorum, bu ayaklanma, bir sosyalist devrim, hatta başlangıcı da değil.
Ama hem AKP ceberutluğunu, hem de neo-liberal kapitalizmin saldırganlığını sınırlandırabileceğimiz demokratik bir Ƨıkış olanağı.
Hoşnutsuz yığınlara, “Başka bir ƧƶzĆ¼m var” diyebileceğimiz, ve ƶzgĆ¼r, eşitlikƧi ve adaletli bir yaşamın sıradan insanlar eliyle kurulabileceğini gƶsterebileceğimiz; yeni, eşitlikƧi bir toplumsal dinamiği ƶrebileceğimiz bir momentten geƧiyoruz.
Bu momenti kaƧırmamak iƧin iki noktanın hayatĆ® ƶnem taşıdığını dĆ¼ÅŸĆ¼ndĆ¼ÄŸĆ¼mĆ¼ bir kez daha vurgulayarak tamamlayayım sƶzlerimi.
Ɩncelikle, bu direnişin kĆ¼Ć§Ć¼k de olsa bir kazanımla -ƶrneğin iktidarın TopƧu Kışlası inşaatından vaz geƧtiğini aƧıklamasıyla sonuƧlanması Ƨok ƶnemli.
Ä°kinci olarak ise, bunu sağlayabilmek iƧin, mĆ¼cadelenin “sivil direniÅŸĆ§i-provokatƶr” ya da “AtatĆ¼rkĆ§Ć¼-KĆ¼rt” ekseninde bƶlĆ¼nmesine ve tarafların birbirini ƶtekileştirmesine izin vermemek gerekiyor.
Tartışmalar elbette olacak. Ancak bu tartışmaların sokakta-meydanlarda kardeşleşmeyi hedefleyen bir hat izlemesi, hayatĆ® bir ƶnem taşıyor.

6 Haziran 2013 15:08:52, Ankara.


N O T L A R

[1] KaldıraƧ Dergisi tarafından 7 Haziran 2013 gĆ¼nĆ¼ Ankara Aka-Der KĆ¼ltĆ¼r Merkezi’nde dĆ¼zenlenen “Taksim’den

Kızılay’a Direniş GĆ¼nlĆ¼kleri” başlıklı sƶyleşide yapılan konuşma… KaldıraƧ, No:145, Temmuz 2013…


[2] Blaise Pascal.

Yorum Ekle

BLOGGER

|/fa-clock-o/ Başlıklar$type=list-tab$c=5$date=1$au=0$page=1$sn=1

/fa-star-o/ Ɩne Cıkanlar$type=list-tab

/fa-comments/ Yorumlar$type=list-tab$com=0$c=5$src=recent-comments$pages=1

/fa-history/ Arşivden $type=list-tab$source=random-posts$author=0$c=5

/fa-users/ TAKIP ET

Ad

“HOŞGƖRƜDEN EŞİTLİĞE: TƜRKLERLE ERMENÄ°LER ARASINDAKÄ° GƜƇ Ä°LİŞKÄ°LERÄ°NÄ° BÄ°R SÄ°VÄ°L HAKLAR MODELÄ° ARACILIĞIYLA DEĞİŞTÄ°RMEK,1,“KOBANƊ’NÄ°N ‘BÄ°Z’Ä°MLE NE ALƂKƂSI VAR?,1,“NEFRET SUƇLARI” VE “ZEHÄ°RLÄ° KAN” ƜZERÄ°NE,1,1 MAYIS 2015’DE Ä°STÄ°KAMET(Ä°MÄ°Z) -2014’TE OLDUĞU GÄ°BÄ°!- TAKSÄ°M,1,1 MAYIS 2016 DERS(LER)Ä°,1,1 MAYIS’A GÄ°DERKEN: AKP KADINLAR İƇİN NE YAPTI,1,1 mayis,13,100. YAŞINDA EKÄ°M DEVRÄ°MÄ°’NÄ°N ANIMSATTIKLARI,1,100’E 1 KALA ERMENÄ° GERƇEĞİNÄ°N TOPOĞRAFYASI,1,12 eylul,4,12 EYLƜL 2010 SONRASI,1,12 EYLƜL KÄ°ME KARŞIYDI?,1,12 EYLƜL YARGILANDI… MI?,1,12 EYLƜL’Ɯ YARGILAMAK...,1,1915- HRANT VE ADALET,1,1968’Ä°N 50. YILINDA SARI YELEKLÄ°LER,1,2013,1,2014,1,2014 İƇİN 2013’ƜN 1 MAYIS DERSLERÄ°,1,2015,1,2015 1 MAYIS’INDAN 2016’YA YÄ°NE YENÄ°DEN ISRARLA TAKSÄ°M,1,2016,1,2018,1,2019: YERKƜREDE VE COĞRAFYAMIZDA Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI(MIZ),1,23 NÄ°SAN BÄ°TTÄ° ‘KUTLU DOĞUM’ VERELÄ°M,1,24 HAZÄ°RAN SEƇİM(LER)Ä° VE TAVIR(IMIZ),1,7 HAZÄ°RAN 2015 SEƇİMLERÄ°’NE DAÄ°R -GEREKƇELÄ°- TAVRIMIZ,1,7 HAZÄ°RAN’DAN 1 KASIM’A HDP NOTLARI,1,8 mart,3,A-UTOPYA’YA UNUTULMAZ BÄ°R YOLCULUK,1,ABD EMPERYALÄ°ZMÄ° VE VENEZƜELLA 2019,1,AƇIK SƖZLƜ OLMAK Ä°YÄ°DÄ°R (7 HAZÄ°RAN SONRASINA DAÄ°R DEĞERLENDÄ°RME),1,ADALET: ANTROPOLOJÄ°K BÄ°R BAKIŞ,1,afis,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE’N)Ä°N ƖTESÄ°DÄ°R,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE),1,AKADEMÄ°NÄ°N ƖZGƜRLƜĞƜ İƇİN,1,akademisyen,2,AKADEMÄ°SYEN SORUMLULUĞU,1,AKLIMIZDA TAŞIYORUZ SÄ°ZLERÄ°,1,akp,36,AKP Ä°KTÄ°DARI VE GƜNDELÄ°K HAYATIN Ä°SLƂMÄ°LEŞTÄ°RÄ°LMESÄ°,1,AKP Ä°SLƂM FAŞİZM ve KADINLAR,1,akp.kriz,1,AKP’NÄ°N ‘KƜLTƜR POLÄ°TÄ°KALARI’?,1,AKP’NÄ°N “DERÄ°N DEVLET”Ä°,1,AKP’NÄ°N “KINDER KUCHE KIRCHE”SÄ°,1,AKP’NÄ°N “MUHAFAZAKƂR”LIĞI NEYE DENK DĆœÅžER,1,AKP’NÄ°N “ORGANÄ°K AYDINLARI” VE HAZÄ°RAN KALKIŞMASI,1,AKP’NÄ°N BAŞKAN”LIĞI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ° MÄ° DEDÄ°NÄ°Z,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°: MÄ°LLÄ°YETƇİ MANEVÄ°YATƇI VE PÄ°YASACI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°YLE Ä°MTÄ°HANI,1,AKP’NÄ°N KADINLARA KARŞI SAVAŞI: MADAM GÄ°BÄ° ƖLMEK,1,AKP’NÄ°N MUHAFAZAKƂRLIĞI Ä°SLƂMCILIĞI NEOLÄ°BERALÄ°ZMÄ° VE KADINLAR,1,aktuel,4,aktĆ¼el,2,ALEVƎLÄ°K VE SINIF MƜCADELESÄ°: KƜLTƜR VE EKONOMÄ° POLÄ°TÄ°K,1,aleviler,1,amerika,1,ANADOLU’NUN “YA BASTA”SI,1,antropoloji,10,ANTROPOLOJÄ°: NASIL VE NİƇİN,1,arkeoloji,1,ARSIV,1,ATAERKÄ°” ƜZERÄ°NE,1,ATAERKÄ°L PAZARLIK BOZULDU,1,AVM’LER,1,AVRUPA BÄ°RLİĞİ: ƇOKKƜLTƜRCƜLƜĞƜN “KRÄ°ZÄ°”,1,aydinlar,9,aydinlar devrimciler,27,AYŞE ƖĞRETMEN “DAVA”SININ ANIMSATTIĞI,1,Barış Bildirimi metni,1,baris,7,basin,3,BAŞKALDIRIDIR MÄ°ZAH YA DA HİƇ!,1,BE ZÄ°MAN JƎYAN NA BE,1,BEJDAR’IN TUTSAK ALINAMAYAN ŞİİRLERÄ°,1,BEKLE BÄ°ZÄ° -YENÄ°DEN- TAKSÄ°M,1,BELLEKLE GELECEĞİN KARŞILAŞMASI,1,bilim,3,BÄ°R “ELEŞTÄ°RÄ°”YE KISA KENAR NOTLARI,1,BÄ°R “Ä°MKƂNSIZ AŞK” HÄ°KƂYESÄ°: “AKADEMÄ° VE ƖZGƜRLƜK,1,BÄ°R “PRAKSÄ°S ANTROPOLOJÄ°SÄ°” İƇİN,1,BÄ°R AYDIN(LIK) HƂLÄ° FÄ°KRET BAŞKAYA,1,BÄ°R DAHA ASLA DÄ°YEBÄ°LMEK İƇİN: GƖZALTINDA KAYIPLAR,1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR (YENÄ°DEN-)ƜRETME ARACI OLARAK MOBBÄ°NG[*],1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR ARACI OLARAK KORKU,1,BÄ°R KEZ DAHA “TERƖR” MƜ,1,BÄ°R KÄ°MLÄ°K SÄ°YASETÄ° OLARAK MÄ°LLÄ°YETƇİLÄ°K VE IRKƇILIK,1,BÄ°R MÄ°LAT: REFERANDUM VE SONRASI,1,BÄ°YOLOJÄ° KADER MÄ°? ya da “FITRAT”A DAÄ°R,1,BÄ°ZÄ°M DELÄ°LERÄ°MÄ°Z,1,BM DB VE IMF’NIN DILINDE KADIN YOKSULLUĞU,1,bƶlge,3,BU 12 EYLƜL REJÄ°MÄ°… BURADAN ƇIKIŞ YOK,1,BU NE ŞİDDET BU CELƂL? (YA DA “GULYABANÄ°” KÄ°M),1,BUGƜN ADNAN YƜCEL KONUŞACAĞIZ,1,CELLATLARIN DƖKTƜKLERÄ° KAN,1,cevre,12,CHARLIE HEBDO’YA SALDIRI TE’VÄ°LLERÄ° VE TAVRIMIZ,1,chd,1,cinayetler,12,CUJUS REGIO EJUS RELIGIO,1,CUMHURBAŞKANLIĞI SÄ°STEMÄ° VEYA BU KADAR YETKÄ°YÄ° BABANIZA VERÄ°R MÄ°YDÄ°NÄ°Z,1,Ƈile'nin Antropolojisi: Bir Anı Bir Gƶzlem ve Bir Tahlil Girişimi,1,ƇOCUKLAR ƖLMESÄ°N DEMEK TERƖR SUƇU MU,1,ƇOCUKLARININ ETÄ°YLE BESLENEN ƜLKE,1,ƇƖZƜMƜN SOSYO-EKONOMÄ°K YANI,1,DAĞLAR ERÄ°RSE – ZEVEBƂN,1,DAÄ°MA YAŞAYACAKTIR Ä°SMÄ°YLE MƜSEMMA YAŞAR KEMAL,1,DARBE GÄ°RİŞİMÄ° VE SONRASI,1,dava,13,davalar,1,DELÄ° DUMRUL’UN “KENTSEL DƖNĆœÅžĆœM”Ɯ ya da YOLSUZLUK RANTIN Ä°KÄ°Z KARDEŞİDÄ°R,1,DEMÄ°RÄ°N TUNCUNA Ä°NSANIN...,1,demokrasi,1,DEMOKRATÄ°KLEŞ-ME PAKETÄ°,1,dersim,2,devlet,12,DEVLETÄ°N ERKEKLERÄ° YA DA KADINA ŞİDDET NASIL ƖNLENMEZ,1,DEVLETÄ°N KƜRTAJI: ROBOSKƎ,1,DEVLETLƛLAR,1,devrim,8,DİĞERLERÄ° VE KENT HAKLARI…[*],1,dinler,7,DÄ°NLER Ä°SLƂM VE KADIN BEDENÄ°,1,dinleti,1,DÄ°RENEN DAMAR[*] ƇƜRƜMEYEN,1,direnis,3,dunya,5,dĆ¼nya,52,dĆ¼sĆ¼nce ƶzgĆ¼rlĆ¼gĆ¼,2,EGEMENLERÄ°N “PYRRHUS ZAFERÄ°”: F-TÄ°PÄ°,1,egitim,11,EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° SOSYALÄ°ZM KADINLARIN KURTULUŞU,1,ekoloji,10,ekonomi,7,elestiri,1,ELEŞTÄ°RÄ° HAYATTIR; YAŞATIR,1,emek,14,emekciler,3,EMEKƇİLER İŞSÄ°ZLER YOKSULLAR NEREDE,1,emperyalizm,7,EMPERYALÄ°ZM- T. “C” VE AFRÄ°N,1,enternasyonalizm,1,ENTERNASYONALÄ°ZM ƜZERÄ°NE NOTLAR,1,ERCAN BÄ°NAY’DAN (BAFRA T TÄ°PÄ°) MEKTUP VAR: ABDULLAH KALAY’A ƖZGƜRLƜK,1,ermeniler,4,ESKÄ°(MEYEN)/ YENÄ° TƜRKÄ°YE”DE BARIŞ (MI),1,etnoloji,2,EVET ƇIKSA DA “HAYIR”,1,EVLAT YOLDAŞ,1,fasizm,6,FAŞİZM VE KADINLAR,1,felsefe,1,feminist,1,FÄ°DEL İƇİN SANCAĞI YARIYA Ä°NDÄ°RMEYÄ°N DAHA DA YƜKSELTÄ°N,1,FRIEDRICH ENGELS VE AÄ°LENÄ°N,1,genclik,2,GERƇEKTEN DE NEDÄ°R TERƖR,1,GƖBEKLÄ°TEPE BÄ°ZE NEYÄ° ANLATIYOR,1,gĆ¼ncel,3,gĆ¼ndem,11,GƜNDEM’E DƜNE VE BUGƜNE DAÄ°R,1,HAFIZASINI YÄ°TÄ°RMEYEN “DERSÄ°M’E AĞIT,1,hakkinda,1,HƂL ƜLKEYÄ° KUTUPLAŞTIRIYOR,1,HƂL VE GÄ°DİŞ(Ä°MÄ°Z),1,HANGÄ°MÄ°Z ƖZGƜRƜZ KÄ°,1,hareketler,1,Hasta Tutsak Abdullah Kalay 2. Heyet Raporuna Rağmen Tahliye Edilmiyor!‏‏,1,HAVADIR SUDUR ATEŞTÄ°R YANÄ° HAYATTIR GRUP YORUM,1,HER GƜN DƖRT Ä°ÅžĆ‡Ä° BEŞ KADIN,1,HER KƖYDE BÄ°R “KƖPEK” VARDIR,1,HİƇLEŞTÄ°RÄ°LME KAYGISINDAN ƖFKEYE SARI YELEKLÄ°LER,1,HRANT,1,hrant dink,4,hrant dink'in katline 2015 perspektifinden bakmak,1,hukuk adalet,31,IŞILTILI VE “TEHLÄ°KELÄ°” BÄ°R KADIN: SUAT DERVİŞ,1,IŞİD VE Ä°SLƂMCI “FEMÄ°NÄ°STLER”,1,ibrahim kaypakkaya,1,Ä°FADE ƖZGƜR(LƜĞƜ) MƜ,1,Ä°FADE ƖZGƜRLƜĞƜ VAZGEƇİLEMEZ ƖNCELÄ°KLÄ° DEĞERDÄ°R,1,iktidar,10,iletisim,2,inanc,7,insan haklari,1,isci-sendika,11,islam,14,islam.ortadogu,1,Ä°SLƂMCI-MUHAFAZAKƂRIN ZÄ°HÄ°N HARÄ°TASINDA BÄ°R GEZÄ°NTÄ°: “NASIL BÄ°R KADIN(LIK),1,Ä°STANBUL SEƇİMÄ° - BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,isyan,15,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI 2017 1 MAYIS(’IMIZ) VE KATLÄ°AMIN 40. YILINDA TAKSÄ°M,1,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFININ KADINLAŞMASI,1,Ä°TÄ°RAZ VE ELEŞTÄ°RÄ° “HAZIROL”DA DURMAZ,1,Ä°YÄ° KÄ° YAŞADILAR Ä°YÄ° KÄ° YAZDILAR,1,KADIN(LAR) VE DEVRÄ°M(LER),1,KADINLAR KAPÄ°TALÄ°ZM FAŞİZM VE AKP,1,KADINLAR GERƇEKTEN DE “SINIFLAR-ƜSTƜ” MƜ,1,KADINLAR İƇİN OLABÄ°LECEK EN KƖTƜ ALAŞIMIN ORTASINDAYIZ,1,KADINLARA KENTLERE GECELERE DAÄ°R,1,KADINLARIN KURTULUŞU: MARKSÄ°ZM’SÄ°Z OLUR MU,1,kadin,55,kadinlar,11,KALBÄ°M(Ä°Z) CÄ°ZRE’DEDÄ°R,1,kapitalizm,19,KAPÄ°TALÄ°ZM KƜLTƜR DÄ°RENİŞ,1,KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N KENDÄ°NÄ° Ä°MHASI: NEOLÄ°BERALÄ°ZM,1,kart,1,katlamlar,1,katliamlar,7,KELLE FIYATINA HƜRRIYET ESIRLIK BEDAVA,1,KENTÄ° (YOKSULLARINDAN) TEMÄ°ZLEMEK,1,KEŞFEDÄ°LMEMİŞ GELECEĞİN BİƇİMLENMESÄ° İƇİNDÄ° SAMÄ°R AMÄ°N,1,kitap,35,KOBANƊ BÄ°ZÄ°MDÄ°R BÄ°Z KOBANƊ’YÄ°Z,1,KOLEKTÄ°F BÄ°R DEVLET CÄ°NAYETÄ°: HRANT DÄ°NK,1,komĆ¼nizm,4,kriz,49,KRÄ°Z SAVAŞ VE Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI ƜZERÄ°NE GƖRĆœÅžLER,1,KRÄ°ZDEN Ä°NSAN MANZARALARI[*],1,KƜLTƜR “YERLÄ° VE MÄ°LLÄ°” MÄ°DÄ°R?YA DA NEDÄ°R,1,kĆ¼ltĆ¼r sanat,29,KƜRESEL KƜLTƜR” MƜ,1,kĆ¼rt sorunu,1,laiklik,1,LAÄ°KLÄ°K MÄ° HANGÄ°SÄ°,1,latin amerika,11,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ - 1/ BREZÄ°LYA ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ-2/ PARAGUAY: “TEKNÄ°K DARBE,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DA BARIŞ SƜREƇLERÄ°,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DAN “BARIŞ SƜREƇLERÄ°”: EL SALVADOR ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’NIN DESAPARECIDO’LARI,1,leninizm,2,LƜZUM” ƜZERE: BÄ°R KEZ DAHA Ä°STANBUL SEƇİMÄ°,1,MAĞLUP MU DENÄ°R ŞİMDÄ° ONLARA?,1,MARKSÄ°ST-LENÄ°NÄ°ST ROMAN YAZARI : VEDAT TƜRKALÄ°,1,marksizm,5,MARKSÄ°ZM + V. Ä°. LENÄ°N = EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° (NOTLARI),1,MARKSÄ°ZM AÄ°LE AŞK CÄ°NSELLÄ°K ƜZERÄ°NE SƖYLEŞİ,1,MARKSÄ°ZM VE KADIN ƜZERÄ°NE,1,Marksizm ve Kadın: Emek Aşk Aile,3,MARKSÄ°ZM VE KADINLARIN KURTULUŞU,1,MARX’IN DĆœÅžĆœNCE DƜNYASINA BÄ°R SEYAHAT: ETNOLOJÄ° DEFTERLERÄ°,1,MARX’TAN ƖĞRENEN BÄ°R ƇUKUROVALI: OKTAY ETÄ°MAN,1,MASKELÄ° FAŞİZM: “POPƜLÄ°ST AŞIRI SAĞ,1,medya,1,MEVTAYI Ä°YÄ° BÄ°LMEZDÄ°K,1,milliyetci,2,mizah,2,MURAT’IN DĆœÅžĆœ LAMBORGHÄ°NÄ°LER VE DƜNYAYI DEĞİŞTÄ°REBÄ°LMEK,1,mĆ¼cadele,12,MƜCADELE BOYU BÄ°R YAŞAM: SCHAFIK JORGE HANDAL,1,MƜCADELEYE DEVAM”[1] “BU DAHA BAŞLANGIƇ,1,NE OLDU O “Ä°MTÄ°YAZSIZ SINIFSIZ KAYNAŞMIŞ KÄ°TLE”YE,1,NEO-FAŞİZM(LER) “FEMÄ°NÄ°ST” MÄ°,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’DE MUHAFAZAKƂRLAŞMA/ DĆœÅžKƜNLEŞME DÄ°YALEKTİĞİ,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’NÄ°N “EN ALTTAKÄ°LER”Ä°: Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI KƜRTLEŞİRKEN,1,neoliberal,9,newroz,1,NÄ°CE ONYILLARA ‘YENÄ°KAPI’LI YOLDAŞLAR,1,O GƜN BU ƜLKEDE. O GƜN O ALANDA,1,OĞLUM(UZ) ƖLƜMSƜZDƜR,1,ohal,4,OKTAY AĞABEY(Ä°MÄ°Z,1,ONLAR ƇALIP ƇIRPTIKƇA BÄ°Z YOKSULLAŞIYORUZ,1,ORƇUN,1,ortadogu,8,ORTADOĞU’DA BÄ°R KARABASAN: IŞİD,1,OSMANLI’YI “Ä°HYA” ETMEK: AKP’NÄ°N TƖRENLERÄ°,1,OTUZƜƇ KOR DĆœÅžTƜ YƜREĞİMÄ°ZE…,1,ƖFKELENÄ°NCE ƇOK GƜZEL OLUYORSUN TƜRKÄ°YE,1,ƖFORÄ°NÄ°N ORTASINDA,1,ƖĞRETTÄ°KLERÄ° HATIRLATTIKLARIYLA GREÄ°F DÄ°RENİŞİ,1,ƖLƜMSƜZ ABÄ°(MÄ°Z) OKTAY ETÄ°MAN,1,ƖRGƜTLƜ MƜCADELE ETİĞİ VE SOSYALÄ°ST DEMOKRAS,1,ƶteki,25,ƖZEL MƜLKÄ°YETÄ°N DEVLETÄ°N KƖKENÄ° ƜZERÄ°NE,1,ƖZERKLÄ°KƇİ ANAYASA SONRASINDA BOLÄ°VYA DERSLERÄ°,1,ƖZGECAN’IN KATLÄ°NÄ°N AKP’YLE NE Ä°LGÄ°SÄ° VAR,1,ƶzgeƧmis,1,ƶzgĆ¼rlĆ¼k,2,panel,3,PARANOYA VE MEGALOMANÄ°NÄ°N (“YENÄ°”) REJÄ°MÄ°,1,PARÄ°S KATLÄ°AMI “BARIŞ SƜRECÄ°” VE HESAPLAŞMA,1,politika,11,POPƜLER KƜLTƜRE ELEŞTÄ°REL BAKIŞLAR - KISA BÄ°R TARÄ°HƇE,1,protesto,2,RECEP’Ä°N TƜRKƜ(/ŞİİR)LERÄ°,1,referandum,3,rejim,1,roboski,1,ROBOSKÄ°’NÄ°N KANAYAN KARANFÄ°LÄ°,1,rƶportaj,12,SAHÄ° “VESAYET (REJÄ°MÄ°)” KALKTI MI,1,SAHÄ°CÄ° OLMAK,1,savas,3,savas-baris,1,SAVAŞ ŞIDDET ƜZERINE EKONOMI-POLITIK VE ANTROPOLOJIK NOTLAR,1,SAYGI VE HAYRANLIKLA ƇHD GENEL KURULU’NA,1,secim,17,secimler,4,seƧim,5,SEƇİMLERÄ°N SONRASINDA,1,seminer,1,sempozyum,1,SEN ƇƜRƜMENÄ°N RESMÄ°NÄ° ƇİZEBÄ°LÄ°R MÄ°SÄ°N ABÄ°DÄ°N?YA DA MEMLEKETTEN EĞİTÄ°M MANZARALARI,1,SEN MÄ°SÄ°N “BARIŞ” DÄ°YEN,1,sibel ƶzbudun,1,sinifsal bakis,8,SÄ°VAS KATLÄ°AMI O GƜN ORADA BÄ°TMEDÄ°,1,siyonizm,2,SÄ°YONÄ°ZM ANTÄ°-SEMÄ°TÄ°ZM VE BÄ°R “MUGALATA” ƜZERÄ°NE,1,SOMA “SON” OLSUN; AMA DEĞİL,1,sosyal bilimler,4,SOSYAL BÄ°LÄ°MLER: BÄ°R ŞEY YAPMALI,1,sosyalizm,10,SOYKIRIM ƜZERÄ°NE RESMƎ SƖYLEMLER ya da T.C. SOYKIRIMI NEDEN TANIMALIDIR,1,SOYKIRIMA TANIKLIK(LAR),1,soykirim,2,sƶylesi,1,sƶyleşi,2,SƖYLEŞİ: OKURYAZARLIK ƜZERÄ°NE,1,suriye,2,SURUƇ’UN İŞARET ETTİĞİ,1,SUSMA SUSTUKƇA SIRA SANA MUTLAKA GELECEK,1,SUSMA! SUSTUKƇA SIRA SANA GELECEK,1,SUYUN DELÄ° DUMRULLARI: ƖZELLEŞTÄ°RMELER,1,SƜREKLÄ°LEŞTÄ°RÄ°LEN OHAL VE,1,ŞİDDET MÄ° MEŞRUÄ°YET YÄ°TÄ°MÄ° MÄ°,1,ŞİDDET NEDEN KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N “OLMAZSA OLMAZI”DIR,1,taksim,3,tanitim,11,TANTALOS’U YARATMAK,1,tarih,14,tck,2,tck301,1,temel demirer,17,tercĆ¼me,2,terƶr,1,TIMEO HOMINEM UNIUS LIBRI/ TEK KÄ°TAPLI Ä°NSANDAN KORKARIM,1,TOTALÄ°TARYANÄ°ZMÄ° SOKAKTA ALT EDEBÄ°LMEK,1,TOTALÄ°TERLEŞMEYE Ä°HVAN’LAŞMAYA KARŞI,1,TƖREN ULUS-DEVLET Ä°KTÄ°DAR[*],1,Turkey a Beauty When Angry,1,tĆ¼ketim,1,TĆ¼rk Akademiası: GerƧekten kadınlar iƧin Bir Cennet mi,1,TƜRK HALKI BARIÅžĆ‡I MI,1,TƜRK(Ä°YE) Ä°SLƂMI’NDA KADIN OLMAK,1,tĆ¼rkiye,76,ULAŞ ULAŞ’TIR,1,UNUTMAYACAĞIZ UNUTTURMAYACAĞIZ: ŞAHÄ°T OL ANKARA GARI,1,UNUTULMAMASI GEREKENLER,1,Ć¼niversite,6,ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° ƖLDƜRMENÄ°N SEKÄ°Z YOLU (YA DA ƜNÄ°VERSÄ°TE PÄ°YASAYA NASIL ENTEGRE OLUR,1,VAHŞETÄ°N ALTERNATÄ°FÄ° VAR ELBETTE,1,VAR OLANDAN KOPMAK İƇİN YEREL SEƇİM VE SORU(N)LARI,1,VENEZƜELLA VE EMPERYALÄ°ZM KONUSU,1,VESAYET REJÄ°MÄ°” ƖLDƜ YAŞASIN “Ä°LERÄ° DEMOKRASÄ°,1,video,24,VURUN “ƖTEKÄ°”NE,1,YA SEV YA TERKET: BÄ°R BÄ°AT ARACI OLARAK MOBBÄ°NG,1,YA SOSYALÄ°ZM YA BARBARLIK,1,YANIT: OLAN VE GELEN[*],1,YARGI BAĞIMSIZLIĞI” MI DEDÄ°NÄ°Z,1,yasam,17,YENÄ° TOPLUMSAL HAREKETLER NE KADAR “YENÄ°”,1,yeni yil,2,YENÄ° YƖK YASA TASLAĞI ƜZERÄ°NE: PÄ°YASA ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° YUTARKEN,1,YENÄ°DEN HAYKIRABÄ°LMEK: “YERÄ°MÄ°Z MUTFAK DEĞİL DƜNYA,1,YERELÄ° BÄ°RLÄ°KTE YƖNETMEK - NASIL BÄ°R DƜNYA Ä°STÄ°YORSAK ƖYLE BÄ°R YEREL YƖNETÄ°M,1,YILDIZLARIN GƜNCESÄ°NÄ° TUTAN ADAM: CENGÄ°Z GƜNDOĞDU,1,yƶk,3,yƶnetim,1,YƜREĞİMÄ°ZDE,1,ZAPATÄ°STALARIN 33. YILI: BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,ZEYTÄ°NLİĞİ ZÄ°NDAN YAPAN SÄ°STEMATÄ°K ZULME DÄ°RENENLER,1,ZÄ°NDAN(LAR)IN TƜRKƇESÄ°,1,ZORUNLU BÄ°R AƇIKLAMA (II)… VE BÄ°R EKLEME,1,
ltr
item
sibelšŸ‚ƶzbudun: ANADOLU’NUN “YA BASTA!”SI
ANADOLU’NUN “YA BASTA!”SI
sibelšŸ‚ƶzbudun
https://sibelozbudun.blogspot.com/2013/07/anadolunun-ya-bastasi.html
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/2013/07/anadolunun-ya-bastasi.html
true
1739006321341950428
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Diger daha fazla Yanıtla Cancel reply Sil Ana Sayfa Sayfa Posta Hepsini Gƶr BUNA BENZER Etiket Arsiv Ara BĆ¼tĆ¼n Yayinlar Ä°steğiniz gƶnderi bulunamadı Ana Sayfaya Dƶn Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Paz Pts Sal Car Per Cum Cmt January February March April May June July August September October November December Oca Sub Mar Nis May Haz Tem Agu Eyl Eki Kas Ara simdi 1 dakika ƶnce $$1$$ minutes ago 1 saat ƶnce $$1$$ hours ago dĆ¼n $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy