$type=slider$cate=5$meta=0$cate=4$show=home$rm=0

KADINLAR ARTIK ƖN SAFTA…[1]

    “Korkularına boyun eğen ƶzgĆ¼rlĆ¼ÄŸĆ¼ne sırt Ƨevirir!” [2]   GeƧen gĆ¼n sosyal medya hesabımda iki fotoğraf paylaştım. Biri 1968’den: polisle...

  


“Korkularına boyun eğen

ƶzgĆ¼rlĆ¼ÄŸĆ¼ne sırt Ƨevirir!”[2]

 

GeƧen gĆ¼n sosyal medya hesabımda iki fotoğraf paylaştım. Biri 1968’den: polisle karşı karşıya gelen Ć¶ÄŸrenciler. Genellikle “Cesaret” hashtag’i ile paylaşılıyor. Fotoğrafta ƶn saflarda 68’in devrimci genƧleri seƧilebiliyor. Ellerinde coplarla dikilen polislere saldırmamak iƧin kendilerini ve birbirlerini gĆ¼Ć§ engelliyor gƶrĆ¼ntĆ¼sĆ¼ndeler.

GĆ¼nĆ¼mĆ¼zĆ¼n devrimci genƧleri fotoğraftaki eksikliği anında fark edeceklerdir. Gƶstericiler arasında hiƧ kadın yok…

Sevinerek belirteyim ki bu eksiklik artık giderildi. Paylaştığım ikinci fotoğraf 2020’li yıllardan. Sanırım geƧen yılın 25 Kasım’ından: polis barikatını zorlayan kadınlar… Ƈoğu kadın olan polislerin kalkanlarını itekliyorlar. Bu kez polisin plastik mermi ve gƶz yaşartıcı gazla tahkimli olduğunu biliyoruz. 

Evet, bu topraklardaki direnişin cinsiyet dengesi, sevindirici biƧimde değişime uğruyor. 1970’lere dek Ƨoğunlukla erkek olan direniş aktƶrlerinin yanısıra, artan sayıda kadın, hatta kadın yığınları, direnişin her yerinde, ajitasyonda, propagandada, barikatlarda, grevlerde, mitinglerde, sosyal medyada gƶvdelerini sĆ¼rĆ¼yorlar ortaya.

Ɯstelik bu coğrafyamıza ƶzgĆ¼ bir durum değil sadece. 

Pandemi ƶncesinde, 2019’un bir başkaldırı yılı olduğu sıkƧa vurgulandı. Pandemi nedeniyle ortalık kısmen durulmuş olsa da, 2019’da dĆ¼nyanın dƶrt bucağında milyonlarca insan sokaklardaydı: Paris’ten LĆ¼bnan’a, Hong Kong’dan Sudan’a… 

Kadınlar bu direnişlerin ƶn saflarında yer aldılar; gƶzlemcileri şaşırtacak bir etkinlik sergilediler. Yanısıra, kendi gĆ¼ndemleri ve ƶzgĆ¼n talepleriyle doldurdular alanları, polis barikatlarını zorladılar.

Yakından baktığımızda kadınların taleplerinin Ć¼Ć§ bƶlgede Ć¼Ć§ alanda yoğunlaştığını gƶrĆ¼yoruz: emek, beden, kimlik…

Emeğe ilişkin talepler, ƶzellikle de neoliberal kapitalizm koşullarında GĆ¼ney Ć¼lkelerini istila eden Ƈokuluslu şirketlerin neredeyse boğaz tokluğuna dayanılmaz koşullarda Ƨalışmaya mahkĆ»m kıldığı GĆ¼neydoğu Asyalı kırsal kƶkenli genƧ kadın iÅŸĆ§ilerden yĆ¼kseliyor… Bangladeş, Vietnam, Hindistan, Endonezya, KamboƧya gibi uluslararası giyim markalarının ucuz emek depolarında Ƨoğu kırsal kƶkenli kadın iÅŸĆ§iler, sefalet Ć¼cretleri, berbat Ƨalışma koşulları, iş gĆ¼vencesi (GĆ¼neydoğu Asya Ć¼lkelerinde kadın işgĆ¼cĆ¼nĆ¼n yĆ¼zde 75’i informel sektƶrde Ƨalışıyor) ve işyerlerinde hakaret ve tacizlere karşı birƧok Ć¼lkede sokaklara dƶkĆ¼ldĆ¼ler. Asya Ć¼lkelerinde formel işlerde Ƨalışan iÅŸĆ§iler iƧin dahi asgari Ć¼cretler asgari bir geƧim iƧin gerekli olan gerƧek Ć¼cretlerin kat be kat altında: ƶrneğin Oxfam verilerine Bangladeş ve Sri Lanka’da bir kişinin asgari koşullarda yaşayabilmesi iƧin gerekli olan Ć¼cret 250 Euro dolaylarındayken asgari Ć¼cret 50 Euro. Ƈin’de asgari Ć¼cret 160-170 Euro dolaylarında seyrederken, asgari geƧim iƧin gereken miktar 370 Euro dolaylarında. GĆ¼neydoğu Asyalı kadınların yĆ¼zde 75’inin asgari Ć¼cretlerin de altında bir gelirle informel sektƶrde istihdam edildiğini dĆ¼ÅŸĆ¼ndĆ¼ÄŸĆ¼nĆ¼zde tablonun vahimliği de, GĆ¼neydoğu Asyalı kadın iÅŸĆ§ilerin ayaklanmasının nedenleri de aĆ§Ä±ÄŸa Ƨıkar.

Bedene ilişkin talepler ve protestolar, her yıl binlerce kadının kırıma kurban gittiği Latin Amerika kıtasından yĆ¼kseldi. DĆ¼nyada aile iƧi şiddet vakalarında en bĆ¼yĆ¼k pay, bu kıtanın: dĆ¼nyadaki aile-iƧi şiddetin yĆ¼zde 81’i, altı Latin Amerika Ć¼lkesinde, Brezilya, Peru, Meksika, Arjantin, El Salvador ve Bolivya’da yaşanıyor.[3] Yalnızca 2019 yılında Brezilya’da bir yakını/ partneri tarafından ƶldĆ¼rĆ¼len kadın sayısı: 1326. Ä°kinci sırada 943 kadın cinayetiyle Meksika yer alıyor; Ć¼Ć§Ć¼ncĆ¼lĆ¼k ise 571 cinayetle Kolombiya’da. İşin korkunƧ yanı, bu cinayetler nedeniyle pek az erkeğin cezaevine girmiş olması… Aile iƧi şiddet vakaları ise hemen tĆ¼mĆ¼yle cezasız kalıyor. Pandemi koşullarında bu şiddetin katlandığı, kadın cinayetlerinin zirve yaptığı kaydediliyor. Kadınların ƶfkesi boşuna değil.d

“Kimliğe ilişkin” olarak tanımlayabileceğimiz talepler ise, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’dan, bĆ¼yĆ¼k ƶlĆ§Ć¼de Ä°slĆ¢m coğrafyasından yĆ¼kseliyor. Ä°ran’da, Sudan’da, LĆ¼bnan’da, Cezayir’de, ƜrdĆ¼n’de, Irak’ta, Tunus’ta onbinlerin katıldığı gƶsteriler iktidarları sarsarken kadınların ƶn saflarda olması dikkati Ƨekiyordu.

Ä°slĆ¢m coğrafyasının kadınları, kamusal alanda ƶzgĆ¼rce boy gƶsterebilecekleri, dƶrt duvar arasına mahkĆ»m kılınmayacakları, yaşamlarını kendi ellerinde biƧimlendirebilecekleri sekĆ¼ler ve eşitlikƧi siyasalar talebiyle ayaktalar. GeƧtiğimiz 8 Mart’ta (2021) Cezayir’in başkenti Cezayir’de kadınlar ellerinde “Kutlamaya değil, rejimi değiştirmeye geldik,” pankartlarıyla sokaklardaydı, ƶrneğin.

DĆ¼nyanın Ć¼Ć§ coğrafyasından kadınların yĆ¼kselttikleri bu talepler, sınıf perspektifinden kalkınan bir kadın hareketi iƧin iki bakımdan ƶnemlidir. Bunlardan ilki, bu taleplerin, “kurumsal/ resmi feminizm”in (BM, IMF, DB gibi uluslararası kurumların “feminizm”i) savladığı Ć¼zere “geri kalmışlık”la, “modernleşme eksikliği” ile alĆ¢kĆ¢sı olmadığı ve her birinin neoliberal kapitalizmin yol aƧtığı imha koşullarıyla doğrudan ilişkili olması.

Bu, ağırlıklı olarak GĆ¼neydoğu Asya’dan yĆ¼kselen emeğe ilişkin talepler iƧin yeterince aƧık: Sermaye hareketlerinin serbestleştirilmesinin getirdiği devinim kolaylığı iƧinde emeğin ucuz, bol ve ƶrgĆ¼tsĆ¼z olduğu gĆ¼ney Ć¼lkelerine yƶnelen ƇUŞ’lar “kadınlara istihdam yaratıyoruz” gĆ¼zellemeleri ardında kırsal kƶkenli genƧ kadın emekƧileri, ayda 30-40 dolar dolaylarındaki Ć¼cretlerle sefalet koşullarına mahkĆ»m ederken, servetlerine servet katıyorlar.

Latin Amerika’daki kadın katliamlarının gerisinde, Ć¼lkeleri yoksullaştıran, sosyal politikaları tarumar ederek kaynakları yağmalayan, suƧu, ƶzellikle de uyuşturucu ticaretini uluslararası bir sektƶre dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼ren, zengin-yoksul uƧurumunu derinleştiren ve kadınları desteksiz bırakan aynı politikalar yatıyor.

Ve nihayet, Ä°slĆ¢m coğrafyasında, yĆ¼kselen emperyal gĆ¼Ć§lerin nĆ¼fuz alanını genişletme, kaynaklar Ć¼zerindeki denetimi tekeline alma rekabetinde etnik ve dinsel Ƨatışmaları kƶrĆ¼klemesi, fırsattan istifade tırmanışa geƧen Ä°slĆ¢mi burjuvazilerin (Ä°hvan tipi ƶrgĆ¼tlenmeler bunun tipik ƶrneğidir) ƶnlerinin bu yolla aƧılması, kadınların yaşamlarını cehenneme Ƨeviren gelişmeler oldu. Ä°hvan tipi ƶrgĆ¼tlenmeler gĆ¼Ć§ ve mevzi kazandıkƧa kadınların kamusal varoluşları daraltıldı, yaşamları Ć¼zerindeki baskılar yoğunlaştı. 

Kadınların bu Ć¼Ć§ kĆ¼resel “Ya Basta”sı, bir şeye daha işaret ediyor. Kadınların arzuladıkları değişimin topyekĆ»n toplumsal değişim tahayyĆ¼lĆ¼nĆ¼n ayrılmaz bir parƧası olduğunun ve mevcut sƶmĆ¼rĆ¼cĆ¼-tahakkĆ¼mcĆ¼ sistem yani kapitalizm değişmedikƧe taleplerinin gerƧekleşemeyeceğinin ayırdına giderek daha fazla varması. Bu nedenledir mĆ¼cadelelerini giderek diğer muhalefet hareketleriyle entegre etme eğilimini sergiliyorlar artan ƶlĆ§Ć¼de.

Gelelim coğrafyamıza… Bu Ć¼lkede 12 EylĆ¼l darbesinin emek temelli muhalefeti ezmesinin ardından kadınların mĆ¼cadelesi, iki ana hattan ilerleyebildi: Emek temelli talepleri ikincilleştiren, kadın mĆ¼cadelesini sınıfsal bağlamlardan soyutlanmış bir “patriyarka” hedefine yƶnelten ve kadınların ezilmesinden erkekleri sorumlu tutan ve daha Ƨok kentli, eğitimli orta sınıf kadınlara seslenen ikinci dalga feminizm… Ve ƶzellikle 90’lı yıllardaki dĆ¼ÅŸĆ¼k yoğunluklu iƧ savaşın itimiyle insan hakları mĆ¼cadelesi alanını da temellĆ¼k eden KĆ¼rt hareketi. KĆ¼rt hareketinin saflarına katıldıkƧa kadınlar hem TĆ¼rk devletinin hem de iƧ gericiliğin baskılarına gĆ¼Ć§lĆ¼ bir karşı koyma sergiler oldular. Bƶylelikle KĆ¼rt coğrafyasında etkileyici bir kadın ƶzgĆ¼rlĆ¼ÄŸĆ¼ hareketi gelişti. 2000’li yıllarda feminizmle buluşan ve giderek kendini feminist terimlerle tanımlayan bir hareket… 

(Kuşkusuz gerek feminizm gerekse KĆ¼rt hareketi “kimlik” vurgulu, tanınma talepli hareketler. Ya da en azından, postmodern yƶnelimin muhalif hareketleri etkisi almasından bu yana, bƶyle bir dƶnĆ¼ÅŸĆ¼m yaşadılar. Bu nedenle, aralarında kesişim alanları kadar, gerilim alanları da mevcut. Bir bakıma Kuzeyli versiyonlarda rastladığımız “ezen/ ezilen feminizmleri” Ƨelişkilerinin bu coğrafyada da yaşandığı ƶne sĆ¼rĆ¼lebilir: ABD’de “beyaz feminizmi”, “Latino feminizmi”, “Afro-feminizmi”, giderek “yerli feminizmi” gibi, ƶzellikle ezilen grup mensubu kadınlarının kendi etnik aidiyetleri ile ezen grup aidiyetini ayırt etme ve muhalif de olsa, “beyaz” hegemonyaya teslim olmama tutumundan sƶz ediyorum…)

Ä°ÅŸĆ§i sınıfı hareketinin yer yer kımıldanmakla birlikte istikrar gƶsteremediği 90 ve 2000’li yıllarda kadın mĆ¼cadeleleri bƶylelikle hem doğuda hem de batıda, feminizmin varyantları ƧerƧevesinde gelişti. Batıda erkek şiddeti, doğuda devlet şiddeti başat devindiricilerdi.

2002’de iktidara gelen AKP’nin ƶnceleri dĆ¼ÅŸĆ¼k profilde seyreden, ancak yıllar geƧtikƧe radikalleşen siyasal Ä°slĆ¢mcılığı, bu coğrafyada kadın hareket(ler)i iƧin hem yeni tehditleri, hem de yeni alanları temsil etmektedir. 

Tehditleri: AKP iktidarının dĆ¼nya gƶrĆ¼ÅŸĆ¼ kadınların emek, beden ve kimliklerinin sıkı bir eril denetime tabi olması gerektiğine yƶnelik Ä°slĆ¢mcı kabullerden beslenmektedir. AKP aileci, ahlĆ¢kƧı bir partidir. Onların indinde kadınların aile dışında mĆ¼stakil bir varlık gƶstermeleri caiz değildir. Birincil gƶrevleri kocalarına ve Ƨocuklarına yƶneliktir. Bir başka deyişle, esas olarak yeniden Ć¼retimle yĆ¼kĆ¼mlendirilmişlerdir, Ć¼retimdeki (ve tabii siyasetteki, toplumsal alandaki) varlıkları talidir. 

Kadınların AKP gerƧeğiyle ilk sert karşılaşmaları sanırım kĆ¼rtaj tartışmalarında yaşandı. RoboskĆ® katliamının dumanı tĆ¼terken, Tayyip Erdoğan’ın “Her kĆ¼rtaj bir RoboskĆ®’dir” vecizesiyle 2011’de başlattığı tartışmaları kĆ¼rtajı fiilen uygulanamaz hĆ¢le getiren dĆ¼zenlemeler izledi. 

Ardından kƶtĆ¼ ÅŸĆ¶hretli “kızlı-erkekli” tartışmaları, kadın ve erkek Ć¶ÄŸrencilerin aynı ev ya da yurtlarda kalmasına yƶnelik “ahlĆ¢ksızlık” imaları gĆ¼venlik gĆ¼Ć§lerini birer ahlĆ¢k zabıtasına dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼rĆ¼rken, Ä°mam-hatip ya da cemaat Ƨıkışlı her boyda bĆ¼rokratın borularını ƶttĆ¼rdĆ¼kleri okullarda, devlet dairelerinde, sokaklarda kadınların giyim-kuşamlarına, eteklerinin boyuna, ƶzel yaşamlarına daha fazla mĆ¼dahil olduğu bir ortama doğru aƧıldı.

Kadın-erkek eşitliğini kabul etmediğini, kadının esas gƶrevinin analık olduğunu her fırsatta dile getiren bir başbakan (ve devlet başkanı) dƶneminde kadın istihdamı, kadınların kamusal alandaki varlığı her geƧen gĆ¼n biraz daha daraltılır, kadına yƶnelik şiddet her geƧen gĆ¼n tırmanırken, iktidarın kadınlara vurduğu son darbe, Ä°stanbul Sƶzleşmesi’nden Ƨekilme oldu… HergĆ¼n birkaƧ kadının kocaları, babaları, sevgilileri, eski ya da mevcut partnerleri tarafından katledildiği ve devletin kadın cinayetlerini, tecavĆ¼z ve tacizleri kovuşturma ve cezalandırmadaki aşikĆ¢r gƶnĆ¼lsĆ¼zlĆ¼ÄŸĆ¼nĆ¼n gƶzler ƶnĆ¼nde olduğu bir ortamda, bu pimi Ƨekilerek kadınların arasına atılmış bir bomba oldu.

Ɩte yandan, AKP ricalinin Sƶzleşme’den Ƨekilmeyi “haklı gƶstermek” iƧin ƶne sĆ¼rdĆ¼ÄŸĆ¼ LGBTI+ argĆ¼manları, farklı cinsel yƶnelimlerin bundan bƶyle bu Ć¼lkede yaşam hakkı olmadığını iktidarın ağzıyla tescillemiş oluyordu.

AKP siyasal Ä°slĆ¢m’ının kadınların bedenlerine ve kimliklerine doğrultulmuş bir silah olduğunun yaşanarak anlaşılması, kadınların politizasyonunu hızlandırdı, cesaretlerini arttırdı, sokaktaki varlıklarını daha gƶrĆ¼nĆ¼r ve daha kararlı kıldı…

Ancak bir şey daha oldu. AKP dƶneminde iÅŸĆ§i sınıfı sƶmĆ¼rĆ¼sĆ¼nĆ¼n sınır tanımaz hĆ¢le gelişi “zincirlerinden başka kaybedecek bir şeyi olmayanlar”, ƶzellikle de genƧ, taşeron iÅŸĆ§ileri hızla radikalleştirecekti. Ä°malat sektƶrĆ¼ne inşaat, hizmet sektƶrleri eklendi; her yerden pıtrak gibi iÅŸĆ§i direnişleri bitmeye başladı. 

Ve bu genƧ, ƶrgĆ¼tsĆ¼z, dĆ¼ÅŸĆ¼k Ć¼cretli, gĆ¼vencesiz, taşeron iÅŸĆ§ilerin direnişlerinde kadınlar ƶne atıldılar. Novamed’de yakılan ateşi diğerleri izledi: Tekel, Desa, Flormar, PaşabahƧe, Sinbo…

Bir başka deyişle, neoliberal -Ä°slĆ¢mcı AKP iktidarı, kadınların emek, beden ve kimliklerine topyekĆ»n bir meydan okumaya denk dĆ¼ÅŸmekte. Kadınların buna tepkisi ise, daha bĆ¼tĆ¼nlĆ¼klĆ¼ ve sınıf mĆ¼cadelelerinden soyutlanmamış bir karşı duruş sergilemek olmalı.

Kadın hareketinin, yakın dƶneme dek sınırlı olduğu “Batı’da orta sınıf, Doğu’da KĆ¼rt” makasını aşma olanakları artık ortada. Varoşlara, fabrikalara, atƶlyelere doğru aƧılan bir hareket ise, yeni aktƶrleri Ƨağırıyor: kadın mĆ¼cadelesiyle sınıf mĆ¼cadelesi arasındaki ƧƶzĆ¼lmez bağların bilincinde, devrimci, sosyalist kadınları.

Kadın hareketi bir kez daha dĆ¼nyayı emekten yana dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼rme savaşımıyla buluştuğunda, ƶzgĆ¼r, onurlu, insanca bir yaşamın tohumları serpilmiş olacak…

 

25 Mart 2021 11:07:29, Ä°stanbul.

 

N O T L A R

[1] KaldıraƧ, No:237, Nisan 2021... Sosyalist Kadın Hareketi’nin 28 Mart 2021 tarihinde zoom Ć¼zerinden dĆ¼zenlediği “Kadınlar: Yetti Artık! ƊdĆ® Bese! Ya Basta!” başlıklı sƶyleşine yapılan sunum.

[2] Horatius.

[3] https://reliefweb.int/report/brazil/double-pandemic-gender-based-violence-latin-america-and-early-experience-women-during


Yorum Ekle

BLOGGER

|/fa-clock-o/ Başlıklar$type=list-tab$c=5$date=1$au=0$page=1$sn=1

/fa-star-o/ Ɩne Cıkanlar$type=list-tab

/fa-comments/ Yorumlar$type=list-tab$com=0$c=5$src=recent-comments$pages=1

/fa-history/ Arşivden $type=list-tab$source=random-posts$author=0$c=5

/fa-users/ TAKIP ET

Ad

“HOŞGƖRƜDEN EŞİTLİĞE: TƜRKLERLE ERMENÄ°LER ARASINDAKÄ° GƜƇ Ä°LİŞKÄ°LERÄ°NÄ° BÄ°R SÄ°VÄ°L HAKLAR MODELÄ° ARACILIĞIYLA DEĞİŞTÄ°RMEK,1,“KOBANƊ’NÄ°N ‘BÄ°Z’Ä°MLE NE ALƂKƂSI VAR?,1,“NEFRET SUƇLARI” VE “ZEHÄ°RLÄ° KAN” ƜZERÄ°NE,1,1 MAYIS 2015’DE Ä°STÄ°KAMET(Ä°MÄ°Z) -2014’TE OLDUĞU GÄ°BÄ°!- TAKSÄ°M,1,1 MAYIS 2016 DERS(LER)Ä°,1,1 MAYIS’A GÄ°DERKEN: AKP KADINLAR İƇİN NE YAPTI,1,1 mayis,14,100. YAŞINDA EKÄ°M DEVRÄ°MÄ°’NÄ°N ANIMSATTIKLARI,1,100’E 1 KALA ERMENÄ° GERƇEĞİNÄ°N TOPOĞRAFYASI,1,12 eylul,4,12 EYLƜL 2010 SONRASI,1,12 EYLƜL KÄ°ME KARŞIYDI?,1,12 EYLƜL YARGILANDI… MI?,1,12 EYLƜL’Ɯ YARGILAMAK...,1,1915- HRANT VE ADALET,1,1968’Ä°N 50. YILINDA SARI YELEKLÄ°LER,1,2013,1,2014,1,2014 İƇİN 2013’ƜN 1 MAYIS DERSLERÄ°,1,2015,1,2015 1 MAYIS’INDAN 2016’YA YÄ°NE YENÄ°DEN ISRARLA TAKSÄ°M,1,2016,1,2018,1,2019: YERKƜREDE VE COĞRAFYAMIZDA Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI(MIZ),1,23 NÄ°SAN BÄ°TTÄ° ‘KUTLU DOĞUM’ VERELÄ°M,1,24 HAZÄ°RAN SEƇİM(LER)Ä° VE TAVIR(IMIZ),1,7 HAZÄ°RAN 2015 SEƇİMLERÄ°’NE DAÄ°R -GEREKƇELÄ°- TAVRIMIZ,1,7 HAZÄ°RAN’DAN 1 KASIM’A HDP NOTLARI,1,8 mart,3,A-UTOPYA’YA UNUTULMAZ BÄ°R YOLCULUK,1,ABD EMPERYALÄ°ZMÄ° VE VENEZƜELLA 2019,1,AƇIK SƖZLƜ OLMAK Ä°YÄ°DÄ°R (7 HAZÄ°RAN SONRASINA DAÄ°R DEĞERLENDÄ°RME),1,ADALET: ANTROPOLOJÄ°K BÄ°R BAKIŞ,1,afis,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE’N)Ä°N ƖTESÄ°DÄ°R,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE),1,AKADEMÄ°NÄ°N ƖZGƜRLƜĞƜ İƇİN,1,akademisyen,2,AKADEMÄ°SYEN SORUMLULUĞU,1,AKLIMIZDA TAŞIYORUZ SÄ°ZLERÄ°,1,akp,36,AKP Ä°KTÄ°DARI VE GƜNDELÄ°K HAYATIN Ä°SLƂMÄ°LEŞTÄ°RÄ°LMESÄ°,1,AKP Ä°SLƂM FAŞİZM ve KADINLAR,1,akp.kriz,1,AKP’NÄ°N ‘KƜLTƜR POLÄ°TÄ°KALARI’?,1,AKP’NÄ°N “DERÄ°N DEVLET”Ä°,1,AKP’NÄ°N “KINDER KUCHE KIRCHE”SÄ°,1,AKP’NÄ°N “MUHAFAZAKƂR”LIĞI NEYE DENK DĆœÅžER,1,AKP’NÄ°N “ORGANÄ°K AYDINLARI” VE HAZÄ°RAN KALKIŞMASI,1,AKP’NÄ°N BAŞKAN”LIĞI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ° MÄ° DEDÄ°NÄ°Z,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°: MÄ°LLÄ°YETƇİ MANEVÄ°YATƇI VE PÄ°YASACI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°YLE Ä°MTÄ°HANI,1,AKP’NÄ°N KADINLARA KARŞI SAVAŞI: MADAM GÄ°BÄ° ƖLMEK,1,AKP’NÄ°N MUHAFAZAKƂRLIĞI Ä°SLƂMCILIĞI NEOLÄ°BERALÄ°ZMÄ° VE KADINLAR,1,aktuel,4,aktĆ¼el,2,ALEVƎLÄ°K VE SINIF MƜCADELESÄ°: KƜLTƜR VE EKONOMÄ° POLÄ°TÄ°K,1,aleviler,1,amerika,1,ANADOLU’NUN “YA BASTA”SI,1,antropoloji,10,ANTROPOLOJÄ°: NASIL VE NİƇİN,1,arkeoloji,1,ARSIV,1,ATAERKÄ°” ƜZERÄ°NE,1,ATAERKÄ°L PAZARLIK BOZULDU,1,AVM’LER,1,AVRUPA BÄ°RLİĞİ: ƇOKKƜLTƜRCƜLƜĞƜN “KRÄ°ZÄ°”,1,aydinlar,9,aydinlar devrimciler,27,AYŞE ƖĞRETMEN “DAVA”SININ ANIMSATTIĞI,1,Barış Bildirimi metni,1,baris,7,basin,3,BAŞKALDIRIDIR MÄ°ZAH YA DA HİƇ!,1,BE ZÄ°MAN JƎYAN NA BE,1,BEJDAR’IN TUTSAK ALINAMAYAN ŞİİRLERÄ°,1,BEKLE BÄ°ZÄ° -YENÄ°DEN- TAKSÄ°M,1,BELLEKLE GELECEĞİN KARŞILAŞMASI,1,bilim,3,BÄ°R “ELEŞTÄ°RÄ°”YE KISA KENAR NOTLARI,1,BÄ°R “Ä°MKƂNSIZ AŞK” HÄ°KƂYESÄ°: “AKADEMÄ° VE ƖZGƜRLƜK,1,BÄ°R “PRAKSÄ°S ANTROPOLOJÄ°SÄ°” İƇİN,1,BÄ°R AYDIN(LIK) HƂLÄ° FÄ°KRET BAŞKAYA,1,BÄ°R DAHA ASLA DÄ°YEBÄ°LMEK İƇİN: GƖZALTINDA KAYIPLAR,1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR (YENÄ°DEN-)ƜRETME ARACI OLARAK MOBBÄ°NG[*],1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR ARACI OLARAK KORKU,1,BÄ°R KEZ DAHA “TERƖR” MƜ,1,BÄ°R KÄ°MLÄ°K SÄ°YASETÄ° OLARAK MÄ°LLÄ°YETƇİLÄ°K VE IRKƇILIK,1,BÄ°R MÄ°LAT: REFERANDUM VE SONRASI,1,BÄ°YOLOJÄ° KADER MÄ°? ya da “FITRAT”A DAÄ°R,1,BÄ°ZÄ°M DELÄ°LERÄ°MÄ°Z,1,BM DB VE IMF’NIN DILINDE KADIN YOKSULLUĞU,1,bƶlge,3,BU 12 EYLƜL REJÄ°MÄ°… BURADAN ƇIKIŞ YOK,1,BU NE ŞİDDET BU CELƂL? (YA DA “GULYABANÄ°” KÄ°M),1,BUGƜN ADNAN YƜCEL KONUŞACAĞIZ,1,CELLATLARIN DƖKTƜKLERÄ° KAN,1,cevre,12,CHARLIE HEBDO’YA SALDIRI TE’VÄ°LLERÄ° VE TAVRIMIZ,1,chd,1,cinayetler,12,CUJUS REGIO EJUS RELIGIO,1,CUMHURBAŞKANLIĞI SÄ°STEMÄ° VEYA BU KADAR YETKÄ°YÄ° BABANIZA VERÄ°R MÄ°YDÄ°NÄ°Z,1,Ƈile'nin Antropolojisi: Bir Anı Bir Gƶzlem ve Bir Tahlil Girişimi,1,ƇOCUKLAR ƖLMESÄ°N DEMEK TERƖR SUƇU MU,1,ƇOCUKLARININ ETÄ°YLE BESLENEN ƜLKE,1,ƇƖZƜMƜN SOSYO-EKONOMÄ°K YANI,1,DAĞLAR ERÄ°RSE – ZEVEBƂN,1,DAÄ°MA YAŞAYACAKTIR Ä°SMÄ°YLE MƜSEMMA YAŞAR KEMAL,1,DARBE GÄ°RİŞİMÄ° VE SONRASI,1,dava,13,davalar,1,DELÄ° DUMRUL’UN “KENTSEL DƖNĆœÅžĆœM”Ɯ ya da YOLSUZLUK RANTIN Ä°KÄ°Z KARDEŞİDÄ°R,1,DEMÄ°RÄ°N TUNCUNA Ä°NSANIN...,1,demokrasi,1,DEMOKRATÄ°KLEŞ-ME PAKETÄ°,1,dersim,2,devlet,12,DEVLETÄ°N ERKEKLERÄ° YA DA KADINA ŞİDDET NASIL ƖNLENMEZ,1,DEVLETÄ°N KƜRTAJI: ROBOSKƎ,1,DEVLETLƛLAR,1,devrim,8,DİĞERLERÄ° VE KENT HAKLARI…[*],1,dinler,7,DÄ°NLER Ä°SLƂM VE KADIN BEDENÄ°,1,dinleti,1,DÄ°RENEN DAMAR[*] ƇƜRƜMEYEN,1,direnis,3,dunya,5,dĆ¼nya,53,dĆ¼sĆ¼nce ƶzgĆ¼rlĆ¼gĆ¼,2,EGEMENLERÄ°N “PYRRHUS ZAFERÄ°”: F-TÄ°PÄ°,1,egitim,12,EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° SOSYALÄ°ZM KADINLARIN KURTULUŞU,1,ekoloji,10,ekonomi,7,elestiri,1,ELEŞTÄ°RÄ° HAYATTIR; YAŞATIR,1,emek,15,emekciler,3,EMEKƇİLER İŞSÄ°ZLER YOKSULLAR NEREDE,1,emperyalizm,7,EMPERYALÄ°ZM- T. “C” VE AFRÄ°N,1,enternasyonalizm,1,ENTERNASYONALÄ°ZM ƜZERÄ°NE NOTLAR,1,ERCAN BÄ°NAY’DAN (BAFRA T TÄ°PÄ°) MEKTUP VAR: ABDULLAH KALAY’A ƖZGƜRLƜK,1,ermeniler,4,ESKÄ°(MEYEN)/ YENÄ° TƜRKÄ°YE”DE BARIŞ (MI),1,etnoloji,2,EVET ƇIKSA DA “HAYIR”,1,EVLAT YOLDAŞ,1,fasizm,6,FAŞİZM VE KADINLAR,1,felsefe,1,feminist,1,FÄ°DEL İƇİN SANCAĞI YARIYA Ä°NDÄ°RMEYÄ°N DAHA DA YƜKSELTÄ°N,1,FRIEDRICH ENGELS VE AÄ°LENÄ°N,1,genclik,2,GERƇEKTEN DE NEDÄ°R TERƖR,1,GƖBEKLÄ°TEPE BÄ°ZE NEYÄ° ANLATIYOR,1,gĆ¼ncel,3,gĆ¼ndem,11,GƜNDEM’E DƜNE VE BUGƜNE DAÄ°R,1,HAFIZASINI YÄ°TÄ°RMEYEN “DERSÄ°M’E AĞIT,1,hakkinda,1,HƂL ƜLKEYÄ° KUTUPLAŞTIRIYOR,1,HƂL VE GÄ°DİŞ(Ä°MÄ°Z),1,HANGÄ°MÄ°Z ƖZGƜRƜZ KÄ°,1,hareketler,1,Hasta Tutsak Abdullah Kalay 2. Heyet Raporuna Rağmen Tahliye Edilmiyor!‏‏,1,HAVADIR SUDUR ATEŞTÄ°R YANÄ° HAYATTIR GRUP YORUM,1,HER GƜN DƖRT Ä°ÅžĆ‡Ä° BEŞ KADIN,1,HER KƖYDE BÄ°R “KƖPEK” VARDIR,1,HİƇLEŞTÄ°RÄ°LME KAYGISINDAN ƖFKEYE SARI YELEKLÄ°LER,1,HRANT,1,hrant dink,4,hrant dink'in katline 2015 perspektifinden bakmak,1,hukuk adalet,31,IŞILTILI VE “TEHLÄ°KELÄ°” BÄ°R KADIN: SUAT DERVİŞ,1,IŞİD VE Ä°SLƂMCI “FEMÄ°NÄ°STLER”,1,ibrahim kaypakkaya,1,Ä°FADE ƖZGƜR(LƜĞƜ) MƜ,1,Ä°FADE ƖZGƜRLƜĞƜ VAZGEƇİLEMEZ ƖNCELÄ°KLÄ° DEĞERDÄ°R,1,iktidar,10,iletisim,2,inanc,7,insan haklari,1,isci-sendika,11,islam,14,islam.ortadogu,1,Ä°SLƂMCI-MUHAFAZAKƂRIN ZÄ°HÄ°N HARÄ°TASINDA BÄ°R GEZÄ°NTÄ°: “NASIL BÄ°R KADIN(LIK),1,Ä°STANBUL SEƇİMÄ° - BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,isyan,15,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI 2017 1 MAYIS(’IMIZ) VE KATLÄ°AMIN 40. YILINDA TAKSÄ°M,1,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFININ KADINLAŞMASI,1,Ä°TÄ°RAZ VE ELEŞTÄ°RÄ° “HAZIROL”DA DURMAZ,1,Ä°YÄ° KÄ° YAŞADILAR Ä°YÄ° KÄ° YAZDILAR,1,KADIN(LAR) VE DEVRÄ°M(LER),1,KADINLAR KAPÄ°TALÄ°ZM FAŞİZM VE AKP,1,KADINLAR GERƇEKTEN DE “SINIFLAR-ƜSTƜ” MƜ,1,KADINLAR İƇİN OLABÄ°LECEK EN KƖTƜ ALAŞIMIN ORTASINDAYIZ,1,KADINLARA KENTLERE GECELERE DAÄ°R,1,KADINLARIN KURTULUŞU: MARKSÄ°ZM’SÄ°Z OLUR MU,1,kadin,55,kadinlar,11,KALBÄ°M(Ä°Z) CÄ°ZRE’DEDÄ°R,1,kapitalizm,19,KAPÄ°TALÄ°ZM KƜLTƜR DÄ°RENİŞ,1,KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N KENDÄ°NÄ° Ä°MHASI: NEOLÄ°BERALÄ°ZM,1,kart,1,katlamlar,1,katliamlar,7,KELLE FIYATINA HƜRRIYET ESIRLIK BEDAVA,1,KENTÄ° (YOKSULLARINDAN) TEMÄ°ZLEMEK,1,KEŞFEDÄ°LMEMİŞ GELECEĞİN BİƇİMLENMESÄ° İƇİNDÄ° SAMÄ°R AMÄ°N,1,kitap,35,KOBANƊ BÄ°ZÄ°MDÄ°R BÄ°Z KOBANƊ’YÄ°Z,1,KOLEKTÄ°F BÄ°R DEVLET CÄ°NAYETÄ°: HRANT DÄ°NK,1,komĆ¼nizm,4,kriz,49,KRÄ°Z SAVAŞ VE Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI ƜZERÄ°NE GƖRĆœÅžLER,1,KRÄ°ZDEN Ä°NSAN MANZARALARI[*],1,KƜLTƜR “YERLÄ° VE MÄ°LLÄ°” MÄ°DÄ°R?YA DA NEDÄ°R,1,kĆ¼ltĆ¼r sanat,29,KƜRESEL KƜLTƜR” MƜ,1,kĆ¼rt sorunu,1,laiklik,1,LAÄ°KLÄ°K MÄ° HANGÄ°SÄ°,1,latin amerika,11,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ - 1/ BREZÄ°LYA ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ-2/ PARAGUAY: “TEKNÄ°K DARBE,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DA BARIŞ SƜREƇLERÄ°,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DAN “BARIŞ SƜREƇLERÄ°”: EL SALVADOR ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’NIN DESAPARECIDO’LARI,1,leninizm,2,LƜZUM” ƜZERE: BÄ°R KEZ DAHA Ä°STANBUL SEƇİMÄ°,1,MAĞLUP MU DENÄ°R ŞİMDÄ° ONLARA?,1,MARKSÄ°ST-LENÄ°NÄ°ST ROMAN YAZARI : VEDAT TƜRKALÄ°,1,marksizm,5,MARKSÄ°ZM + V. Ä°. LENÄ°N = EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° (NOTLARI),1,MARKSÄ°ZM AÄ°LE AŞK CÄ°NSELLÄ°K ƜZERÄ°NE SƖYLEŞİ,1,MARKSÄ°ZM VE KADIN ƜZERÄ°NE,1,Marksizm ve Kadın: Emek Aşk Aile,3,MARKSÄ°ZM VE KADINLARIN KURTULUŞU,1,MARX’IN DĆœÅžĆœNCE DƜNYASINA BÄ°R SEYAHAT: ETNOLOJÄ° DEFTERLERÄ°,1,MARX’TAN ƖĞRENEN BÄ°R ƇUKUROVALI: OKTAY ETÄ°MAN,1,MASKELÄ° FAŞİZM: “POPƜLÄ°ST AŞIRI SAĞ,1,medya,1,MEVTAYI Ä°YÄ° BÄ°LMEZDÄ°K,1,milliyetci,2,mizah,2,MURAT’IN DĆœÅžĆœ LAMBORGHÄ°NÄ°LER VE DƜNYAYI DEĞİŞTÄ°REBÄ°LMEK,1,mĆ¼cadele,12,MƜCADELE BOYU BÄ°R YAŞAM: SCHAFIK JORGE HANDAL,1,MƜCADELEYE DEVAM”[1] “BU DAHA BAŞLANGIƇ,1,NE OLDU O “Ä°MTÄ°YAZSIZ SINIFSIZ KAYNAŞMIŞ KÄ°TLE”YE,1,NEO-FAŞİZM(LER) “FEMÄ°NÄ°ST” MÄ°,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’DE MUHAFAZAKƂRLAŞMA/ DĆœÅžKƜNLEŞME DÄ°YALEKTİĞİ,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’NÄ°N “EN ALTTAKÄ°LER”Ä°: Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI KƜRTLEŞİRKEN,1,neoliberal,11,newroz,1,NÄ°CE ONYILLARA ‘YENÄ°KAPI’LI YOLDAŞLAR,1,O GƜN BU ƜLKEDE. O GƜN O ALANDA,1,OĞLUM(UZ) ƖLƜMSƜZDƜR,1,ohal,4,OKTAY AĞABEY(Ä°MÄ°Z,1,ONLAR ƇALIP ƇIRPTIKƇA BÄ°Z YOKSULLAŞIYORUZ,1,ORƇUN,1,ortadogu,8,ORTADOĞU’DA BÄ°R KARABASAN: IŞİD,1,OSMANLI’YI “Ä°HYA” ETMEK: AKP’NÄ°N TƖRENLERÄ°,1,OTUZƜƇ KOR DĆœÅžTƜ YƜREĞİMÄ°ZE…,1,ƖFKELENÄ°NCE ƇOK GƜZEL OLUYORSUN TƜRKÄ°YE,1,ƖFORÄ°NÄ°N ORTASINDA,1,ƖĞRETTÄ°KLERÄ° HATIRLATTIKLARIYLA GREÄ°F DÄ°RENİŞİ,1,ƖLƜMSƜZ ABÄ°(MÄ°Z) OKTAY ETÄ°MAN,1,ƖRGƜTLƜ MƜCADELE ETİĞİ VE SOSYALÄ°ST DEMOKRAS,1,ƶteki,26,ƖZEL MƜLKÄ°YETÄ°N DEVLETÄ°N KƖKENÄ° ƜZERÄ°NE,1,ƖZERKLÄ°KƇİ ANAYASA SONRASINDA BOLÄ°VYA DERSLERÄ°,1,ƖZGECAN’IN KATLÄ°NÄ°N AKP’YLE NE Ä°LGÄ°SÄ° VAR,1,ƶzgeƧmis,1,ƶzgĆ¼rlĆ¼k,2,panel,3,PARANOYA VE MEGALOMANÄ°NÄ°N (“YENÄ°”) REJÄ°MÄ°,1,PARÄ°S KATLÄ°AMI “BARIŞ SƜRECÄ°” VE HESAPLAŞMA,1,politika,11,POPƜLER KƜLTƜRE ELEŞTÄ°REL BAKIŞLAR - KISA BÄ°R TARÄ°HƇE,1,postmodernizm,1,protesto,2,RECEP’Ä°N TƜRKƜ(/ŞİİR)LERÄ°,1,referandum,3,rejim,1,roboski,1,ROBOSKÄ°’NÄ°N KANAYAN KARANFÄ°LÄ°,1,rƶportaj,12,SAHÄ° “VESAYET (REJÄ°MÄ°)” KALKTI MI,1,SAHÄ°CÄ° OLMAK,1,savas,3,savas-baris,1,SAVAŞ ŞIDDET ƜZERINE EKONOMI-POLITIK VE ANTROPOLOJIK NOTLAR,1,SAYGI VE HAYRANLIKLA ƇHD GENEL KURULU’NA,1,secim,17,secimler,4,seƧim,5,SEƇİMLERÄ°N SONRASINDA,1,seminer,1,sempozyum,1,SEN ƇƜRƜMENÄ°N RESMÄ°NÄ° ƇİZEBÄ°LÄ°R MÄ°SÄ°N ABÄ°DÄ°N?YA DA MEMLEKETTEN EĞİTÄ°M MANZARALARI,1,SEN MÄ°SÄ°N “BARIŞ” DÄ°YEN,1,sibel ƶzbudun,1,sinifsal bakis,9,SÄ°VAS KATLÄ°AMI O GƜN ORADA BÄ°TMEDÄ°,1,siyonizm,2,SÄ°YONÄ°ZM ANTÄ°-SEMÄ°TÄ°ZM VE BÄ°R “MUGALATA” ƜZERÄ°NE,1,SOMA “SON” OLSUN; AMA DEĞİL,1,sosyal bilimler,4,SOSYAL BÄ°LÄ°MLER: BÄ°R ŞEY YAPMALI,1,sosyalizm,10,SOYKIRIM ƜZERÄ°NE RESMƎ SƖYLEMLER ya da T.C. SOYKIRIMI NEDEN TANIMALIDIR,1,SOYKIRIMA TANIKLIK(LAR),1,soykirim,2,sƶylesi,1,sƶyleşi,2,SƖYLEŞİ: OKURYAZARLIK ƜZERÄ°NE,1,suriye,2,SURUƇ’UN İŞARET ETTİĞİ,1,SUSMA SUSTUKƇA SIRA SANA MUTLAKA GELECEK,1,SUSMA! SUSTUKƇA SIRA SANA GELECEK,1,SUYUN DELÄ° DUMRULLARI: ƖZELLEŞTÄ°RMELER,1,SƜREKLÄ°LEŞTÄ°RÄ°LEN OHAL VE,1,ŞİDDET MÄ° MEŞRUÄ°YET YÄ°TÄ°MÄ° MÄ°,1,ŞİDDET NEDEN KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N “OLMAZSA OLMAZI”DIR,1,taksim,3,tanitim,11,TANTALOS’U YARATMAK,1,tarih,14,tck,2,tck301,1,temel demirer,17,tercĆ¼me,2,terƶr,1,TIMEO HOMINEM UNIUS LIBRI/ TEK KÄ°TAPLI Ä°NSANDAN KORKARIM,1,TOTALÄ°TARYANÄ°ZMÄ° SOKAKTA ALT EDEBÄ°LMEK,1,TOTALÄ°TERLEŞMEYE Ä°HVAN’LAŞMAYA KARŞI,1,TƖREN ULUS-DEVLET Ä°KTÄ°DAR[*],1,Turkey a Beauty When Angry,1,tĆ¼ketim,1,TĆ¼rk Akademiası: GerƧekten kadınlar iƧin Bir Cennet mi,1,TƜRK HALKI BARIÅžĆ‡I MI,1,TƜRK(Ä°YE) Ä°SLƂMI’NDA KADIN OLMAK,1,tĆ¼rkiye,77,ULAŞ ULAŞ’TIR,1,UNUTMAYACAĞIZ UNUTTURMAYACAĞIZ: ŞAHÄ°T OL ANKARA GARI,1,UNUTULMAMASI GEREKENLER,1,Ć¼niversite,6,ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° ƖLDƜRMENÄ°N SEKÄ°Z YOLU (YA DA ƜNÄ°VERSÄ°TE PÄ°YASAYA NASIL ENTEGRE OLUR,1,VAHŞETÄ°N ALTERNATÄ°FÄ° VAR ELBETTE,1,VAR OLANDAN KOPMAK İƇİN YEREL SEƇİM VE SORU(N)LARI,1,VENEZƜELLA VE EMPERYALÄ°ZM KONUSU,1,VESAYET REJÄ°MÄ°” ƖLDƜ YAŞASIN “Ä°LERÄ° DEMOKRASÄ°,1,video,24,VURUN “ƖTEKÄ°”NE,1,YA SEV YA TERKET: BÄ°R BÄ°AT ARACI OLARAK MOBBÄ°NG,1,YA SOSYALÄ°ZM YA BARBARLIK,1,YANIT: OLAN VE GELEN[*],1,YARGI BAĞIMSIZLIĞI” MI DEDÄ°NÄ°Z,1,yasam,17,YENÄ° TOPLUMSAL HAREKETLER NE KADAR “YENÄ°”,1,yeni yil,2,YENÄ° YƖK YASA TASLAĞI ƜZERÄ°NE: PÄ°YASA ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° YUTARKEN,1,YENÄ°DEN HAYKIRABÄ°LMEK: “YERÄ°MÄ°Z MUTFAK DEĞİL DƜNYA,1,YERELÄ° BÄ°RLÄ°KTE YƖNETMEK - NASIL BÄ°R DƜNYA Ä°STÄ°YORSAK ƖYLE BÄ°R YEREL YƖNETÄ°M,1,YILDIZLARIN GƜNCESÄ°NÄ° TUTAN ADAM: CENGÄ°Z GƜNDOĞDU,1,yƶk,3,yƶnetim,1,YƜREĞİMÄ°ZDE,1,ZAPATÄ°STALARIN 33. YILI: BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,ZEYTÄ°NLİĞİ ZÄ°NDAN YAPAN SÄ°STEMATÄ°K ZULME DÄ°RENENLER,1,ZÄ°NDAN(LAR)IN TƜRKƇESÄ°,1,ZORUNLU BÄ°R AƇIKLAMA (II)… VE BÄ°R EKLEME,1,
ltr
item
sibelšŸ‚ƶzbudun: KADINLAR ARTIK ƖN SAFTA…[1]
KADINLAR ARTIK ƖN SAFTA…[1]
https://kaldirac.org/wp-content/uploads/2021/04/Fotoram.io_.jpg
sibelšŸ‚ƶzbudun
https://sibelozbudun.blogspot.com/2021/05/kadinlar-artik-on-safta1.html
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/2021/05/kadinlar-artik-on-safta1.html
true
1739006321341950428
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Diger daha fazla Yanıtla Cancel reply Sil Ana Sayfa Sayfa Posta Hepsini Gƶr BUNA BENZER Etiket Arsiv Ara BĆ¼tĆ¼n Yayinlar Ä°steğiniz gƶnderi bulunamadı Ana Sayfaya Dƶn Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Paz Pts Sal Car Per Cum Cmt January February March April May June July August September October November December Oca Sub Mar Nis May Haz Tem Agu Eyl Eki Kas Ara simdi 1 dakika ƶnce $$1$$ minutes ago 1 saat ƶnce $$1$$ hours ago dĆ¼n $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy