$type=slider$cate=5$meta=0$cate=4$show=home$rm=0

“KRAL ƇIPLAK” DEME VAKTÄ°: 2018 Ä°STANBUL’UNUN 1 MAYIS’(LAR)I[*]

  SÄ°BEL ƖZBUDUN - TEMEL DEMÄ°RER “Ä°ÅŸĆ§ilerimiz, yarını kuracak...


  SÄ°BEL ƖZBUDUN - TEMEL DEMÄ°RER

“Ä°ÅŸĆ§ilerimiz, yarını kuracak olan iÅŸĆ§ilerimiz
Ben gƶrĆ¼r mĆ¼yĆ¼m bilmem, ama kuracaklar mutlaka
Coşkuyla Ƨakacaklar her Ƨiviyi, tĆ¼rkĆ¼lerle dƶkecekler betonu”[1]

Moda deyişle, “Orta Sınıf”ın (ve siyasetlerinin) gƶzĆ¼ aydın, “Şenlik tadında, olaysız 1 Mayıs 2018” kazasız, belasız atlatıldı…
Hemen herkes, medyanın da ifade ettiği Ć¼zere, “memnun” (denilebilir)!
Takvim: “1 Mayıs coşkusu.[2]
TĆ¼rkiye: “OHAL’de ne gĆ¼zel kutlandı 1 Mayıs.[3]
Yeni Şafak: “1 Mayıs coşkusu - Bahar havasında geƧti.
Star: “1 Mayıs bayram havasında kutlandı.
Karar: “Bayram tadında 1 Mayıs.
Akşam: “MehmetƧik’le 1 Mayıs.
GĆ¼neş: “Huzurlu 1 Mayıs.[4]
AKP’nin emir ve komutası altındaki havuz medyası, 1 Mayıs 2018’i bƶyle “gƶrdĆ¼”.
DÄ°SK, KESK, TTB, TMMOB 2018 Ä°stanbul’unda “alelusul” bir “Taksim mĆ¼racaatı”nda bulunmuş, Valiliğin mu’tad “Hayır”ı Ć¼zerine, ƶrgĆ¼tler ikiletmeden Maltepe’deki dolgu meydan konusunda anlaşmıştı. 1 Mayıs’ı (iÅŸĆ§i sınıfının uluslararası birlik, dayanışma ve mĆ¼cadele gĆ¼nĆ¼ olduğunu hepten unutarak) Hatay’da kutlamaya karar verip “MehmetƧik’le dayanışma gĆ¼nĆ¼”ne dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼ren, bƶylelikle de birkaƧ hafta ƶnce tatbikat kıyafetleriyle sınıra koşan AKP “sanatƧıları”na nazire yapan TĆ¼rk-İş’i ve “Tek Millet, Tek Bayrak, Tek Vatan, Tek Devlet” “rabia”sı altında Adana’da toplanan Hak-İş’i bir kenara bırakıp, buradan devam edelim.
Havuz medyasının bu “alkış”ı boşuna değildi. Ä°tirazsız Maltepe’deki dolgu alanda toplanan onbinler, gerƧekten de “bayram tadında” bir 1 Mayıs geƧirdiler. Vukuatsız, gerilimden uzak, hatta “eğlenceli”… Pek slogan da atılmadı; kĆ¼rsĆ¼deki konuşmacılara kulak da verilmedi. Girişteki polislerin kimi grupları keyfi biƧimde saatlerce girişte bekletmesinden haberdar olan da yoktu, buna aldıran da… Alana giriş yapanlar ya Ƨimenlerin Ć¼zerine yayıldılar, ya sohbete daldılar, ya halay Ƨektiler, ya da ÅŸĆ¶yle bir boy gƶsterip BeÅŸĆ§eşmeler kafelerinde, restoranlarında aldılar soluğu…
“Ne var bunda?” diyebilirsiniz… Gayet basit: Taksim sanki hiƧ yoktu, unutulmuştu. O saatlerde herşeye rağmen 1 Mayıs geleneğini yaşatmak, orada yitirdiğimiz canları unutmadığımızı gƶstermek, iktidarın kerameti kendinden menkul dayatmalarına boyun eğilmeyeceğini ilan etmek iƧin alanı ƧepeƧevre saran polis barikatlarını aşmaya uğraşan, bir pankartla da olsa “vardık, varız, var olacağız!” diye haykıran, yerlerde sĆ¼rĆ¼klenerek yaka paƧa gƶzaltına alınanlar “sınıfın birliğini gƶzden kaƧıran”, iÅŸĆ§ilerin Ƨatışmayı gƶze alamadığını gƶrmek istemeyen “serĆ¼venciler”, “sekterler” vb. vb. idi sadece…
Bir şey daha var. BugĆ¼ne dek 1 Mayıslar’da sadece simgesel olarak, kĆ¼Ć§Ć¼k bir grupla boy gƶsteren CHP, (iddia ettiği gibi 1 milyon kişiyle olmasa da!) kalabalık bir kitle ve kendi vurgularıyla “ev sahibi” pozisyonunda alandaydı. Ne de olsa “iÅŸĆ§i sınıfının ƶncĆ¼sĆ¼” DÄ°SK’in genel başkanı Kani Beko, saflarında milletvekili olmak iƧin -kendisini seƧen iÅŸĆ§ilere danışmaya lĆ¼zum gƶrmeden- gƶrevinden istifa etmiş “angaje” bir CHP’li, mitingin yapıldığı alanın bağlı olduğu belediyenin başkanı da partiliydi. Ve dahi seƧimler yaklaşıyordu: bu durumda 1 Mayıs neden partinin seƧim Ƨalışmasına dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼rĆ¼lmesin?
Ne de olsa iÅŸĆ§i sınıfı eskisi gibi “homojen” (ve de “Ć¼rkĆ¼tĆ¼cĆ¼”) bir bĆ¼tĆ¼n değil; salt mavi tulumlu, şalteri indirdiler mi hayatı durdurma yetisine sahip sanayi iÅŸĆ§ilerinden oluşmuyor. İƧinde taşeronlardan, gĆ¼nĆ¼birlikƧilerden, atık kĆ¢ÄŸÄ±tƧılardan mimarlara, Ć¶ÄŸretim elemanlarına, banka Ƨalışanlarına farklı gelir dĆ¼zeylerini, farklı deneyim birikimlerini, farklı anlamlandırma ƧerƧevelerini barındırıyor. Bu heterojen yapılanmadan “devrimci” bir ortak akıl tĆ¼retme kapasitesine sahip bir siyasal irade yokluğunda merkezi “aşırı” soldan “orta” sola doğru kaydırmak, artık mĆ¼mkĆ¼n gƶzĆ¼kĆ¼yor. “Orta sol”a, “orta sınıf”a doğru.[5] Hele ki diğer bileşenler de (en azından “iri kıyım” olanlar) AKP ve “Reis”ini kavgasız-gĆ¼rĆ¼ltĆ¼sĆ¼z, “şenlikli” bir muhalefet stratejisiyle, bir seƧimle iktidardan dĆ¼ÅŸĆ¼rmenin mĆ¼mkĆ¼n olduğuna “ikna” iseler…
Sorun şurada ki, AKP (ve de “Reis”i) iktidarı bırakmaya hiƧ de niyetli olmadığını defaatle gƶzler ƶnĆ¼ne serdi. Oy kaybetmekte olduğunu gƶrdĆ¼ÄŸĆ¼ Temmuz 2015 seƧimlerinin ardından ortalığı yakıp yıkıp seƧimlerin yenilenmesini zorlayarak… YSK’ya el koyarak… Sosyal medyaya saƧılan sandık yolsuzlukları gƶrĆ¼ntĆ¼leriyle… 50 milyon seƧmen iƧin bastırdığı 500 milyon oy pusulasıyla… Genelkurmay başkanını başkanlık seƧiminde aday olması sƶz konusu olan Abdullah GĆ¼l’e “ricacı” gƶndererek… Ekonomideki depremin seƧmenlerini etkileme olasılığını gƶrĆ¼p “baskın seƧim” kararını aldırarak… Hem başkanlık sistemi referandumu hem de seƧimleri OHAL koşullarında gerƧekleştirerek… Yandaşlarını silahlandırarak… Yetmez mi?
Bu durumda AKP’yi, onun her sƶylediğine/yaptığına “peki” diyerek iktidardan dĆ¼ÅŸĆ¼receğine inanan ve buna bizi inandırmaya Ƨalışan bir “muhalefet” anlayışı nasıl bir şeydir?
Ä°stanbul valisinin “Hayır”ı Ć¼zerine Maltepe dolgu meydanına yƶnelen ƶrgĆ¼tler, bir konuya itiraz etme şansımızı elimizden aldıklarının ne kadar farkındadırlar, bilinmez, ancak bundan bƶyle AKP’nin keyfĆ® bir biƧimde gasp ettiği (evet, evet “gasp”: AKP bir ucunda yĆ¼kselen cami inşaatı, bir ucunda yıkılan AKM iskeleti, bir ucunda hayali “Reis”in zihninde hĆ¢lĆ¢ dipdiri duran TopƧu kışlası tasarımı, bir ucunda alkolden arındırılarak Araplaştırılmış Ä°stiklal caddesiyle “Gavur Pera” ve “Ä°ÅŸĆ§ilerin Taksim’i”ni aynı anda temellĆ¼k ederek kendi “anlam evreni”ne dahil edecek tarzda dƶnĆ¼ÅŸtĆ¼rĆ¼yor: Fatih’in Pera’dan intikamı…) Taksim Ć¼zerinde emekƧiler, devrimciler kolay kolay hak iddia edemeyecekler. Etmeye kalkıştıklarında “oturun oturduğunuz yerde, Maltepe neyinize yetmiyor; geƧen yıl paşa paşa orada kutladınız işte” denildiğinde verecek pek cevap kalmayacak. Orada yatan onlarca ƶlĆ¼mĆ¼ze rağmen… Ve 1 Mayıs’ların dĆ¼nyanın her yerinde kentlerin en merkez meydanlarında, yĆ¼reklerinde kutlanmasına rağmen… 1 Mayıs’ların Taksim’de kutlanmasının engellenemeyeceğine ilişkin AYM kararlarına rağmen… Hatta geƧmişte ƶne sĆ¼rĆ¼len “trafik engelleniyor” gerekƧesinin, meydanın yayalaştırılması sonucu boşa dĆ¼ÅŸmĆ¼ÅŸ olmasına rağmen…
Bu bakımdan “Taksim ısrarı” hiƧ de “sol Ƨocukluk hastalığı”, “sekter”, “serĆ¼venci”, “gerƧekƧi olmayan” vb. değildir. Aksine, “bize ait olan” bir hakikĆ¢tin, “GerƧekƧi ol, imkĆ¢nsızı iste”nin ısrarıdır.
İş bu nedenle stratejik ƶneme ve değere haiz simge meydanlardan vazgeƧilmesi mĆ¼mkĆ¼n değildir…
Ć‡Ć¼nkĆ¼ oralar iƧinde geleceğimizin boy verdiği geƧmişimizdir.
Kolay mı? “GeƧmiş yok edildiğinde, zorbaların yarattığı belleksiz mekĆ¢nlar kaplıyor her yeri; sular yĆ¼kseliyor, şimdinin katmanında Ƨaresizce bekliyoruz, yĆ¼zĆ¼mĆ¼z geleceğe dƶnĆ¼k. Godot’nun gelecekten geleceğini dĆ¼ÅŸĆ¼nĆ¼yoruz. Gelecek dediğimiz, geƧmişin uzantısıdır. Godot geƧmişte saklı. Umudu geƧmiş bĆ¼yĆ¼tĆ¼yor,”[6] Rahmi ƖğdĆ¼l’Ć¼n ifade ettiği gibi…
Kimse, hiƧbir “gerekƧe”yle Taksim hedefini erteleyemez! Ć‡Ć¼nkĆ¼ 1 Mayıs’da Taksim yasağı 12 EylĆ¼l zorbalığının sĆ¼rdĆ¼rĆ¼lmesinden başka bir şey değildir…
Hatırlayın: 12 EylĆ¼l sonrasının ilk yasal 1 Mayıs girişimi 1988 yılında gerƧekleştirilmişti. TĆ¼rk-İş Ć¼yesi Kristal-İş, Petrol-İş, TĆ¼mtis, Deri-İş sendikaları ile bağımsız Banks ve Otomobil-İş sendikaları, kurdukları tertip komitesi ile Ä°stanbul Valiliği’ne başvurarak 1 Mayıs’ı kutlamak istedi. Ancak Valilik, 1 Mayıs’ın kutlanmasına izin vermedi. Buna rağmen 1 Mayıs gĆ¼nĆ¼ Taksim’e Ƨıkmak isteyen sendikacılar polisin saldırısıyla karşılaştı. 81 iÅŸĆ§i, temsilci ve sendikacı gƶzaltına alındı ve bunlardan bir kısmı tutuklandı.
1989 yılında bir kez daha TĆ¼rk-İş Ć¼yesi Kristal-İş, Petrol-İş, TĆ¼mtis, Deri-İş, Basın-İş ile bağımsız Otomobil-İş, Banks ve Laspetkim-İş sendikaları 1 Mayıs’ı kutlama girişiminde bulundu. Mecidiyekƶy ve Ƈağlayan’da gƶsteri yapmak isteyen iÅŸĆ§iler ve sendikacılar gƶzaltına alındı ve uzun sĆ¼re gƶzaltında tutuldu. 1 Mayıs gĆ¼nĆ¼ Taksim Meydanı’na yĆ¼rĆ¼mek isteyen bir gruba polisin hedef gƶzeterek aƧtığı ateş sonucu Mehmet Akif Dalcı adında 17 yaşında genƧ bir iÅŸĆ§i hayatını kaybetti.
1990 sonrasında 1 Mayıs giderek daha yaygın biƧimde kutlanmaya başlandı. GeƧmişte 1 Mayıs’a “komĆ¼nist bayramı” diyen TĆ¼rk-İş ile 1 Mayıs’ı “mĆ¼ÅŸrik, komĆ¼nist ve Yahudi bayramı” olarak karalayan Hak-İş tutum değiştirerek 1 Mayıs’ı iÅŸĆ§i bayramı ve emek dayanışma gĆ¼nĆ¼ olarak kabul etti. Bƶylece TĆ¼rk-İş ve Hak-İş, 1 Mayıs konusunda DÄ°SK’in tutumuna yakınlaştı ve 1 Mayıs’ı birlikte kutlamaya başladı. 1 Mayıs, 1990 ve 2000’lerde Taksim yasakları yĆ¼zĆ¼nden Ä°stanbul’da genellikle Ƈağlayan ve Kadıkƶy alanlarında kutlandı. Daha sonra DÄ°SK’in ısrarıyla 1 Mayıs’ın tekrar Taksim’de kutlanması talebi ve ısrarı ƶn plana Ƨıktı. 2004’ten 2010’a kadar sĆ¼ren uzun ve zorlu bir mĆ¼cadele sonucunda Taksim tekrar 1 Mayıs alanı olarak tescillendi. 2009’da DÄ°SK ƶncĆ¼lĆ¼ÄŸĆ¼nde “makul kalabalık” ile Ƨıkılan Taksim’de 2010, 2011 ve 2012’de gƶrkemli 1 Mayıs kutlamaları yapıldı. Ancak 2013’te hĆ¼kĆ¼met sudan bahanelerle Taksim’i 1 Mayıs kutlamalarına kapattı. Bƶylece iÅŸĆ§iler Taksim’de toplam altı kez 1 Mayıs kutlayabildi.[7]
Bu altı kutlama Taksim Meydanı ısrarının mĆ¼cadelesiyle mĆ¼mkĆ¼n olabilmişti.
Tekrarlıyoruz: Meydanlar ƶnemlidir! Ä°ÅŸĆ§ilerin Birlik, Dayanışma ve MĆ¼cadele gĆ¼nlerinde meydanlarda olmaları da ƶyle. Egemenler bu “gƶrĆ¼nĆ¼rlĆ¼ÄŸĆ¼” engellemek iƧin meydanlara mĆ¼dahale edegelmişlerdir bu nedenle. Ya da, engel olamadıkları ƶlĆ§Ć¼de, “gƶrĆ¼nĆ¼rlĆ¼ÄŸĆ¼” temellĆ¼k etmeye Ƨalışmışlardır.
Bu nedenledir ki, resmi bir etkinlik olması mĆ¼mkĆ¼n olmayan 1 Mayıs ya “Devrimci”dir veya “HiƧ”…
Daha doğrusu David’in Goliath’a karşı başkaldırısıdır.
“TemellĆ¼k” dedik; bu yalnızca bu coğrafyada olmuyor. Kimileri iƧin “1 Mayıs her şeyden ƶnce ‘Ä°ÅŸĆ§i Bayramı’nı kutlama, arkadaşları ve aileleriyle gĆ¼zel bir gĆ¼n geƧirme vesilesi olarak kabul gƶrĆ¼yor. Bu amaƧla yeni gelenekler ortaya Ƨıktı. Berlin’deki ‘Myfest’ halk festivali havasıyla, 1 Mayıs’ta yaşanan arbedelere karşı Ƨıkmak Ć¼zere 2003 yılında başladı”[8]. 1 Mayıs’ın “orta sınıf”laştırılması!
Maltepe’deki “orta sınıf” damgalı 1 Mayıs’tan devrimcilerin memnun olması mĆ¼mkĆ¼n değildir.
Ƈalışma ve Sosyal GĆ¼venlik Bakanlığı’nın 2018 Ocak istatistiğine gƶre, TĆ¼rkiye genelindeki kayıtlı 13 milyon 844 bin 196 iÅŸĆ§i varken; bunların 1 milyon 714 bin 397’si sendika Ć¼yesi. Ä°stihdamda kayıtdışılıktan (her 100 Ƨalışandan 61’i kayıtdışı)[9] malĆ»l coğrafyamızda Ƨaresizlik ve acz duygusu, kimilerini karşılıksız da olsa bir iyimserlik yanılsamasına sarılmak zorunda bırakıyor.
Ä°skender Bayhan’a, “Ä°stanbul 1 Mayıs’ı son yılların en coşkulu ve kitlesel kutlaması oldu. GeƧen yıllarla karşılaştırıldığında katılımın ikiye katlandığını sƶyleyebiliriz;”[10] Ä°hsan Ƈaralan’a, “Ä°stanbul, Ankara, Ä°zmir başta olmak Ć¼zere TĆ¼rkiye’nin başlıca il ve ilƧelerinden başlayarak emekƧi semtlerine kadar varan bir yaygınlıkla kutlanan 1 Mayıs, ƶnceki yıllara gƶre kıyaslanamaz bir kitlesellikle kutlandı,”[11] dedirten, tam da bu duygu. (Ki ortada ne “Coşku” ne 100’lik “kitlesel”lik sƶz konusu değildi!)
NilgĆ¼n TunƧcan Ongan’ın, “Hangi eksende bir araya geleceğimizin yanıtı 1 Mayıs’ta”[12] notunu dĆ¼ÅŸtĆ¼ÄŸĆ¼ bu 1 Mayıs, 1 Mayıs’a benziyor muydu? Yoksa CHP’nin seƧim Ƨalışmalarının ‘start’ı  mıydı?
Bu soru(n) ve Nakliyat İş Sendikası Genel Başkanı Ali Rıza KĆ¼Ć§Ć¼kosmanoğlu’nun, “TĆ¼m iÅŸĆ§i ve emekƧiler 1 Mayıs uluslararası birlik, mĆ¼cadele ve dayanışma gĆ¼nĆ¼ kutlu olsun. Taksim’de plastik mermilerin karşısına Ƨıkamayanlar, bugĆ¼n de Maltepe’deler. Taksim’e Ƨıkmak bizlerin namus borcu ve onurudur,”[13] sƶzleri orta yerdeyken; gelecekte, yığınların Taksim’le buluştuğu ve emekƧilerin kentin yĆ¼reğine yeniden damgalarını vurabildikleri mitinglerde bir araya gelebileceksek, bu ısrar, bu kararlılık, bu cĆ¼retle gerƧekleşebilecektir bu. Daha da ƶnemlisi, neoliberal-Ä°slĆ¢mcı AKP ile zirve yapan sınıflar mĆ¼cadelesinde emekƧileri iktidara taşıyacak olan cĆ¼ret, bu ısrara mĆ¼ndemiƧtir.
Bu da “Ama”sız, “Fakat”sız bir duruşu “olmazsa olmaz” kılar!
Bilinir: “Ama”lı, “fakat”lı cĆ¼mleler kurmayı alışkanlık hĆ¢line getirenler -her zaman- “imkĆ¢nsız” edebiyatına, “gĆ¼Ć§ dengeleri” maruzatına hasılı reel polikerliğe sarılırlar; onlar, hem nalına hem mıhına vuran, ortalamacılıkla mĆ¼semma “Ć¢kil”lerdir!
Tıpkı  Ć¶nce “peki ya taksim?” diye sorup, ardından da maruzatları sıralayan  ayşe dĆ¼zkan gibi:
“taksim 1 mayıs alanı mıdır? tabii ki. sadece 1 mayıs değil 8 mart alanıdır da, ƶrneğin. bunun uğruna mĆ¼cadele etmek gerekir mi? tabii ki. nasıl ki daha ƶnce 1 mayıs alanını kazandık, yine bir gĆ¼n kazanırız. ama siyaset sadece cesaret ve inat değil, ƶncelikler, gĆ¼Ć§ dengeleri gibi onlarca değişkeni dikkate alarak yĆ¼rĆ¼tĆ¼lebiliyor. bugĆ¼n iÅŸĆ§i sınıfının gĆ¼ndemi, 1 mayıs’ı taksim’de kutlamak değil, her gĆ¼n canından olan emekƧilerin hayatına sahip Ƨıkmak… 1 mayıs’ta taksim’de olmak gibi bir alternatif yok. 1 mayıs’ta taksim’i zorlamak diye bir seƧenekten sƶz edebiliriz ancak. geniş emekƧi kitlelerinin parƧası olmayacağı, olmayı tercih etmeyeceği bir seƧenek. bunu deneyecek herkesin başarılı olmasını dilerim…”[14]
GerƧekten de, “tabii ki”yle başlayıp, “ama”yla devam eden cĆ¼mlelere son zamanlarda o kadar sık rastlar olduk ki… Hepimizi “sağduyu”ya, gerƧekƧi/hesabĆ® olmaya davet eden bir Ć¢killik… Toplumun Ƨıkarlarının nerede yattığını en iyi kendilerinin bildiği iddiasındakilerin uzlaşma, eldekiyle yetinme, ortalığı bulandırmama Ƨağrısı. TĆ¼rkiye Sanayici ve İş Ä°nsanları Derneği (TƜSÄ°AD) Yƶnetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik de, “Grev tabii ki bir hak, ama olmasa da olur,”[15] diyor ƶrneğin… Ne “tesadĆ¼f” değil mi?
Sƶz “Ć¢kil”likten aƧılmışken, bir şey daha: Bir zamanların CHP milletvekili ve DÄ°SK’in eski Genel Başkanı Rıdvan Budak’ın, “1 Mayıs yoksa demokrasi yok,”[16] saptamasına da aldırmayın!
1 Mayıs “demokrasi”yle sınırlı veya ƶzdeş falan da değildir; 1 Mayıs “demokratik talepleri” de iƧeren, iÅŸĆ§ilerin yeni bir dĆ¼nya mĆ¼cadelesinin enternasyonalist zeminidir. Onu bu zeminden kopartırsanız kapitalist devleti Ƨok memnun etmiş olursunuz.
İƧişleri Bakanlığı’nın aƧıklamasındaki, “1 Mayıs Ä°ÅŸĆ§i Bayramı kutlamaları Ć¼lkemiz genelinde 206 bin kişinin katılımıyla, toplam 66 ilimizde dĆ¼zenlenen 100 etkinlik ve kutlamayla şenlik ve bayram havası iƧerisinde gerƧekleştirilmiştir,”[17] sƶzleri tam da bƶyle bir “memnuniyet”in ifadesidir[18]
O hĆ¢lde şimdi, “Disce quasi semper victurus, vive quasi cras moriturus/ “Hep yaşayacakmış gibi Ć¶ÄŸren, yarın ƶlecekmiş gibi yaşa” uyarısı eşliğinde, 1 Mayıs’tan devrim değil, devrimci bir duruş, itaatsizlik beklediğimizin altını Ƨizerek ve Erich From’un, “Ä°taatsizlik isyan değil, uyumdan vazgeƧmektir ve uygarlık itaatsizlikle başlar,” sƶzlerini hatırlatarak ekleyelim:
MĆ¼thiş bir alt Ć¼st oluş eşiğindeyiz. Kapitalizmin III. BĆ¼yĆ¼k Bunalımı bu. Krizi giderek derinleşip, yaygınlaşırken; egemenler dĆ¼zenlerinin bekası iƧin emekƧiler, halklar iƧin daha devasa bir yıkımın yolunu dĆ¶ÅŸĆ¼yorlar. Yabancı dĆ¼ÅŸmanlığı, aşırı sağ, ırkƧılık, faşizm yĆ¼kselirken, emperyalist kapitalist dĆ¼nyanın saldırganlığı tam gaz sĆ¼rĆ¼yor.
Savaş davulları sadece Ortadoğu’da değil Asya-Pasifik’te, GĆ¼ney Amerika’da, Orta Asya’da, Afrika’da yani tĆ¼m yerkĆ¼rede Ƨalıyor. Daha fazla sƶmĆ¼rĆ¼, daha fazla kĆ¢r uğruna yeni Ƨatışmalar, savaşlar insan(lık) gĆ¼ndeminin baş maddesi.
TĆ¼m yerkĆ¼re Ortadoğulaştırılmak, Balkanlaştırılmak tehlikesiyle yĆ¼z yĆ¼ze. Halkları, toplumları, kitleleri etnik, dinsel, mezhepsel farklılıklar Ć¼zerinden birbirine dĆ¼ÅŸĆ¼recek Ƨatışmaların fitilini ateşleyecek senaryolar bir kez daha ısıtılıyor.
Bunlar karşısında şimdi devrimci sınıf politikaları zamanıdır! Sƶz konusu ƧerƧevede unutulmamalıdır ki, sĆ¼rdĆ¼rĆ¼lemez kapitalist sƶmĆ¼rĆ¼ dĆ¼zenini değiştirme iradesi olmadan 1 Mayıs, 1 Mayıs olamaz!
“Kapitalist sƶmĆ¼rĆ¼ ve Ć¼cretli kƶlelik sĆ¼rsĆ¼n” diyenlerin 1 Mayıs’ı, 1 Mayıs değildir!
Ve nihayet, 1 Mayıs 2018, sermaye sınıfına doğrudan ve aƧıktan “OHAL sayesinde grev olmuyor” diye haykıran bir iktidarın yƶnetiminde yaşanan on altıncı 1 Mayıs’da ‘Alınteri dergisinin, “1 Mayıs bƶyle mi olmalıydı?”[19] tepkisi, yerli yerindedir!

2 Mayıs 2018 13:38:34, İstanbul.


N O T L A R
[*] Newroz, Mayıs 2018…
[1] Edip Cansever ‘Aşklar İƧinde’.
[2] https://www.takvim.com.tr/guncel/2018/05/02/1-mayis-coskusu
[3] http://www.turkiyegazetesi.com.tr/gundem/558437.aspx
[4] https://www.gazeteoku.com/gazeteler/
[5] Nitekim patronlar ƶrgĆ¼tĆ¼ TƜSÄ°AD bir “1 Mayıs mesajı” yayınlayıp “1 Mayıs’ların gerginlik iƧinde beklenen bir gĆ¼n olmaktan Ƨıkartılması, kutlamaların ƶzgĆ¼rce ve gĆ¼ven iƧinde yaşanmasının sağlanması demokrasimizin gelişmesi aƧısından bĆ¼yĆ¼k ƶnem taşı”dığını (https://www.ntv.com.tr/ekonomi/tusiaddan-1-mayis-aciklamasi,63--9wRLEEyvrDrEOV_MSQ) vurgularken, şirketler de (Unilever, Doğtaş, Ford, Şahin sucukları, Collezione…) sosyal medya hesaplarında “iÅŸĆ§ilerin, emekƧilerin “bayram”ını kutlayan mesajlar yayınlamayı ihmal etmedi! (http://tusbeyinli.com/2017/05/markalarin-1-mayis-isci-ve-emekci-bayramindaki-sosyal-medya-paylasimlari.html)
[6] Rahmi ƖğdĆ¼l, “GeƧmişe Dalmak Tehlikelidir”, BirgĆ¼n, 16 Mart 2018, s.15.
[7] Aziz Ƈelik, “1 Mayıs Tarihinden Sayfalar”, BirgĆ¼n, 30 Nisan 2018… https://www.birgun.net/haber-detay/1-mayis-tarihinden-sayfalar-214070.html
[8] “1 Mayıs Ä°ÅŸĆ§i Bayramı: Protesto ve Kutlama Bir Arada”, 1 Mayıs 2018… http://www.dw.com/tr/1-mayıs-iÅŸĆ§i-bayramı-protesto-ve-kutlama-bir-arada/g-43604414
[9] “1 Mayıs Emek ve Ä°ÅŸĆ§i Bayramı”, https://www.ntv.com.tr/turkiye/mucadeleden-dogan-bayram-1-mayis,4ZTn3yRupEaPcj5550jTQA
[10] Ä°skender Bayhan, “1 Mayıs’ın Coşkusu ve ƖzgĆ¼veniyle 24 Haziran’a YĆ¼rĆ¼yelim”, Evrensel, 1 Mayıs 2018… https://www.evrensel.net/haber/351410/1-mayisin-coskusu-ve-ozguveniyle-24-hazirana-yuruyelim
[11] Ä°hsan Ƈaralan, “1 Mayıs Coşkusuyla Haydi ‘Tek Adam Rejimine Hayır’ Demeye!”, Evrensel, 2 Mayıs 2018… https://www.evrensel.net/yazi/81384/1-mayis-coskusuyla-haydi-tek-adam-rejimine-hayir-demeye
[12] NilgĆ¼n TunƧcan Ongan, “Hangi Eksende Bir Araya Geleceğimizin Yanıtı 1 Mayıs’ta”, Evrensel, 2 Mayıs 2018… https://www.evrensel.net/haber/351417/hangi-eksende-bir-araya-gelecegimizin-yaniti-1-mayista
[13] “Ä°stanbul’da 1 Mayıs Coşkusu!”, 1 Mayıs 2018… https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/1-mayis-istanbulda-son-durum-2381070/
[14] ayşe dĆ¼zkan, “başka bir 1 mayıs mĆ¼mkĆ¼n”, 25 Nisan 2018… http://sendika62.org/2018/04/baska-bir-1-mayis-mumkun-ayse-duzkan-arti-gercek-488444/
[15] “TƜSÄ°AD Başkanı Bilecik: Grev Tabii ki Bir Hak Ama Olmasa da Olur”, 25 Nisan 2018… http://www.istanbulgercegi.com/tusiad-baskani-bilecik-grev-tabii-ki-bir-hak-ama-olmasa-da-olur_167841.html#
[16] “GĆ¼rer Mut, “DÄ°SK Eski Genel Başkanı Rıdvan Budak: 1 Mayıs Yoksa Demokrasi Yok”, Cumhuriyet Pazar, No: 17, 29 Nisan 2018, s.5.
[17] “İƧişleri Bakanlığı’ndan 1 Mayıs AƧıklaması”, BirgĆ¼n, 1 Mayıs 2018… https://www.birgun.net/amp/haber-detay/icisleri-bakanligi-ndan-1-mayis-aciklamasi-214263.html?__twitter_impression=true
[18] Oysa devlet iƧin her şey o kadar “gĆ¼llĆ¼k gĆ¼listanlık” değildi. Ä°stanbul’un farklı semtlerinde en az 84 kişinin gƶzaltına alındı; bunların Ƨoğu Taksim’e gitmek isteyenlerdi. Taksim Meydanı ve meydana Ƨıkan gĆ¼zergĆ¢hlarda yoğun gĆ¼venlik ƶnlemi alınmıştı; emniyet kaynaklarının verdiği bilgiye gƶre, 1 Mayıs dolayısıyla 8 bini Maltepe, 6 bin 500’Ć¼ Beyoğlu, Şişli ve Beşiktaş’ta olmak Ć¼zere kent genelinde 26 bin 174 polis gƶrev yaptı. 4 polis helikopteri Ƨalışmalara havadan destek verirken, Ƨeşitli noktalara 85 TOMA ve 67 zırhlı araƧ konuşlandırıldı. (“TĆ¼rkiye’de 1 Mayıs... Bayram Gibi Değil”, http://www.yenimesaj.com.tr/gundem/turkiye-de-1-mayis-bayram-gibi-degil-h13060555.html)
[19] “1 Mayıs Bƶyle mi Olmalıydı?”, 1 Mayıs 2018… http://alinteri1.org/1-mayis-boyle-mi-olmaliydi.html

Yorum Ekle

BLOGGER

|/fa-clock-o/ Başlıklar$type=list-tab$c=5$date=1$au=0$page=1$sn=1

/fa-star-o/ Ɩne Cıkanlar$type=list-tab

/fa-comments/ Yorumlar$type=list-tab$com=0$c=5$src=recent-comments$pages=1

/fa-history/ Arşivden $type=list-tab$source=random-posts$author=0$c=5

/fa-users/ TAKIP ET

Ad

“HOŞGƖRƜDEN EŞİTLİĞE: TƜRKLERLE ERMENÄ°LER ARASINDAKÄ° GƜƇ Ä°LİŞKÄ°LERÄ°NÄ° BÄ°R SÄ°VÄ°L HAKLAR MODELÄ° ARACILIĞIYLA DEĞİŞTÄ°RMEK,1,“KOBANƊ’NÄ°N ‘BÄ°Z’Ä°MLE NE ALƂKƂSI VAR?,1,“NEFRET SUƇLARI” VE “ZEHÄ°RLÄ° KAN” ƜZERÄ°NE,1,1 MAYIS 2015’DE Ä°STÄ°KAMET(Ä°MÄ°Z) -2014’TE OLDUĞU GÄ°BÄ°!- TAKSÄ°M,1,1 MAYIS 2016 DERS(LER)Ä°,1,1 MAYIS’A GÄ°DERKEN: AKP KADINLAR İƇİN NE YAPTI,1,1 mayis,14,100. YAŞINDA EKÄ°M DEVRÄ°MÄ°’NÄ°N ANIMSATTIKLARI,1,100’E 1 KALA ERMENÄ° GERƇEĞİNÄ°N TOPOĞRAFYASI,1,12 eylul,4,12 EYLƜL 2010 SONRASI,1,12 EYLƜL KÄ°ME KARŞIYDI?,1,12 EYLƜL YARGILANDI… MI?,1,12 EYLƜL’Ɯ YARGILAMAK...,1,1915- HRANT VE ADALET,1,1968’Ä°N 50. YILINDA SARI YELEKLÄ°LER,1,2013,1,2014,1,2014 İƇİN 2013’ƜN 1 MAYIS DERSLERÄ°,1,2015,1,2015 1 MAYIS’INDAN 2016’YA YÄ°NE YENÄ°DEN ISRARLA TAKSÄ°M,1,2016,1,2018,1,2019: YERKƜREDE VE COĞRAFYAMIZDA Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI(MIZ),1,23 NÄ°SAN BÄ°TTÄ° ‘KUTLU DOĞUM’ VERELÄ°M,1,24 HAZÄ°RAN SEƇİM(LER)Ä° VE TAVIR(IMIZ),1,7 HAZÄ°RAN 2015 SEƇİMLERÄ°’NE DAÄ°R -GEREKƇELÄ°- TAVRIMIZ,1,7 HAZÄ°RAN’DAN 1 KASIM’A HDP NOTLARI,1,8 mart,3,A-UTOPYA’YA UNUTULMAZ BÄ°R YOLCULUK,1,ABD EMPERYALÄ°ZMÄ° VE VENEZƜELLA 2019,1,AƇIK SƖZLƜ OLMAK Ä°YÄ°DÄ°R (7 HAZÄ°RAN SONRASINA DAÄ°R DEĞERLENDÄ°RME),1,ADALET: ANTROPOLOJÄ°K BÄ°R BAKIŞ,1,afis,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE’N)Ä°N ƖTESÄ°DÄ°R,1,AFRÄ°N (VE SURÄ°YE),1,AKADEMÄ°NÄ°N ƖZGƜRLƜĞƜ İƇİN,1,akademisyen,2,AKADEMÄ°SYEN SORUMLULUĞU,1,AKLIMIZDA TAŞIYORUZ SÄ°ZLERÄ°,1,akp,36,AKP Ä°KTÄ°DARI VE GƜNDELÄ°K HAYATIN Ä°SLƂMÄ°LEŞTÄ°RÄ°LMESÄ°,1,AKP Ä°SLƂM FAŞİZM ve KADINLAR,1,akp.kriz,1,AKP’NÄ°N ‘KƜLTƜR POLÄ°TÄ°KALARI’?,1,AKP’NÄ°N “DERÄ°N DEVLET”Ä°,1,AKP’NÄ°N “KINDER KUCHE KIRCHE”SÄ°,1,AKP’NÄ°N “MUHAFAZAKƂR”LIĞI NEYE DENK DĆœÅžER,1,AKP’NÄ°N “ORGANÄ°K AYDINLARI” VE HAZÄ°RAN KALKIŞMASI,1,AKP’NÄ°N BAŞKAN”LIĞI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ° MÄ° DEDÄ°NÄ°Z,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°: MÄ°LLÄ°YETƇİ MANEVÄ°YATƇI VE PÄ°YASACI,1,AKP’NÄ°N EĞİTÄ°M SÄ°STEMÄ°YLE Ä°MTÄ°HANI,1,AKP’NÄ°N KADINLARA KARŞI SAVAŞI: MADAM GÄ°BÄ° ƖLMEK,1,AKP’NÄ°N MUHAFAZAKƂRLIĞI Ä°SLƂMCILIĞI NEOLÄ°BERALÄ°ZMÄ° VE KADINLAR,1,aktuel,4,aktĆ¼el,2,ALEVƎLÄ°K VE SINIF MƜCADELESÄ°: KƜLTƜR VE EKONOMÄ° POLÄ°TÄ°K,1,aleviler,1,amerika,2,ANADOLU’NUN “YA BASTA”SI,1,antropoloji,10,ANTROPOLOJÄ°: NASIL VE NİƇİN,1,arkeoloji,1,ARSIV,1,ATAERKÄ°” ƜZERÄ°NE,1,ATAERKÄ°L PAZARLIK BOZULDU,1,AVM’LER,1,AVRUPA BÄ°RLİĞİ: ƇOKKƜLTƜRCƜLƜĞƜN “KRÄ°ZÄ°”,1,aydinlar,9,aydinlar devrimciler,27,AYŞE ƖĞRETMEN “DAVA”SININ ANIMSATTIĞI,1,Barış Bildirimi metni,1,baris,7,basin,3,BAŞKALDIRIDIR MÄ°ZAH YA DA HİƇ!,1,BE ZÄ°MAN JƎYAN NA BE,1,BEJDAR’IN TUTSAK ALINAMAYAN ŞİİRLERÄ°,1,BEKLE BÄ°ZÄ° -YENÄ°DEN- TAKSÄ°M,1,BELLEKLE GELECEĞİN KARŞILAŞMASI,1,bilim,3,BÄ°R “ELEŞTÄ°RÄ°”YE KISA KENAR NOTLARI,1,BÄ°R “Ä°MKƂNSIZ AŞK” HÄ°KƂYESÄ°: “AKADEMÄ° VE ƖZGƜRLƜK,1,BÄ°R “PRAKSÄ°S ANTROPOLOJÄ°SÄ°” İƇİN,1,BÄ°R AYDIN(LIK) HƂLÄ° FÄ°KRET BAŞKAYA,1,BÄ°R DAHA ASLA DÄ°YEBÄ°LMEK İƇİN: GƖZALTINDA KAYIPLAR,1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR (YENÄ°DEN-)ƜRETME ARACI OLARAK MOBBÄ°NG[*],1,BÄ°R Ä°KTÄ°DAR ARACI OLARAK KORKU,1,BÄ°R KEZ DAHA “TERƖR” MƜ,1,BÄ°R KÄ°MLÄ°K SÄ°YASETÄ° OLARAK MÄ°LLÄ°YETƇİLÄ°K VE IRKƇILIK,1,BÄ°R MÄ°LAT: REFERANDUM VE SONRASI,1,BÄ°YOLOJÄ° KADER MÄ°? ya da “FITRAT”A DAÄ°R,1,BÄ°ZÄ°M DELÄ°LERÄ°MÄ°Z,1,BM DB VE IMF’NIN DILINDE KADIN YOKSULLUĞU,1,bƶlge,3,BU 12 EYLƜL REJÄ°MÄ°… BURADAN ƇIKIŞ YOK,1,BU NE ŞİDDET BU CELƂL? (YA DA “GULYABANÄ°” KÄ°M),1,BUGƜN ADNAN YƜCEL KONUŞACAĞIZ,1,CELLATLARIN DƖKTƜKLERÄ° KAN,1,cevre,14,CHARLIE HEBDO’YA SALDIRI TE’VÄ°LLERÄ° VE TAVRIMIZ,1,chd,1,cinayetler,12,CUJUS REGIO EJUS RELIGIO,1,CUMHURBAŞKANLIĞI SÄ°STEMÄ° VEYA BU KADAR YETKÄ°YÄ° BABANIZA VERÄ°R MÄ°YDÄ°NÄ°Z,1,Ƈile'nin Antropolojisi: Bir Anı Bir Gƶzlem ve Bir Tahlil Girişimi,1,ƇOCUKLAR ƖLMESÄ°N DEMEK TERƖR SUƇU MU,1,ƇOCUKLARININ ETÄ°YLE BESLENEN ƜLKE,1,ƇƖZƜMƜN SOSYO-EKONOMÄ°K YANI,1,DAĞLAR ERÄ°RSE – ZEVEBƂN,1,DAÄ°MA YAŞAYACAKTIR Ä°SMÄ°YLE MƜSEMMA YAŞAR KEMAL,1,DARBE GÄ°RİŞİMÄ° VE SONRASI,1,dava,13,davalar,1,DELÄ° DUMRUL’UN “KENTSEL DƖNĆœÅžĆœM”Ɯ ya da YOLSUZLUK RANTIN Ä°KÄ°Z KARDEŞİDÄ°R,1,DEMÄ°RÄ°N TUNCUNA Ä°NSANIN...,1,demokrasi,2,DEMOKRATÄ°KLEŞ-ME PAKETÄ°,1,dersim,2,devlet,12,DEVLETÄ°N ERKEKLERÄ° YA DA KADINA ŞİDDET NASIL ƖNLENMEZ,1,DEVLETÄ°N KƜRTAJI: ROBOSKƎ,1,DEVLETLƛLAR,1,devrim,9,DİĞERLERÄ° VE KENT HAKLARI…[*],1,dinler,7,DÄ°NLER Ä°SLƂM VE KADIN BEDENÄ°,1,dinleti,1,DÄ°RENEN DAMAR[*] ƇƜRƜMEYEN,1,direnis,3,dunya,5,dĆ¼nya,56,dĆ¼sĆ¼nce ƶzgĆ¼rlĆ¼gĆ¼,2,EGEMENLERÄ°N “PYRRHUS ZAFERÄ°”: F-TÄ°PÄ°,1,egitim,12,EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° SOSYALÄ°ZM KADINLARIN KURTULUŞU,1,ekoloji,10,ekonomi,7,elestiri,1,ELEŞTÄ°RÄ° HAYATTIR; YAŞATIR,1,emek,15,emekciler,3,EMEKƇİLER İŞSÄ°ZLER YOKSULLAR NEREDE,1,emperyalizm,8,EMPERYALÄ°ZM- T. “C” VE AFRÄ°N,1,enternasyonalizm,1,ENTERNASYONALÄ°ZM ƜZERÄ°NE NOTLAR,1,ERCAN BÄ°NAY’DAN (BAFRA T TÄ°PÄ°) MEKTUP VAR: ABDULLAH KALAY’A ƖZGƜRLƜK,1,ermeniler,4,ESKÄ°(MEYEN)/ YENÄ° TƜRKÄ°YE”DE BARIŞ (MI),1,etnoloji,2,EVET ƇIKSA DA “HAYIR”,1,EVLAT YOLDAŞ,1,fasizm,6,FAŞİZM VE KADINLAR,1,felsefe,1,feminist,1,FÄ°DEL İƇİN SANCAĞI YARIYA Ä°NDÄ°RMEYÄ°N DAHA DA YƜKSELTÄ°N,1,FRIEDRICH ENGELS VE AÄ°LENÄ°N,1,genclik,2,GERƇEKTEN DE NEDÄ°R TERƖR,1,GƖBEKLÄ°TEPE BÄ°ZE NEYÄ° ANLATIYOR,1,gĆ¼ncel,4,gĆ¼ndem,11,GƜNDEM’E DƜNE VE BUGƜNE DAÄ°R,1,HAFIZASINI YÄ°TÄ°RMEYEN “DERSÄ°M’E AĞIT,1,hakkinda,1,HƂL ƜLKEYÄ° KUTUPLAŞTIRIYOR,1,HƂL VE GÄ°DİŞ(Ä°MÄ°Z),1,HANGÄ°MÄ°Z ƖZGƜRƜZ KÄ°,1,hareketler,1,Hasta Tutsak Abdullah Kalay 2. Heyet Raporuna Rağmen Tahliye Edilmiyor!‏‏,1,HAVADIR SUDUR ATEŞTÄ°R YANÄ° HAYATTIR GRUP YORUM,1,HER GƜN DƖRT Ä°ÅžĆ‡Ä° BEŞ KADIN,1,HER KƖYDE BÄ°R “KƖPEK” VARDIR,1,HİƇLEŞTÄ°RÄ°LME KAYGISINDAN ƖFKEYE SARI YELEKLÄ°LER,1,HRANT,1,hrant dink,4,hrant dink'in katline 2015 perspektifinden bakmak,1,hukuk adalet,33,IŞILTILI VE “TEHLÄ°KELÄ°” BÄ°R KADIN: SUAT DERVİŞ,1,IŞİD VE Ä°SLƂMCI “FEMÄ°NÄ°STLER”,1,ibrahim kaypakkaya,1,Ä°FADE ƖZGƜR(LƜĞƜ) MƜ,1,Ä°FADE ƖZGƜRLƜĞƜ VAZGEƇİLEMEZ ƖNCELÄ°KLÄ° DEĞERDÄ°R,1,iktidar,10,iletisim,2,inanc,7,insan haklari,1,isci-sendika,11,islam,14,islam.ortadogu,1,Ä°SLƂMCI-MUHAFAZAKƂRIN ZÄ°HÄ°N HARÄ°TASINDA BÄ°R GEZÄ°NTÄ°: “NASIL BÄ°R KADIN(LIK),1,Ä°STANBUL SEƇİMÄ° - BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,isyan,15,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI 2017 1 MAYIS(’IMIZ) VE KATLÄ°AMIN 40. YILINDA TAKSÄ°M,1,Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFININ KADINLAŞMASI,1,Ä°TÄ°RAZ VE ELEŞTÄ°RÄ° “HAZIROL”DA DURMAZ,1,Ä°YÄ° KÄ° YAŞADILAR Ä°YÄ° KÄ° YAZDILAR,1,KADIN(LAR) VE DEVRÄ°M(LER),1,KADINLAR KAPÄ°TALÄ°ZM FAŞİZM VE AKP,1,KADINLAR GERƇEKTEN DE “SINIFLAR-ƜSTƜ” MƜ,1,KADINLAR İƇİN OLABÄ°LECEK EN KƖTƜ ALAŞIMIN ORTASINDAYIZ,1,KADINLARA KENTLERE GECELERE DAÄ°R,1,KADINLARIN KURTULUŞU: MARKSÄ°ZM’SÄ°Z OLUR MU,1,kadin,57,kadinlar,11,KALBÄ°M(Ä°Z) CÄ°ZRE’DEDÄ°R,1,kapitalizm,22,KAPÄ°TALÄ°ZM KƜLTƜR DÄ°RENİŞ,1,KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N KENDÄ°NÄ° Ä°MHASI: NEOLÄ°BERALÄ°ZM,1,kart,1,katlamlar,1,katliamlar,7,KELLE FIYATINA HƜRRIYET ESIRLIK BEDAVA,1,KENTÄ° (YOKSULLARINDAN) TEMÄ°ZLEMEK,1,KEŞFEDÄ°LMEMİŞ GELECEĞİN BİƇİMLENMESÄ° İƇİNDÄ° SAMÄ°R AMÄ°N,1,kitap,35,KOBANƊ BÄ°ZÄ°MDÄ°R BÄ°Z KOBANƊ’YÄ°Z,1,KOLEKTÄ°F BÄ°R DEVLET CÄ°NAYETÄ°: HRANT DÄ°NK,1,komĆ¼nizm,5,kriz,53,KRÄ°Z SAVAŞ VE Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI ƜZERÄ°NE GƖRĆœÅžLER,1,KRÄ°ZDEN Ä°NSAN MANZARALARI[*],1,KƜLTƜR “YERLÄ° VE MÄ°LLÄ°” MÄ°DÄ°R?YA DA NEDÄ°R,1,kĆ¼ltĆ¼r sanat,29,KƜRESEL KƜLTƜR” MƜ,1,kĆ¼rt sorunu,1,laiklik,1,LAÄ°KLÄ°K MÄ° HANGÄ°SÄ°,1,latin amerika,11,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ - 1/ BREZÄ°LYA ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA: SAĞIN GERÄ° DƖNĆœÅžĆœ-2/ PARAGUAY: “TEKNÄ°K DARBE,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DA BARIŞ SƜREƇLERÄ°,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’DAN “BARIŞ SƜREƇLERÄ°”: EL SALVADOR ƖRNEĞİ,1,LATÄ°N AMERÄ°KA’NIN DESAPARECIDO’LARI,1,leninizm,3,LƜZUM” ƜZERE: BÄ°R KEZ DAHA Ä°STANBUL SEƇİMÄ°,1,MAĞLUP MU DENÄ°R ŞİMDÄ° ONLARA?,1,MARKSÄ°ST-LENÄ°NÄ°ST ROMAN YAZARI : VEDAT TƜRKALÄ°,1,marksizm,5,MARKSÄ°ZM + V. Ä°. LENÄ°N = EKÄ°M DEVRÄ°MÄ° (NOTLARI),1,MARKSÄ°ZM AÄ°LE AŞK CÄ°NSELLÄ°K ƜZERÄ°NE SƖYLEŞİ,1,MARKSÄ°ZM VE KADIN ƜZERÄ°NE,1,Marksizm ve Kadın: Emek Aşk Aile,3,MARKSÄ°ZM VE KADINLARIN KURTULUŞU,1,MARX’IN DĆœÅžĆœNCE DƜNYASINA BÄ°R SEYAHAT: ETNOLOJÄ° DEFTERLERÄ°,1,MARX’TAN ƖĞRENEN BÄ°R ƇUKUROVALI: OKTAY ETÄ°MAN,1,MASKELÄ° FAŞİZM: “POPƜLÄ°ST AŞIRI SAĞ,1,medya,1,MEVTAYI Ä°YÄ° BÄ°LMEZDÄ°K,1,milliyetci,2,mizah,2,MURAT’IN DĆœÅžĆœ LAMBORGHÄ°NÄ°LER VE DƜNYAYI DEĞİŞTÄ°REBÄ°LMEK,1,mĆ¼cadele,13,MƜCADELE BOYU BÄ°R YAŞAM: SCHAFIK JORGE HANDAL,1,MƜCADELEYE DEVAM”[1] “BU DAHA BAŞLANGIƇ,1,NE OLDU O “Ä°MTÄ°YAZSIZ SINIFSIZ KAYNAŞMIŞ KÄ°TLE”YE,1,NEO-FAŞİZM(LER) “FEMÄ°NÄ°ST” MÄ°,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’DE MUHAFAZAKƂRLAŞMA/ DĆœÅžKƜNLEŞME DÄ°YALEKTİĞİ,1,NEO-LÄ°BERAL TƜRKÄ°YE’NÄ°N “EN ALTTAKÄ°LER”Ä°: Ä°ÅžĆ‡Ä° SINIFI KƜRTLEŞİRKEN,1,neoliberal,11,newroz,1,NÄ°CE ONYILLARA ‘YENÄ°KAPI’LI YOLDAŞLAR,1,O GƜN BU ƜLKEDE. O GƜN O ALANDA,1,OĞLUM(UZ) ƖLƜMSƜZDƜR,1,ohal,4,OKTAY AĞABEY(Ä°MÄ°Z,1,ONLAR ƇALIP ƇIRPTIKƇA BÄ°Z YOKSULLAŞIYORUZ,1,ORƇUN,1,ortadogu,8,ORTADOĞU’DA BÄ°R KARABASAN: IŞİD,1,OSMANLI’YI “Ä°HYA” ETMEK: AKP’NÄ°N TƖRENLERÄ°,1,OTUZƜƇ KOR DĆœÅžTƜ YƜREĞİMÄ°ZE…,1,ƖFKELENÄ°NCE ƇOK GƜZEL OLUYORSUN TƜRKÄ°YE,1,ƖFORÄ°NÄ°N ORTASINDA,1,ƖĞRETTÄ°KLERÄ° HATIRLATTIKLARIYLA GREÄ°F DÄ°RENİŞİ,1,ƖLƜMSƜZ ABÄ°(MÄ°Z) OKTAY ETÄ°MAN,1,ƖRGƜTLƜ MƜCADELE ETİĞİ VE SOSYALÄ°ST DEMOKRAS,1,ƶteki,26,ƖZEL MƜLKÄ°YETÄ°N DEVLETÄ°N KƖKENÄ° ƜZERÄ°NE,1,ƖZERKLÄ°KƇİ ANAYASA SONRASINDA BOLÄ°VYA DERSLERÄ°,1,ƖZGECAN’IN KATLÄ°NÄ°N AKP’YLE NE Ä°LGÄ°SÄ° VAR,1,ƶzgeƧmis,1,ƶzgĆ¼rlĆ¼k,3,panel,3,PARANOYA VE MEGALOMANÄ°NÄ°N (“YENÄ°”) REJÄ°MÄ°,1,PARÄ°S KATLÄ°AMI “BARIŞ SƜRECÄ°” VE HESAPLAŞMA,1,politika,12,POPƜLER KƜLTƜRE ELEŞTÄ°REL BAKIŞLAR - KISA BÄ°R TARÄ°HƇE,1,postmodernizm,1,protesto,2,RECEP’Ä°N TƜRKƜ(/ŞİİR)LERÄ°,1,referandum,3,rejim,1,roboski,1,ROBOSKÄ°’NÄ°N KANAYAN KARANFÄ°LÄ°,1,rƶportaj,12,SAHÄ° “VESAYET (REJÄ°MÄ°)” KALKTI MI,1,SAHÄ°CÄ° OLMAK,1,savas,3,savas-baris,1,SAVAŞ ŞIDDET ƜZERINE EKONOMI-POLITIK VE ANTROPOLOJIK NOTLAR,1,SAYGI VE HAYRANLIKLA ƇHD GENEL KURULU’NA,1,secim,18,secimler,4,seƧim,5,SEƇİMLERÄ°N SONRASINDA,1,seminer,1,sempozyum,1,SEN ƇƜRƜMENÄ°N RESMÄ°NÄ° ƇİZEBÄ°LÄ°R MÄ°SÄ°N ABÄ°DÄ°N?YA DA MEMLEKETTEN EĞİTÄ°M MANZARALARI,1,SEN MÄ°SÄ°N “BARIŞ” DÄ°YEN,1,sibel ƶzbudun,1,sinifsal bakis,10,SÄ°VAS KATLÄ°AMI O GƜN ORADA BÄ°TMEDÄ°,1,siyonizm,4,SÄ°YONÄ°ZM ANTÄ°-SEMÄ°TÄ°ZM VE BÄ°R “MUGALATA” ƜZERÄ°NE,1,SOMA “SON” OLSUN; AMA DEĞİL,1,sosyal bilimler,4,SOSYAL BÄ°LÄ°MLER: BÄ°R ŞEY YAPMALI,1,sosyalizm,12,SOYKIRIM ƜZERÄ°NE RESMƎ SƖYLEMLER ya da T.C. SOYKIRIMI NEDEN TANIMALIDIR,1,SOYKIRIMA TANIKLIK(LAR),1,soykirim,2,sƶylesi,1,sƶyleşi,2,SƖYLEŞİ: OKURYAZARLIK ƜZERÄ°NE,1,suriye,2,SURUƇ’UN İŞARET ETTİĞİ,1,SUSMA SUSTUKƇA SIRA SANA MUTLAKA GELECEK,1,SUSMA! SUSTUKƇA SIRA SANA GELECEK,1,SUYUN DELÄ° DUMRULLARI: ƖZELLEŞTÄ°RMELER,1,SƜREKLÄ°LEŞTÄ°RÄ°LEN OHAL VE,1,ŞİDDET MÄ° MEŞRUÄ°YET YÄ°TÄ°MÄ° MÄ°,1,ŞİDDET NEDEN KAPÄ°TALÄ°ZMÄ°N “OLMAZSA OLMAZI”DIR,1,taksim,3,tanitim,12,TANTALOS’U YARATMAK,1,tarih,15,tck,2,tck301,1,temel demirer,17,tercĆ¼me,2,terƶr,1,TIMEO HOMINEM UNIUS LIBRI/ TEK KÄ°TAPLI Ä°NSANDAN KORKARIM,1,TOTALÄ°TARYANÄ°ZMÄ° SOKAKTA ALT EDEBÄ°LMEK,1,TOTALÄ°TERLEŞMEYE Ä°HVAN’LAŞMAYA KARŞI,1,TƖREN ULUS-DEVLET Ä°KTÄ°DAR[*],1,Turkey a Beauty When Angry,1,tĆ¼ketim,1,TĆ¼rk Akademiası: GerƧekten kadınlar iƧin Bir Cennet mi,1,TƜRK HALKI BARIÅžĆ‡I MI,1,TƜRK(Ä°YE) Ä°SLƂMI’NDA KADIN OLMAK,1,tĆ¼rkiye,79,ULAŞ ULAŞ’TIR,1,UNUTMAYACAĞIZ UNUTTURMAYACAĞIZ: ŞAHÄ°T OL ANKARA GARI,1,UNUTULMAMASI GEREKENLER,1,Ć¼niversite,6,ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° ƖLDƜRMENÄ°N SEKÄ°Z YOLU (YA DA ƜNÄ°VERSÄ°TE PÄ°YASAYA NASIL ENTEGRE OLUR,1,VAHŞETÄ°N ALTERNATÄ°FÄ° VAR ELBETTE,1,VAR OLANDAN KOPMAK İƇİN YEREL SEƇİM VE SORU(N)LARI,1,VENEZƜELLA VE EMPERYALÄ°ZM KONUSU,1,VESAYET REJÄ°MÄ°” ƖLDƜ YAŞASIN “Ä°LERÄ° DEMOKRASÄ°,1,video,24,VURUN “ƖTEKÄ°”NE,1,YA SEV YA TERKET: BÄ°R BÄ°AT ARACI OLARAK MOBBÄ°NG,1,YA SOSYALÄ°ZM YA BARBARLIK,1,YANIT: OLAN VE GELEN[*],1,YARGI BAĞIMSIZLIĞI” MI DEDÄ°NÄ°Z,1,yasam,18,YENÄ° TOPLUMSAL HAREKETLER NE KADAR “YENÄ°”,1,yeni yil,2,YENÄ° YƖK YASA TASLAĞI ƜZERÄ°NE: PÄ°YASA ƜNÄ°VERSÄ°TEYÄ° YUTARKEN,1,YENÄ°DEN HAYKIRABÄ°LMEK: “YERÄ°MÄ°Z MUTFAK DEĞİL DƜNYA,1,YERELÄ° BÄ°RLÄ°KTE YƖNETMEK - NASIL BÄ°R DƜNYA Ä°STÄ°YORSAK ƖYLE BÄ°R YEREL YƖNETÄ°M,1,YILDIZLARIN GƜNCESÄ°NÄ° TUTAN ADAM: CENGÄ°Z GƜNDOĞDU,1,yƶk,3,yƶnetim,1,YƜREĞİMÄ°ZDE,1,ZAPATÄ°STALARIN 33. YILI: BÄ°R DEĞERLENDÄ°RME,1,ZEYTÄ°NLİĞİ ZÄ°NDAN YAPAN SÄ°STEMATÄ°K ZULME DÄ°RENENLER,1,ZÄ°NDAN(LAR)IN TƜRKƇESÄ°,1,ZORUNLU BÄ°R AƇIKLAMA (II)… VE BÄ°R EKLEME,1,
ltr
item
sibelšŸ‚ƶzbudun: “KRAL ƇIPLAK” DEME VAKTÄ°: 2018 Ä°STANBUL’UNUN 1 MAYIS’(LAR)I[*]
“KRAL ƇIPLAK” DEME VAKTÄ°: 2018 Ä°STANBUL’UNUN 1 MAYIS’(LAR)I[*]
sibelšŸ‚ƶzbudun
https://sibelozbudun.blogspot.com/2018/05/kral-ciplak-deme-vakti-2018.html
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/2018/05/kral-ciplak-deme-vakti-2018.html
true
1739006321341950428
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Diger daha fazla Yanıtla Cancel reply Sil Ana Sayfa Sayfa Posta Hepsini Gƶr BUNA BENZER Etiket Arsiv Ara BĆ¼tĆ¼n Yayinlar Ä°steğiniz gƶnderi bulunamadı Ana Sayfaya Dƶn Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Paz Pts Sal Car Per Cum Cmt January February March April May June July August September October November December Oca Sub Mar Nis May Haz Tem Agu Eyl Eki Kas Ara simdi 1 dakika ƶnce $$1$$ minutes ago 1 saat ƶnce $$1$$ hours ago dĆ¼n $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy