$type=slider$cate=5$meta=0$cate=4$show=home$rm=0

ÇÜRÜMEYEN, DİRENEN DAMAR[*]

ÇÜRÜMEYEN, DİRENEN DAMAR [*] SİBEL ÖZBUDUN “- Ben diğer bir senim. - Sen diğer bir bensin.” [1] Gülcan Çetinkaya (GÇ):...




ÇÜRÜMEYEN, DİRENEN DAMAR[*]

SİBEL ÖZBUDUN

“- Ben diğer bir senim.
- Sen diğer bir bensin.”[1]

Gülcan Çetinkaya (GÇ): Başbakan Erdoğan, 21 Aralık günü, ODTÜ Ankara kampüsüne Göktürk II uzay aracının fırlatılışını izlemeye geliyor. Beraberinde binlerce polis, özel koruma, zırhlı araç ve polisin uyarıcı(!) bombalarıyla... Başbakanı politikaları nedeniyle protesto eden öğrencilerin üzerine bu uyarıcı bombalar yağıyor. Fotoğraflara yansıyan kareler savaş alanlarını hatırlatıyor. Bir öğrenci gaz bombasının başına düşmesiyle beyin kanaması geçiriyor...
Bu tabloyu yorumlar mısınız?

Sibel Özbudun (SÖ): Bu tablonun yoruma ihtiyacı var mı?
Ama madem ki “yorum” istiyorsun, deneyelim.
- Öncelikle, Başbakan ve çevresinin, ODTÜ’de protestoyla karşılaşılacağını bildikleri anlamını çıkartıyorum. Bunca “hazırlığın” tek anlamı bu!
Bu tip bir “hazırlık” -polisler, korumalar, zırhlı araçlar, kreşteki çocuklara kadar yetecek miktarda gaz stoku vb.- hiç kuşku yok ki, Başbakan cenahının “karşı taraf” algısıyla bağlantılı. “Dost”ların yanına gittiğinizde böyle “müsellah” olmazsınız. Ancak karşınızdakini “potansiyel düşman” olarak gördüğünüzde bu denli “güvenliğe” gerek duyarsınız. Bir örnek vereyim: Finlandiya’nın eski devlet başkanı Kekkonen’in her sabah Başkanlık sarayından bisikletiyle çıkıp pazara gittiği, alışveriş filesini doldurup döndüğü anlatılır.
Bir Başbakan’ın, üstelik de bir dahaki seçimlerde yüzde ellinin üzerinde oy alacağını söyleyen ve devlet başkanlığına soyunan bir Başbakan’ın kendisini bu denli “güvensiz” hissetmesi ise, halktan çok, kendisinin sorunudur, bence.
Birkaç gündür dillere pelesenk olan öğrencilerin uyguladığı “şiddet” meselesine gelince: doğrusunu isterseniz bu sav, Filistinli çocukların İsrailli güvenlik güçlerine “şiddet” uyguladığını iddia etmekten daha çok inandırıcı değil. Polisin öğrenciye karşı önyargıyla, korku, kin ve nefretle güdülenmiş saldırısı olmasaydı, öğrencilerin protestosu sloganlar, belki birkaç yumurtayla biterdi.

GÇ: Öğrencilerin hak arama mücadelesinde karşılaştıkları ‘kanlı saldırılar’ ilk değil. Demokratik bir hak olarak protesto eylemlerini, Türkiye iktidarlarının tanımlayamadığı ve tanımadığı ortada... Türkiye demokrasisinin bugününü bu örnek bağlamında değerlendirir misiniz?

SÖ: Aslına bakarsanız, bu ülkede egemen çevrelerin “öğrenci/gençlik korkusu” yeni değil. Öğrenci hareketleri hiçbir zaman öğrencilerin kendi hoşnutsuzluk ve taleplerinden kaynaklanan hak arama mücadeleleri olarak görülmedi. İktidar, öğrenci eylemlerini sürekli olarak “bizim gelişmemizi istemeyen dış güçler” (dikkat edersen son olaydaki retorik de “Türkiye’nin teknolojik gelişmesine muhalefet” üzerine yerleşti), “yıkıcı/bölücü mihraklar”, “anarşi odakları” vb. vb. olarak okundu iktidarlar tarafından. Bu paranoya, dış/ yıkıcı/ bölücü/ anarşik vb.” odakların “maşası” olarak görülen gençlerin “düşman” konsepti çerçevesinde değerlendirilmesine yol açtı.
Emniyet güçlerinin en az 1970’lerden beri içli dışlı oldukları İslâmcı ya da Türk-İslâm sentezcisi odakların da biçimlendirilmesinde katkıda bulunduğu antikomünist, milliyetçi iklim “demokrasi”yi her zaman iplerin muktedirlerin elinde olması gereken bir “gölge oyunu” sınırları içinde tutmayı öngörmüştür. Bu “gölge oyunu”nda madunların inisyatifi ele geçirmesi, egemenlerin (sermaye ve devletin) korkulu rüyasıdır.
Bu, AKP’nin “ileri demokrasi”si için de böyle: AKP’nin demokrasi anlayışı, iktidarı destekleyenlerle sınırlı: bu zevatın tahammül edebildiği muhalefetin sınırı, “yetmez ama evet”e kadar uzanıyor. Ötesi mi? Ötesi teçhizatı her gün arttırılan polise ve “majesteleri”nin yargısına emanet...

İktidar bilimden ne ister? Bilimin ve iktidarın-Türkiye örneğinde de olduğu gibi- çatışkılı ilişkisine yönelik bilgilerinizi paylaşır mısınız?

SÖ: Bu oldukça genel bir soru. İzin verirsen biraz özgülleştirelim: Günümüzdeki iktidar bilimden koşulsuz, amasız, fakatsız “biat” istiyor. TÜBA ve TUBİTAK’a müdahalelerin, Başbakan’ın son günlerde öğretim elemanlarına yönelik çıkışlarının gerisinde bu var. AKP iktidarı, sermaye ve “kültürel değerler”le, -ki bundan anladıkları İslâm dininin Sünni yorumudur- barışık bir bilim istiyor. Bu ise bizatihî bilimin tanımına ters: Bilim insanları biat ilişkisi içerisine girdiği, tabi konumu kabullendiği, muktedirlerin “hassasiyetleri”ne endekslendiği ya da sermayenin isterleri doğrultusunda işlemeye başladığı andan itibaren, “bilim”den söz etmek olanaksızlaşır. Bilimin önkoşulu, özgürlüktür: devlet, sermaye ve her türlü ilahiyattan özgürlük…

GÇ: AKP iktidarının eğitime çizmek istediği yön, bilim çevrelerince tepkiyle karşılanıyor. Örneğin, “Yeni YÖK Tasarısı, üniversitelerin, sermayenin çıkarlarına doğrudan entegre olmasına hizmet edecek” deniyor. ODTÜ öğrencilerinin görüşü de bu doğrultudaydı. Bu konudaki görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Sermaye- bilim ilişkisini Türkiye örneği üzerinden tartışırsak, AKP bu ilişkiye nasıl bir yön vermek istemektedir? En azından, gün yüzüne çıkan politikalar neticesinde değerlendirirsek...

SÖ: Üniversitenin üretimini (eğitim ve araştırma) piyasa taleplerine endekslemek ve giderek üniversitenin (özerk) mantığını lağvederek yerine piyasanın mantığını ikame etmek, AKP ile başlayan bir tasarım değil. Aslına bakılırsa, YÖK’ün kuruluş mantığında bu vardır: üniversitelerin sermaye ile eklemlenmesinin önünü açmak. TÜSİAD’ın 1990’lı yıllarda hazırlattığı ve belirli aralıklarla tekrar ettiği raporların doğrultusu da budur. Ve çoğunluğu TÜSİAD raporlarının ruhuyla uyumlu (1990’lardan bu yana sayısını unuttuğumuz) yeni Yükseköğretim yasası tasarılarının doğrultusu.
Bu durum Türkiye’ye özgü de değil: 1980’lerden bu yana hakim paradigma hâline gelen neo-liberalizm, Keynesciliğin tersine, her türlü kurumsal özerkliği ortadan kaldırarak, aklınıza gelebilecek her şeyi -bilim, eğitim, sağlık, yazın, güzel sanatlar, hatta muhalefet- küresel piyasaya entegre edecek doğrultuda işliyor.
Üniversitelerin piyasalaşması, hem her birinin onbinlerce öğrencisinin “müşteri”ye dönüştürülmesinin kapitalist sisteme sağlayacağı olanaklar açısından, hem de (kamunun olanaklarıyla kurulmuş, dolayısıyla da özel sektöre maliyeti sıfır) kurumların binaları, donanımları ve kadrolarıyla birlikte şirketlerin AR-GE kurumlarına dönüştürülmesi anlamına gelmekte.
Bunun -sermaye açısından- bir başka getirisi de bilimin emekçiler/ezilenler elinde, onların talep alanını genişletecek tarzda kullanılmasını engellemek olacaktır. Örneğin üniversitelerin GDO’lu ürünlerin halk sağlığına ilişkin riskleri, sınaî kirlenme, nükleer atıklar, emekçilerin örgütlenme olanakları vb. konusunda çalışma yapması, böylelikle -kendiliğinden- olanaksızlaşmaktadır.

GÇ: ODTÜ’de öğrencilere yönelik polis saldırısı ODTÜ’lü akademisyenlerce tepkiyle karşılandı. Boğaziçi ve Ankara Üniversisi’nde görevli akademisyenler de öğrencilere uygulanan saldırıyı kınadı. Akademisyenler de dönem dönem iktidarın politikalarından olumsuz yönde pay aldıkları hâlde bu örnek sonrasında birleşik bir tepki ortaya koydular. Bu durumu nasıl yorumlarsınız? Üniversite bileşenlerinin tümü açısından birikmiş bir tepkinin dışavurumu olarak görülebilir mi?

SÖ: Rektörlerin alelacele ODTÜ öğrencilerini “şiddet olayları” klişesi çerçevesinde kınayıp Tayyip Erdoğan’ın arkasında hizalanan bildirisi konusunda ne kadar utanç duyduysam akademisyenlerin böylesine toplu bir tepkiyi seslendirmelerinden de, eski bir Hacettepe mensubu olarak onur duydum. Bu çıkışın üniversitelerde yeni bir “cadı avı”na vesile olmamasını diliyorum. Ancak sonuç ne olursa olsun, üniversite mensubu arkadaşlarımın bu çıkışı Türkiye üniversitelerinde hâlâ çürümeye direnen bir damar olduğunu göstermesi açısından önemlidir.

GÇ: Sevgili Hocam, eklemek sizin istediğiniz her yeni sorunun cevabını sevinerek bir katkı kabul edeceğim. Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.

SÖ: Dante Alighieri’nin, “Cehennemin en kızgın ateşi, ahlâki bir çöküş yaşandığı zamanlarda tepkisizliğini muhafaza edenleri yakacaktır,” uyarısının altını özenle çizerek, ben teşekkür ediyor, 2013’ün bizleri emekten ve hayattan yana, özgür ve özerk üniversiteye yaklaştırmasını diliyorum.

N O T L A R
[*] Evrensel, 29 Aralık 2012…
[1] Eduardo Galeano, “Ve Günler Yürümeye Başladı”, Çev: Süleyman Doğru, Sel Yay., 2012.

Yorum Ekle

BLOGGER

|/fa-clock-o/ Başlıklar$type=list-tab$c=5$date=1$au=0$page=1$sn=1

/fa-star-o/ Öne Cıkanlar$type=list-tab

/fa-comments/ Yorumlar$type=list-tab$com=0$c=5$src=recent-comments$pages=1

/fa-history/ Arşivden $type=list-tab$source=random-posts$author=0$c=5

/fa-users/ TAKIP ET

Ad

“HOŞGÖRÜDEN EŞİTLİĞE: TÜRKLERLE ERMENİLER ARASINDAKİ GÜÇ İLİŞKİLERİNİ BİR SİVİL HAKLAR MODELİ ARACILIĞIYLA DEĞİŞTİRMEK,1,“KOBANÊ’NİN ‘BİZ’İMLE NE ALÂKÂSI VAR?,1,“NEFRET SUÇLARI” VE “ZEHİRLİ KAN” ÜZERİNE,1,1 MAYIS 2015’DE İSTİKAMET(İMİZ) -2014’TE OLDUĞU GİBİ!- TAKSİM,1,1 MAYIS 2016 DERS(LER)İ,1,1 MAYIS’A GİDERKEN: AKP KADINLAR İÇİN NE YAPTI,1,1 mayis,14,100. YAŞINDA EKİM DEVRİMİ’NİN ANIMSATTIKLARI,1,100’E 1 KALA ERMENİ GERÇEĞİNİN TOPOĞRAFYASI,1,12 eylul,4,12 EYLÜL 2010 SONRASI,1,12 EYLÜL KİME KARŞIYDI?,1,12 EYLÜL YARGILANDI… MI?,1,12 EYLÜL’Ü YARGILAMAK...,1,1915- HRANT VE ADALET,1,1968’İN 50. YILINDA SARI YELEKLİLER,1,2013,1,2014,1,2014 İÇİN 2013’ÜN 1 MAYIS DERSLERİ,1,2015,1,2015 1 MAYIS’INDAN 2016’YA YİNE YENİDEN ISRARLA TAKSİM,1,2016,1,2018,1,2019: YERKÜREDE VE COĞRAFYAMIZDA İŞÇİ SINIFI(MIZ),1,23 NİSAN BİTTİ ‘KUTLU DOĞUM’ VERELİM,1,24 HAZİRAN SEÇİM(LER)İ VE TAVIR(IMIZ),1,7 HAZİRAN 2015 SEÇİMLERİ’NE DAİR -GEREKÇELİ- TAVRIMIZ,1,7 HAZİRAN’DAN 1 KASIM’A HDP NOTLARI,1,8 mart,3,A-UTOPYA’YA UNUTULMAZ BİR YOLCULUK,1,ABD EMPERYALİZMİ VE VENEZÜELLA 2019,1,AÇIK SÖZLÜ OLMAK İYİDİR (7 HAZİRAN SONRASINA DAİR DEĞERLENDİRME),1,ADALET: ANTROPOLOJİK BİR BAKIŞ,1,afis,1,AFRİN (VE SURİYE’N)İN ÖTESİDİR,1,AFRİN (VE SURİYE),1,AKADEMİNİN ÖZGÜRLÜĞÜ İÇİN,1,akademisyen,2,AKADEMİSYEN SORUMLULUĞU,1,AKLIMIZDA TAŞIYORUZ SİZLERİ,1,akp,36,AKP İKTİDARI VE GÜNDELİK HAYATIN İSLÂMİLEŞTİRİLMESİ,1,AKP İSLÂM FAŞİZM ve KADINLAR,1,akp.kriz,1,AKP’NİN ‘KÜLTÜR POLİTİKALARI’?,1,AKP’NİN “DERİN DEVLET”İ,1,AKP’NİN “KINDER KUCHE KIRCHE”Sİ,1,AKP’NİN “MUHAFAZAKÂR”LIĞI NEYE DENK DÜŞER,1,AKP’NİN “ORGANİK AYDINLARI” VE HAZİRAN KALKIŞMASI,1,AKP’NİN BAŞKAN”LIĞI,1,AKP’NİN EĞİTİM SİSTEMİ Mİ DEDİNİZ,1,AKP’NİN EĞİTİM SİSTEMİ: MİLLİYETÇİ MANEVİYATÇI VE PİYASACI,1,AKP’NİN EĞİTİM SİSTEMİYLE İMTİHANI,1,AKP’NİN KADINLARA KARŞI SAVAŞI: MADAM GİBİ ÖLMEK,1,AKP’NİN MUHAFAZAKÂRLIĞI İSLÂMCILIĞI NEOLİBERALİZMİ VE KADINLAR,1,aktuel,4,aktüel,2,ALEVÎLİK VE SINIF MÜCADELESİ: KÜLTÜR VE EKONOMİ POLİTİK,1,aleviler,1,amerika,1,ANADOLU’NUN “YA BASTA”SI,1,antropoloji,10,ANTROPOLOJİ: NASIL VE NİÇİN,1,arkeoloji,1,ARSIV,1,ATAERKİ” ÜZERİNE,1,ATAERKİL PAZARLIK BOZULDU,1,AVM’LER,1,AVRUPA BİRLİĞİ: ÇOKKÜLTÜRCÜLÜĞÜN “KRİZİ”,1,aydinlar,9,aydinlar devrimciler,27,AYŞE ÖĞRETMEN “DAVA”SININ ANIMSATTIĞI,1,Barış Bildirimi metni,1,baris,7,basin,3,BAŞKALDIRIDIR MİZAH YA DA HİÇ!,1,BE ZİMAN JÎYAN NA BE,1,BEJDAR’IN TUTSAK ALINAMAYAN ŞİİRLERİ,1,BEKLE BİZİ -YENİDEN- TAKSİM,1,BELLEKLE GELECEĞİN KARŞILAŞMASI,1,bilim,3,BİR “ELEŞTİRİ”YE KISA KENAR NOTLARI,1,BİR “İMKÂNSIZ AŞK” HİKÂYESİ: “AKADEMİ VE ÖZGÜRLÜK,1,BİR “PRAKSİS ANTROPOLOJİSİ” İÇİN,1,BİR AYDIN(LIK) HÂLİ FİKRET BAŞKAYA,1,BİR DAHA ASLA DİYEBİLMEK İÇİN: GÖZALTINDA KAYIPLAR,1,BİR İKTİDAR (YENİDEN-)ÜRETME ARACI OLARAK MOBBİNG[*],1,BİR İKTİDAR ARACI OLARAK KORKU,1,BİR KEZ DAHA “TERÖR” MÜ,1,BİR KİMLİK SİYASETİ OLARAK MİLLİYETÇİLİK VE IRKÇILIK,1,BİR MİLAT: REFERANDUM VE SONRASI,1,BİYOLOJİ KADER Mİ? ya da “FITRAT”A DAİR,1,BİZİM DELİLERİMİZ,1,BM DB VE IMF’NIN DILINDE KADIN YOKSULLUĞU,1,bölge,3,BU 12 EYLÜL REJİMİ… BURADAN ÇIKIŞ YOK,1,BU NE ŞİDDET BU CELÂL? (YA DA “GULYABANİ” KİM),1,BUGÜN ADNAN YÜCEL KONUŞACAĞIZ,1,CELLATLARIN DÖKTÜKLERİ KAN,1,cevre,12,CHARLIE HEBDO’YA SALDIRI TE’VİLLERİ VE TAVRIMIZ,1,chd,1,cinayetler,12,CUJUS REGIO EJUS RELIGIO,1,CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİ VEYA BU KADAR YETKİYİ BABANIZA VERİR MİYDİNİZ,1,Çile'nin Antropolojisi: Bir Anı Bir Gözlem ve Bir Tahlil Girişimi,1,ÇOCUKLAR ÖLMESİN DEMEK TERÖR SUÇU MU,1,ÇOCUKLARININ ETİYLE BESLENEN ÜLKE,1,ÇÖZÜMÜN SOSYO-EKONOMİK YANI,1,DAĞLAR ERİRSE – ZEVEBÂN,1,DAİMA YAŞAYACAKTIR İSMİYLE MÜSEMMA YAŞAR KEMAL,1,DARBE GİRİŞİMİ VE SONRASI,1,dava,13,davalar,1,DELİ DUMRUL’UN “KENTSEL DÖNÜŞÜM”Ü ya da YOLSUZLUK RANTIN İKİZ KARDEŞİDİR,1,DEMİRİN TUNCUNA İNSANIN...,1,demokrasi,1,DEMOKRATİKLEŞ-ME PAKETİ,1,dersim,2,devlet,12,DEVLETİN ERKEKLERİ YA DA KADINA ŞİDDET NASIL ÖNLENMEZ,1,DEVLETİN KÜRTAJI: ROBOSKÎ,1,DEVLETLÛLAR,1,devrim,8,DİĞERLERİ VE KENT HAKLARI…[*],1,dinler,7,DİNLER İSLÂM VE KADIN BEDENİ,1,dinleti,1,DİRENEN DAMAR[*] ÇÜRÜMEYEN,1,direnis,3,dunya,5,dünya,53,düsünce özgürlügü,2,EGEMENLERİN “PYRRHUS ZAFERİ”: F-TİPİ,1,egitim,12,EKİM DEVRİMİ SOSYALİZM KADINLARIN KURTULUŞU,1,ekoloji,10,ekonomi,7,elestiri,1,ELEŞTİRİ HAYATTIR; YAŞATIR,1,emek,15,emekciler,3,EMEKÇİLER İŞSİZLER YOKSULLAR NEREDE,1,emperyalizm,7,EMPERYALİZM- T. “C” VE AFRİN,1,enternasyonalizm,1,ENTERNASYONALİZM ÜZERİNE NOTLAR,1,ERCAN BİNAY’DAN (BAFRA T TİPİ) MEKTUP VAR: ABDULLAH KALAY’A ÖZGÜRLÜK,1,ermeniler,4,ESKİ(MEYEN)/ YENİ TÜRKİYE”DE BARIŞ (MI),1,etnoloji,2,EVET ÇIKSA DA “HAYIR”,1,EVLAT YOLDAŞ,1,fasizm,6,FAŞİZM VE KADINLAR,1,felsefe,1,feminist,1,FİDEL İÇİN SANCAĞI YARIYA İNDİRMEYİN DAHA DA YÜKSELTİN,1,FRIEDRICH ENGELS VE AİLENİN,1,genclik,2,GERÇEKTEN DE NEDİR TERÖR,1,GÖBEKLİTEPE BİZE NEYİ ANLATIYOR,1,güncel,3,gündem,11,GÜNDEM’E DÜNE VE BUGÜNE DAİR,1,HAFIZASINI YİTİRMEYEN “DERSİM’E AĞIT,1,hakkinda,1,HÂL ÜLKEYİ KUTUPLAŞTIRIYOR,1,HÂL VE GİDİŞ(İMİZ),1,HANGİMİZ ÖZGÜRÜZ Kİ,1,hareketler,1,Hasta Tutsak Abdullah Kalay 2. Heyet Raporuna Rağmen Tahliye Edilmiyor!‏‏,1,HAVADIR SUDUR ATEŞTİR YANİ HAYATTIR GRUP YORUM,1,HER GÜN DÖRT İŞÇİ BEŞ KADIN,1,HER KÖYDE BİR “KÖPEK” VARDIR,1,HİÇLEŞTİRİLME KAYGISINDAN ÖFKEYE SARI YELEKLİLER,1,HRANT,1,hrant dink,4,hrant dink'in katline 2015 perspektifinden bakmak,1,hukuk adalet,31,IŞILTILI VE “TEHLİKELİ” BİR KADIN: SUAT DERVİŞ,1,IŞİD VE İSLÂMCI “FEMİNİSTLER”,1,ibrahim kaypakkaya,1,İFADE ÖZGÜR(LÜĞÜ) MÜ,1,İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ VAZGEÇİLEMEZ ÖNCELİKLİ DEĞERDİR,1,iktidar,10,iletisim,2,inanc,7,insan haklari,1,isci-sendika,11,islam,14,islam.ortadogu,1,İSLÂMCI-MUHAFAZAKÂRIN ZİHİN HARİTASINDA BİR GEZİNTİ: “NASIL BİR KADIN(LIK),1,İSTANBUL SEÇİMİ - BİR DEĞERLENDİRME,1,isyan,15,İŞÇİ SINIFI 2017 1 MAYIS(’IMIZ) VE KATLİAMIN 40. YILINDA TAKSİM,1,İŞÇİ SINIFININ KADINLAŞMASI,1,İTİRAZ VE ELEŞTİRİ “HAZIROL”DA DURMAZ,1,İYİ Kİ YAŞADILAR İYİ Kİ YAZDILAR,1,KADIN(LAR) VE DEVRİM(LER),1,KADINLAR KAPİTALİZM FAŞİZM VE AKP,1,KADINLAR GERÇEKTEN DE “SINIFLAR-ÜSTÜ” MÜ,1,KADINLAR İÇİN OLABİLECEK EN KÖTÜ ALAŞIMIN ORTASINDAYIZ,1,KADINLARA KENTLERE GECELERE DAİR,1,KADINLARIN KURTULUŞU: MARKSİZM’SİZ OLUR MU,1,kadin,55,kadinlar,11,KALBİM(İZ) CİZRE’DEDİR,1,kapitalizm,19,KAPİTALİZM KÜLTÜR DİRENİŞ,1,KAPİTALİZMİN KENDİNİ İMHASI: NEOLİBERALİZM,1,kart,1,katlamlar,1,katliamlar,7,KELLE FIYATINA HÜRRIYET ESIRLIK BEDAVA,1,KENTİ (YOKSULLARINDAN) TEMİZLEMEK,1,KEŞFEDİLMEMİŞ GELECEĞİN BİÇİMLENMESİ İÇİNDİ SAMİR AMİN,1,kitap,35,KOBANÊ BİZİMDİR BİZ KOBANÊ’YİZ,1,KOLEKTİF BİR DEVLET CİNAYETİ: HRANT DİNK,1,komünizm,4,kriz,49,KRİZ SAVAŞ VE İŞÇİ SINIFI ÜZERİNE GÖRÜŞLER,1,KRİZDEN İNSAN MANZARALARI[*],1,KÜLTÜR “YERLİ VE MİLLİ” MİDİR?YA DA NEDİR,1,kültür sanat,29,KÜRESEL KÜLTÜR” MÜ,1,kürt sorunu,1,laiklik,1,LAİKLİK Mİ HANGİSİ,1,latin amerika,11,LATİN AMERİKA: SAĞIN GERİ DÖNÜŞÜ - 1/ BREZİLYA ÖRNEĞİ,1,LATİN AMERİKA: SAĞIN GERİ DÖNÜŞÜ-2/ PARAGUAY: “TEKNİK DARBE,1,LATİN AMERİKA’DA BARIŞ SÜREÇLERİ,1,LATİN AMERİKA’DAN “BARIŞ SÜREÇLERİ”: EL SALVADOR ÖRNEĞİ,1,LATİN AMERİKA’NIN DESAPARECIDO’LARI,1,leninizm,2,LÜZUM” ÜZERE: BİR KEZ DAHA İSTANBUL SEÇİMİ,1,MAĞLUP MU DENİR ŞİMDİ ONLARA?,1,MARKSİST-LENİNİST ROMAN YAZARI : VEDAT TÜRKALİ,1,marksizm,5,MARKSİZM + V. İ. LENİN = EKİM DEVRİMİ (NOTLARI),1,MARKSİZM AİLE AŞK CİNSELLİK ÜZERİNE SÖYLEŞİ,1,MARKSİZM VE KADIN ÜZERİNE,1,Marksizm ve Kadın: Emek Aşk Aile,3,MARKSİZM VE KADINLARIN KURTULUŞU,1,MARX’IN DÜŞÜNCE DÜNYASINA BİR SEYAHAT: ETNOLOJİ DEFTERLERİ,1,MARX’TAN ÖĞRENEN BİR ÇUKUROVALI: OKTAY ETİMAN,1,MASKELİ FAŞİZM: “POPÜLİST AŞIRI SAĞ,1,medya,1,MEVTAYI İYİ BİLMEZDİK,1,milliyetci,2,mizah,2,MURAT’IN DÜŞÜ LAMBORGHİNİLER VE DÜNYAYI DEĞİŞTİREBİLMEK,1,mücadele,12,MÜCADELE BOYU BİR YAŞAM: SCHAFIK JORGE HANDAL,1,MÜCADELEYE DEVAM”[1] “BU DAHA BAŞLANGIÇ,1,NE OLDU O “İMTİYAZSIZ SINIFSIZ KAYNAŞMIŞ KİTLE”YE,1,NEO-FAŞİZM(LER) “FEMİNİST” Mİ,1,NEO-LİBERAL TÜRKİYE’DE MUHAFAZAKÂRLAŞMA/ DÜŞKÜNLEŞME DİYALEKTİĞİ,1,NEO-LİBERAL TÜRKİYE’NİN “EN ALTTAKİLER”İ: İŞÇİ SINIFI KÜRTLEŞİRKEN,1,neoliberal,10,newroz,1,NİCE ONYILLARA ‘YENİKAPI’LI YOLDAŞLAR,1,O GÜN BU ÜLKEDE. O GÜN O ALANDA,1,OĞLUM(UZ) ÖLÜMSÜZDÜR,1,ohal,4,OKTAY AĞABEY(İMİZ,1,ONLAR ÇALIP ÇIRPTIKÇA BİZ YOKSULLAŞIYORUZ,1,ORÇUN,1,ortadogu,8,ORTADOĞU’DA BİR KARABASAN: IŞİD,1,OSMANLI’YI “İHYA” ETMEK: AKP’NİN TÖRENLERİ,1,OTUZÜÇ KOR DÜŞTÜ YÜREĞİMİZE…,1,ÖFKELENİNCE ÇOK GÜZEL OLUYORSUN TÜRKİYE,1,ÖFORİNİN ORTASINDA,1,ÖĞRETTİKLERİ HATIRLATTIKLARIYLA GREİF DİRENİŞİ,1,ÖLÜMSÜZ ABİ(MİZ) OKTAY ETİMAN,1,ÖRGÜTLÜ MÜCADELE ETİĞİ VE SOSYALİST DEMOKRAS,1,öteki,25,ÖZEL MÜLKİYETİN DEVLETİN KÖKENİ ÜZERİNE,1,ÖZERKLİKÇİ ANAYASA SONRASINDA BOLİVYA DERSLERİ,1,ÖZGECAN’IN KATLİNİN AKP’YLE NE İLGİSİ VAR,1,özgeçmis,1,özgürlük,2,panel,3,PARANOYA VE MEGALOMANİNİN (“YENİ”) REJİMİ,1,PARİS KATLİAMI “BARIŞ SÜRECİ” VE HESAPLAŞMA,1,politika,11,POPÜLER KÜLTÜRE ELEŞTİREL BAKIŞLAR - KISA BİR TARİHÇE,1,protesto,2,RECEP’İN TÜRKÜ(/ŞİİR)LERİ,1,referandum,3,rejim,1,roboski,1,ROBOSKİ’NİN KANAYAN KARANFİLİ,1,röportaj,12,SAHİ “VESAYET (REJİMİ)” KALKTI MI,1,SAHİCİ OLMAK,1,savas,3,savas-baris,1,SAVAŞ ŞIDDET ÜZERINE EKONOMI-POLITIK VE ANTROPOLOJIK NOTLAR,1,SAYGI VE HAYRANLIKLA ÇHD GENEL KURULU’NA,1,secim,17,secimler,4,seçim,5,SEÇİMLERİN SONRASINDA,1,seminer,1,sempozyum,1,SEN ÇÜRÜMENİN RESMİNİ ÇİZEBİLİR MİSİN ABİDİN?YA DA MEMLEKETTEN EĞİTİM MANZARALARI,1,SEN MİSİN “BARIŞ” DİYEN,1,sibel özbudun,1,sinifsal bakis,8,SİVAS KATLİAMI O GÜN ORADA BİTMEDİ,1,siyonizm,2,SİYONİZM ANTİ-SEMİTİZM VE BİR “MUGALATA” ÜZERİNE,1,SOMA “SON” OLSUN; AMA DEĞİL,1,sosyal bilimler,4,SOSYAL BİLİMLER: BİR ŞEY YAPMALI,1,sosyalizm,10,SOYKIRIM ÜZERİNE RESMÎ SÖYLEMLER ya da T.C. SOYKIRIMI NEDEN TANIMALIDIR,1,SOYKIRIMA TANIKLIK(LAR),1,soykirim,2,söylesi,1,söyleşi,2,SÖYLEŞİ: OKURYAZARLIK ÜZERİNE,1,suriye,2,SURUÇ’UN İŞARET ETTİĞİ,1,SUSMA SUSTUKÇA SIRA SANA MUTLAKA GELECEK,1,SUSMA! SUSTUKÇA SIRA SANA GELECEK,1,SUYUN DELİ DUMRULLARI: ÖZELLEŞTİRMELER,1,SÜREKLİLEŞTİRİLEN OHAL VE,1,ŞİDDET Mİ MEŞRUİYET YİTİMİ Mİ,1,ŞİDDET NEDEN KAPİTALİZMİN “OLMAZSA OLMAZI”DIR,1,taksim,3,tanitim,11,TANTALOS’U YARATMAK,1,tarih,14,tck,2,tck301,1,temel demirer,17,tercüme,2,terör,1,TIMEO HOMINEM UNIUS LIBRI/ TEK KİTAPLI İNSANDAN KORKARIM,1,TOTALİTARYANİZMİ SOKAKTA ALT EDEBİLMEK,1,TOTALİTERLEŞMEYE İHVAN’LAŞMAYA KARŞI,1,TÖREN ULUS-DEVLET İKTİDAR[*],1,Turkey a Beauty When Angry,1,tüketim,1,Türk Akademiası: Gerçekten kadınlar için Bir Cennet mi,1,TÜRK HALKI BARIŞÇI MI,1,TÜRK(İYE) İSLÂMI’NDA KADIN OLMAK,1,türkiye,77,ULAŞ ULAŞ’TIR,1,UNUTMAYACAĞIZ UNUTTURMAYACAĞIZ: ŞAHİT OL ANKARA GARI,1,UNUTULMAMASI GEREKENLER,1,üniversite,6,ÜNİVERSİTEYİ ÖLDÜRMENİN SEKİZ YOLU (YA DA ÜNİVERSİTE PİYASAYA NASIL ENTEGRE OLUR,1,VAHŞETİN ALTERNATİFİ VAR ELBETTE,1,VAR OLANDAN KOPMAK İÇİN YEREL SEÇİM VE SORU(N)LARI,1,VENEZÜELLA VE EMPERYALİZM KONUSU,1,VESAYET REJİMİ” ÖLDÜ YAŞASIN “İLERİ DEMOKRASİ,1,video,24,VURUN “ÖTEKİ”NE,1,YA SEV YA TERKET: BİR BİAT ARACI OLARAK MOBBİNG,1,YA SOSYALİZM YA BARBARLIK,1,YANIT: OLAN VE GELEN[*],1,YARGI BAĞIMSIZLIĞI” MI DEDİNİZ,1,yasam,17,YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER NE KADAR “YENİ”,1,yeni yil,2,YENİ YÖK YASA TASLAĞI ÜZERİNE: PİYASA ÜNİVERSİTEYİ YUTARKEN,1,YENİDEN HAYKIRABİLMEK: “YERİMİZ MUTFAK DEĞİL DÜNYA,1,YERELİ BİRLİKTE YÖNETMEK - NASIL BİR DÜNYA İSTİYORSAK ÖYLE BİR YEREL YÖNETİM,1,YILDIZLARIN GÜNCESİNİ TUTAN ADAM: CENGİZ GÜNDOĞDU,1,yök,3,yönetim,1,YÜREĞİMİZDE,1,ZAPATİSTALARIN 33. YILI: BİR DEĞERLENDİRME,1,ZEYTİNLİĞİ ZİNDAN YAPAN SİSTEMATİK ZULME DİRENENLER,1,ZİNDAN(LAR)IN TÜRKÇESİ,1,ZORUNLU BİR AÇIKLAMA (II)… VE BİR EKLEME,1,
ltr
item
sibel🍂özbudun: ÇÜRÜMEYEN, DİRENEN DAMAR[*]
ÇÜRÜMEYEN, DİRENEN DAMAR[*]
sibel🍂özbudun
https://sibelozbudun.blogspot.com/2012/12/curumeyen-direnen-damar.html
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/
https://sibelozbudun.blogspot.com/2012/12/curumeyen-direnen-damar.html
true
1739006321341950428
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Diger daha fazla Yanıtla Cancel reply Sil Ana Sayfa Sayfa Posta Hepsini Gör BUNA BENZER Etiket Arsiv Ara Bütün Yayinlar İsteğiniz gönderi bulunamadı Ana Sayfaya Dön Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Paz Pts Sal Car Per Cum Cmt January February March April May June July August September October November December Oca Sub Mar Nis May Haz Tem Agu Eyl Eki Kas Ara simdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy